Op mijn stage moet ik een dashboard systeem maken op een klein weekje tijd. Voor jullie vast maar een paar uurtjeswerk, voor mij ligt het echter niet zo simpel.. Op school hebben we er maar paar uur les over gekregen.
Ben beetje in paniek aant slaan dus wendt me nu tot jullie.
Bedoeling is dat een gebruiker zich inlogt. Deze kan zowel administrator (werkgever) als werknemer zijn. Aangezien er maar 5 mensen werken is dit niet al te ingewikkeld en kan je dat met simpele Boolean oplossen (om te bepalen wie er privileges heeft(??)).
Wanneer de werkgever ingelogd is, kan deze de algemene info in de huidige week bekijken en aanpassen, alsook alle opdrachten die bedoeld zijn voor de werknemers. (Bovenste deel van de tabel met 2 rijen). Het onderste deel dient voor de werknemers die reacties op opdrachten kunnen geven.
Wanneer een werknemer inlogt, kan deze de algemene info bekijken maar niet wijzigen, alsook het bovenste deel van de tabel met 2 rijen kan hij enkel bekijken. Wel kan hij in het onderste deel reageren.
(De werkgever krijgt trouwens een overzicht van de werknemers en diens opdrachten en reacties, maar de werknemer kan enkel de algemene informatie en zijn eigen opdrachten bekijken en erop reageren, NIET die van anderen.
http://img135.imagevenue....0493_Stage1_122_226lo.jpg
Dit is hoe het er mag uitzien voor de werknemer => zeer rudimentair. (6 kolommen: weeknr, maandag,..., vrijdag)
De werkgever ziet eronder dan ng eens extra tabellen voor alle werknemers.
Ook moet de werknemer een nieuwe week kunnen aanmaken, maar weet niet zo echt goed wat hij bedoelt, wss dat je van komende weken ook al kan plannen.
Zit wat met de handen in het haar. Uit de handleidingen van php haal ik wel goeie zaken maar nooit echt goede voorbeelden. Heb al een groot deel uit de PHP5 Bible en MySQL gelezen maar raak er niet altijd wijs uit. Alsook weet ik niet hoe ik steeds de huidige week moet laten verschijnen...
Let wel: het is niet de bedoeling dat jullie dit voor mij maken maar gewoon goed op weg helpen. Zit nu muurvast en hoop dat jullie me kunnen verderhelpen.
Hierbij de code die ik tot nu al heb, wss trekt het op niet veel volgens jullie:
login.php
dashboard_v1.php
Hoe geef ik bv mijn gebruikersnaam via die sessie mee in een variabele en gebruik ik die in dashboard_v1.php om de juiste user en output te selecteren?
Blijkbaar lijkt ie de authenticatie van de users ook nog niet goed te doen. Net als een form in een tabel.
Ook hoeft hij het algemeen overzicht maar 1 keer meekrijgen.
Mijn voorlopige databank:
gebruikers: gebruikerID(int), naam, paswoord, permission(boolean)
admin heeft permission = 1
week_algemeen: weeknr(int), algemeen_ma, algemeen_di, algemeen_wo, algemeen_do, algemeen_vr
week_actief: weeknr(int), gebruikerID, admin_ma, admin_di, admin_wo, admin_do, admin_vr, doen_ma, doen_di, doen_wo, doen_do, doen_vr
Iedereen bedankt bij voorbaat. En houdt het zo eenvoudig mogelijk
require('dbconfig.inc'); is trouwens gewoon de connectie met de database..
Tmoet vrijdag af zijn
Ben beetje in paniek aant slaan dus wendt me nu tot jullie.
Bedoeling is dat een gebruiker zich inlogt. Deze kan zowel administrator (werkgever) als werknemer zijn. Aangezien er maar 5 mensen werken is dit niet al te ingewikkeld en kan je dat met simpele Boolean oplossen (om te bepalen wie er privileges heeft(??)).
Wanneer de werkgever ingelogd is, kan deze de algemene info in de huidige week bekijken en aanpassen, alsook alle opdrachten die bedoeld zijn voor de werknemers. (Bovenste deel van de tabel met 2 rijen). Het onderste deel dient voor de werknemers die reacties op opdrachten kunnen geven.
Wanneer een werknemer inlogt, kan deze de algemene info bekijken maar niet wijzigen, alsook het bovenste deel van de tabel met 2 rijen kan hij enkel bekijken. Wel kan hij in het onderste deel reageren.
