Toon posts:

[Laptop valt uit, Garantie]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Algemeen
Ik heb me een jaar geleden een laptop aangeschaft bij Dixons.
Heb toen extra 2 jaar garantie er bij gekocht van dixons zelf.
Heb dus nog garantie tot 2008!

Specs
Windows XP
Amd Sempron
HP Pavilion laptop

Probleem
Nu is het sinds een maand ongeveer dat mijn laptop spontaan afsluit.
Soms na 5min, soms na 3uur en soms een dag of 2 niet.
Heb al van alles geprobeerd:

- virusscan
- spyware/adware scan
- nieuwe installatie
- harde schijf wordt niet te warm
- logboeken nagekeken, ook niets te vinden
- andere accu

Maar niets van dit bovenstaande mocht baten.

Vraag
Gelukkig valt mijn "schade" nog binnen de garantie!
Maar nu is mijn vraag, hoe lang ben ik mijn laptop kwijt als ik deze naar de Dixons breng?
Heeft iemand hier ervaring mee...
Ik heb mijn laptop namelijk elke dag nodig voor school.
Ik ben van plan om hem aankomende vrijdag te brengen, dan heb ik in ieder geval een week carnavalsvakantie er tussen zitten en hopelijk hebben ze hem dan gerepareerd.

Heeft iemand enige ervaring hiermee?
Oja, en of het misschien mogelijk is om een "leenlaptop" te krijgen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
Een leenlaptop staat in je verzekeringspapieren wel vermeld, dus die moet je dan ff doorlezen.
Maar over het algemeen zullen ze bij reparatie vaak meer dan een week nodig hebben. Aangezien dixons geen eigen reparatie heeft maar gelijk de fabrikant inschakelt.

Maar je zegt dat ie afsluit. Valt ie niet uit? Dus dat ie gelijk uit is? Of gaat ie gelijk over naar een reboot?

PSN: djmurcielago

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
memtest

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal krijg je geen leenlaptop mee, simpelweg omdat ze die daar niet hebben.
En het hangt vaak helemaal van de fabrikant af hoe lang dat het duurt (misschien kun je het direct via de fabrikant regelen als je nog fabrieksgarantie hebt, dan gaat het over het algemeen een stuk sneller0. Soms duurt het 5 dagen voordat je hem terug hebt, soms 2 maanden, daar is echt niets over te zeggen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:51:

Maar nu is mijn vraag, hoe lang ben ik mijn laptop kwijt als ik deze naar de Dixons breng?
Wat zegt de Dixons zelf?
Heeft iemand hier ervaring mee...
Packard Bell laptop van de Dixons: kregen een doos mee waarin we hem gratis naar Frankrijk konden versturen voor de reparatie.Twee maanden later hadden we hem terug :O
Heeft HP niet iets als pickup&return? Dat Dixons ertussen zit kost alleen maar meer tijd (die wachten tot ze weer een hele lading hebben die ze in 1x terug kunnen sturen).

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 14-02-2007 00:03 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties,

- ik zal de papieren doorkijken, maar ik denk niet dat er iets bij staat van een leenlaptop. Dus dat zal wel niks worden ;)

- memtest ook gedaan, 2 dagen aan gelaten. Ook geen fouten.

- hij sluit zichzelf gewoon af. Dan ben ik ergens mee bezig, en dan sluit hij fijn alle programma's 1 voor 1 af (zonder foutmelding oid) en dan sluit hij gewoon af (windows wordt nu afgesloten ...).
Net of ik hem gewoon via start- afsluiten afsluit. Geen reboot, niets gewoon uit

Verwijderd

Aangezien het om een HP laptop gaat. Ik heb zelf vorig jaar een laptop terug moeten doen naar HP, reparatie verloopt via een extern bedrijf, en daar werd telefonisch aangegeven dat het ongeveer 3-4 duurt, het ging hier om een toetsenbord te vervangen. Dit heeft 8-9 weken geduurd en tot overmaat van ramp hadden ze ook nog eens de BIOS geflashed en de HD opnieuw geformateerd.

Ik zou je aanraden om met HP zelf kontakt op te nemen, alles via email te doen zodat je wat bewijsmateriaal hebt achteraf ook al boeit dat ze weinig en om duidelijke afspraken te maken. Heb je geen speciaal kontrakt, reparatie binnen een dag, dan gaat hij gewoon op de grote hoop en dan ben je hem lang kwijt, dat is iig. mijn ervaring ondanks duidelijke afspraken.

Sowieso zou ik je belangrijkste gegevens back-uppen en expliciet vragen, wanneer je dit niet wenst, dat ze niet opnieuw je drive herformateren, of maak iig. een image back up aan zodat je alles zo weer terug kan zetten. Het is voor mij een reden geweest om van HP af te stappen aangezien ik een beroerde ervaring met ze heb omtrend afhandeling reparatie. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Altijd complete backup maken, en een image van de Windows installatie. Verder zou ik zelf mijn databestanden e.d. van de schijf halen, uit privacyoverwegingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1