Microsoft Office - Sidebar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ik probeer een layoutje te maken in Microsoft office echter Office denkt hier anders over
Ipv de standaard header/footer probeer ik een side-bar te maken. Ik heb een logo'tje gemaakt dat ongeveer 200 pixel breed is en over de gehele lengte vd pagina gaat echter de breedte/hoogte van een header valt alleen 'centraal' aan te passen dus niet in de horizontaal zelf. Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
Ik weet dat Indesign opties heeft om gewoon een template te bouwen met een aparte layer bv maar in Office ben ik helaas niet zo handig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek in de help van Word even naar watermerken. Denk dat je er dan wel uitkomt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Niet aan gedacht.. Echter na proberen blijkt dat ie ook echt er een water-mark van maakt. Maw een sort van wash-out past ie toe, als ik deze wegvink wordt het er niet beter op.
Maw deels success :P

Het vreemde is eigenlijk, voeg ik 'm in zonder wash-out krijg ik 'm transparant te zien, voeg ik 'm toe met wash-out verdwijnt ie zelfs.

[ Voor 26% gewijzigd door n4m3l355 op 14-02-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kan in Word ook achtergronden gebruiken bij Opmaak -> Achtergrond.

• n4m3l355
Dat is het watermerk ;) Dat wilt dus niet meerwerken helaas

[ Voor 3% gewijzigd door n4m3l355 op 15-02-2007 12:27 ]

Anoniem: 113297

het logo kan gewoon gepositioneerd worden in header of footer, op de door jou gewenste locatie.

• Beekforel
  • Laatst online: 09:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Moet het op print er goed uit zien? Volgens mij maakt Word die "wash out" zoals je het noemt alleen op beeld, de afdruk is normaal.

• n4m3l355
Header/Footer is geen optie. Ik wil een logo in de lengte plaatsen aan de zijkant
En de wash-out blijft ook bij de print(voorbeeld) bestaan. Net nog even op een ander systeem geprobeert, helaas hetzelfde verhaal.

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Dat logo in de lengte kun je toch gewoon in je header zetten, alleen dan wel langs de zijkant.
Je logo mag best groter zijn dan de aangegeven ruimte in je header.
Vervolgens kun je de linker cq rechter marge zo instellen dat je tekst niet over je logo gaat.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 14:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien dat ik het verkeerd begrijp hoor. Maar:

1. invoegen plaatje
2. Eigenschappen plaatje eventueel transparant maken
3. Bij tabblad indeling zorgen dat het plaatje achter de tekst komt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• n4m3l355
ff geprobeert met de footer/header en idd je kunt plaatjes er gewoon inmikken dus dat 'werkt' echter ik blijf een wash-out erin hebben ondanks dat ik het nergens aanzet. Ik kan ook nergens instellingen vinden qua transparant/washout.
Optie 2 het invoegen.. Ik wil het plaatje op iedere pagina houden zonder dat ik er iets aan kan doen. Vandaar dat ik begon met de header/footer idee.
Optie 3.. maar ik ben niet zo behendig in Office, misschein dat zoiets adhv een template gaat? :/

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
header/footer is goed.
Transparantie blijf je op je scherm, binnen Word, houden. Dat doet Word namelijk altijd met headers/footers als je die niet aan het bewerken bent.
Bij afdrukken (ook naar pdf), verdwijnt die transprantie.

• n4m3l355
|:(
print-preview laat dus die transparantie zien terwijl als je afdrukt het wel correct is.
Anways tnx a lot via header/footer werkt het dus :D
Pagina: 1