(De werkgever krijgt trouwens een overzicht van de werknemers en diens opdrachten en reacties, maar de werknemer kan enkel de algemene informatie en zijn eigen opdrachten bekijken en erop reageren, NIET die van anderen.
http://img135.imagevenue....0493_Stage1_122_226lo.jpg
Dit is hoe het er mag uitzien voor de werknemer => zeer rudimentair. (6 kolommen: weeknr, maandag,..., vrijdag)
De werkgever ziet eronder dan ng eens extra tabellen voor alle werknemers.
Ook moet de werknemer een nieuwe week kunnen aanmaken, maar weet niet zo echt goed wat hij bedoelt, wss dat je van komende weken ook al kan plannen.
Zit wat met de handen in het haar. Uit de handleidingen van php haal ik wel goeie zaken maar nooit echt goede voorbeelden. Heb al een groot deel uit de PHP5 Bible en MySQL gelezen maar raak er niet altijd wijs uit. Alsook weet ik niet hoe ik steeds de huidige week moet laten verschijnen...
Let wel: het is niet de bedoeling dat jullie dit voor mij maken maar gewoon goed op weg helpen. Zit nu muurvast en hoop dat jullie me kunnen verderhelpen.
Hierbij de code die ik tot nu al heb, wss trekt het op niet veel volgens jullie:
login.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <?php
session_start();
session_destroy();
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Dashboard</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<form method=POST action="dashboard_v1.php">
<table>
<tr>
<td>Gebruikersnaam</td>
<td><input type="text" name="gebruiker" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Paswoord</td>
<td><input type="password" name="paswoord" /></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="submit" name="btnLogin" value="Inloggen"></td>
</tr>
</table>
</form>
</BODY>
</HTML> |
dashboard_v1.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
| <?php
session_start();
require('dbconfig.inc');
$login = $_POST["gebruiker"];
$paswoord= $_POST["paswoord"];
if(isset($_POST["btnLogin"]))
{
$aantalRijen=mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM gebruikers WHERE naam = '$login' AND paswoord = '$paswoord'"));
if($aantalRijen>0)
{
$_SESSION['aangemeld'] = 1;
$_SESSION['gebruiker'] = $login;
}
}
if($_SESSION['aangemeld'] == 1)
{
$query=mysql_query("SELECT * FROM gebruikers");
while(list($gebruikerID,$naam,$paswoord,$permission)=mysql_fetch_row($query))
{
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Dashboard</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<?php
if ($permission == 1)
{
?>
<form>
<p>Algemeen nieuws </p>
<table width="730" height="72" border="1">
<tr>
<td width="61"><input type="text" name=""/> </td>
<td width="135"><input type="text" name="" /> </td>
</tr>
</table>
<p> </p>
<input type="submit" name="vorige_w" value="Vorige week" />
<input type="submit" name="volgende_w" value="Volgende week" />
<p> </p>
</form>
<hr />
<p>Overzicht</p>
<form>
<table width="730" height="165" border="1">
<tr>
<td width="61"><input type="text" name="" /> </td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td> </td>
<td> </td>
<td> </td>
<td> </td>
</tr>
</table>
</form>
<p> </p>
<?php
}
if ($permission == 0)
{
?>
<p>Algemeen nieuws </p>
<table width="730" height="72" border="1">
<tr>
<td width="61"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
</tr>
</table>
<p> </p>
<input type="submit" name="vorige_w" value="Vorige week" />
<input type="submit" name="volgende_w" value="Volgende week" />
<p> </p>
<hr />
<p>Overzicht</p>
<table width="730" height="165" border="1">
<tr>
<td width="61"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
<td width="135"> </td>
</tr>
<form>
<tr>
<td><input type="text" name="" /> </td>
</tr>
</form>
</table>
<p> </p>
<?php
}
}
}
else
{
header('Location: login.php');
}
?>
</body>
</html> |
Hoe geef ik bv mijn gebruikersnaam via die sessie mee in een variabele en gebruik ik die in dashboard_v1.php om de juiste user en output te selecteren?
Blijkbaar lijkt ie de authenticatie van de users ook nog niet goed te doen. Net als een form in een tabel.
Ook hoeft hij het algemeen overzicht maar 1 keer meekrijgen.
Mijn voorlopige databank:
gebruikers: gebruikerID(int), naam, paswoord, permission(boolean)
admin heeft permission = 1
week_algemeen: weeknr(int), algemeen_ma, algemeen_di, algemeen_wo, algemeen_do, algemeen_vr
week_actief: weeknr(int), gebruikerID, admin_ma, admin_di, admin_wo, admin_do, admin_vr, doen_ma, doen_di, doen_wo, doen_do, doen_vr
Iedereen bedankt bij voorbaat. En houdt het zo eenvoudig mogelijk
require('dbconfig.inc'); is trouwens gewoon de connectie met de database..
Tmoet vrijdag af zijn