edit:
Titel moet natuurlijk zijn: VPN, IP aan kant1 laten draaien met een IP uit range kant2
Titel moet natuurlijk zijn: VPN, IP aan kant1 laten draaien met een IP uit range kant2
Ik heb het idee dat het volgende mogelijk moet zijn.
Ik heb een Site-To-Site VPN draaien met aan de ene kant een 10.x range en aan de andere kan (hier dus) een 192.x range.
Voor de "andere kant" gebruik ik een route van 10.x naar 192.x over de GW aan de "andere kant". Dit moet omdat aan de "andere kant" deze 10.x range op de 2e netwerkkaart draait en ik dus al een default route heb.
Nu zou ik graag een machine die aan de 192.x range kant draait een 10.x range IP adres willen gebruiken.
Het leek mij mogelijk dit gewoon op te geven op de machine en als gateway 192.168.1.1, helaas gaat niet lukken natuurlijk.
Poging 2 is/kan zijn ook een 192.x adres aan de machine te geven en ook een 10.x adres waar 10.x als eth0 draait en 192.x ald eth0:0.
Ook dit gaat denk ik niet werken, om redenen die ik even niet onder woorden kan brengen op dit moment aangezien dit een beetje een hersenspinsel aan het worden is.
Simpel gezegd: Mogelijk of niet wat ik hier beschrijf ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 22:46 ]