Vista ervaringen met DUAL CPU en 64 bits

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Overal kun je lezen hoe goed Vista wel niet is.

Ik kan amper technische details vinden, maar wat ik tot op heden heb gelezen heb je aan vista minder dan aan windows XP, terwijl je daar wel extra voor moet betalen.

Tot op heden heb ik kunnen vinden:

1) Vista 64 bits installatie Media moet je expliciet bij Microsoft aanvragen
2) Vista 64 bits kent amper hardware drivers als ook dat er amper applicaties voor zijn
3) Dual cpu support (niet te verwarren met dual core) wordt alleen in Vista Ultimate ondersteund
4) Vista 64 is langzamer als Vista 32 die langzamer is als Windows XP

bronnen:
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=130
bron: http://www.tomshardware.c...9/xp-vs-vista/page11.html

Mijn vraag is dus, wie heeft er ervaring met Vista incombinatie met 64 bits en dual CPU, kun je daar nu aanbeginnen, of kan ik beter een paar jaartjes wachten totdat het beter gaat als met windows XP en windows XP 64.

Verder of iemand een link weet naar technische gegevens want je komt alleen marketing shit tegen waar je niets aan hebt.

Tot nu toe, the wow doesn't starts here maar eerder:
WOW, games doesn't work
WOW, it's slower

Verwijderd

totaalgeenhard schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:54:
Overal kun je lezen hoe goed Vista wel niet is.
Vergeet niet dat mensen die problemen hebben met een product veel sneller hun mening gaan geven dan mensen die geen problemen hebben en daarom zijn de negatieve reacties meer dan positieve.

Zelf draai ik vanaf 30jan Vista Ultimate 64 bits en heb zonder problemen alle drivers (64-bits) kunnen installeren (Crative drivers zijn nog beta maar voldoen prima). Eerst een tijdje op E6600 (geen dual CPU ik weet het) en nu op een X6800 en ja ik weet het dat niet iedereen heeft een E6600 of een X6800 maar dat heb je ook niet nodig, op de PC van mijn zusje draait Home Premium (Auro aan) 32 bits prima met 1Gb geheugen, E4300 en onboard 6100 128 MB shared videogeheugen !

Het lijkt me dus wel logisch dat als je de nieuwste OS wil gebruiken dat je ook wat recentere hardware nodig hebt.

Wat software betreft, er is inderdaad niet veel (bijna geen) 64 bits software beschikbaar maar dat was met XP ook, nu er bijna alleen maar 64 bits processors zijn hoop ik dat softwaremakers daar verandering in gaan brengen zodat je het maximale kan uithalen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie eigenlijk niet in waarom dit nou niet in het grote ervaringen topic kan? *Juist* dit lijkt me daar heel erg geschikt voor - je weet wel, ervaringen :)

Dit topic is gesloten.