Toon posts:

Nieuw hifi-systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben opzoek naar een nieuw hifi-systeem en dit voor een prijs van maximum 3000€.

Inclusief in het hifi-systeem moet zitten:

- Versteker

Als voorkeur hebben ik een denon maar weet niet precies meer welk type het was de prijs lag rond de 1500€, maar hierbij was de tuner inclusief.

- Tuner

Deze zat inclusief bij de denon versterker.

- Speaker-set 5.1

Na wat rondsurfen ben ik terecht gekomen op een speaker-set van bose.
http://www.bose.eu/EU/en/...systems/AM15/features.jsp

Maar na enkele revieuws te lezen ben ik op mijn keuze terug gekomen.
Vele revieuws vonden deze speaker-set er wel mooi uitzien maar de geluidskwaliteit was niet ter compensatie van de prijs.

Voor verdere tips van speaker-set zou ik een set willen die je aan het plafond kan vastmaken, en waarbij de speakers zelf niet al te groot zijn. Ze moeten voldoen om een film te kijken en muziek af te spelen.

- cd-speler of andere alternatieven

Qua speler heb ik te horen gekregen dat er nu systemen bestaan om cd op te slaan op de harde-schijf (goed voor +- 500 cd's). Wat ikzelf intressant vond is dat je de speler kan gebruiken als een mediacenter. Wat ik zelf overlaats dan aan het overwegen was is om een HTPC te zetten maar ik denk wel dat deze speler veel tijd zal besparen om de cd's op de harde-schijf te zetten. Dit systeem was op dat moment niet beschikbaar in de winkel en heb dit niet in werking gezien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Gelieve je mening te geven.

Wel heb ik vergeten vragen van welk merk of welk type deze speler was.

dank bij voorbaat.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
ik neem aan dat je plafond niet op oorhoogte zit? :)

speakers worden normaliter geplaatst op oorhoogte, terwijl je zit uiteraard...

Of heb je een speciale reden om ze zo hoog te plaatsen?

[ Voor 17% gewijzigd door mo3lla op 13-02-2007 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De speciale reden is mijn ma.

Ze wil geen boxen die op de grond staan of die aan de muur hangen. Omdat deze dan in de "weg" zouden hangen. :)

Verwijderd

Ik heb laatst een keer de canton cd 201 mogen beluisteren. Vond ik top klinken, maar het blijft allemaal persoonlijk. Dus een tip die je nog vaker zal krijgen: Zelf luisteren.

Verwijderd

Denk je dat je moeder het goed vind als je 2 zuilen naast bijvoorbeeld de tv plaatst?
Dan neem je een mooie subtiele speaker. (qua uiterlijk)
Bijvoorbeeld de KEF IQ9, of de B&w cm7
http://www.raf.nl/webshop...rs/B_W_CM7_Wenge_7252.jpg
Ziet er toch mooi uit?

Verwijderd

kijk even naar heco victa serie
Zeer leuke speaker
http://www.heco-audio.de/...DE&ebene=produkte&sid=161
zelf heb ik de heco victa 300 (zeer goed geluid ook de bass) (99euro per stuk betaald)
Mog je in rotterdam wonen kan je altijd komen luisteren (email in profijl)

http://www.heco-audio.de/...DE&ebene=produkte&sid=124
als je richting super audio gaat

Ik heb in een combo van harman kardon 335 serie . (wat een zeer goeie versterker is)

Oja kleien melk pakjes kan nooit goed geluid uit komen omdat de speaker het gewoon niet kan weergeven

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf vind ik ze er heel strak uitzien maar het is echt onmogelijk om mijn ma te overtuigen. Als toevoeging voor de speakers zou ik willen kiezen voor een 5.1 systeem, omdat ze ook geschikt moeten zijn om een film te bekijken.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Mijn mening:
Beter goed stereo in films dan slecht surround, investeer in twee goede frontspeakers. Minder speakers dus (zal je moeder leuker vinden denk ik?) en je maakt tenminste gebruik van de dure versterker die je op het oog hebt. Melkpakjes eraan hangen is gewoon doodzonde, je maakt dan totaal geen gebruik van de potenties van zo'n stevige versterker.
Met iets grotere frontspeakers is ook geen sub nodig, weer een kastje minder zullen we maar zeggen :P

Life is not about specs, it is about joy!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:00:
Als voorkeur hebben ik een denon maar weet niet precies meer welk type het was de prijs lag rond de 1500€, maar hierbij was de tuner inclusief.
Als je dit soort uitspraken doet zou ik me nog eens heel goed gaan verdiepen voor je 3000 euro gaat uitgeven...
Je wilt dus een receiver (versterker+tuner in 1).
Hoe kun je in godsnaam zeggen dat je "een denon wilt maar je weet niet welke" ?
Elke is anders, en afhankelijk van wat je er mee wilt (en mee wilt aansturen) maak je je keus !
- Speaker-set 5.1
Na wat rondsurfen ben ik terecht gekomen op een speaker-set van bose.
http://www.bose.eu/EU/en/...systems/AM15/features.jsp

Maar na enkele revieuws te lezen ben ik op mijn keuze terug gekomen.
Vele revieuws vonden deze speaker-set er wel mooi uitzien maar de geluidskwaliteit was niet ter compensatie van de prijs.
Ik zou *zelf* NOOIT voor bose gaan.

Echt, ik kan je aanraden om je eens goed te laten voorlichten bij een speciaalzaak.
Dus niet de BCC, IT's of whatever.
Misschien de RAF, maar ik zou naar een echt goede speciaalzaak ala Hifi-solutions in Amsterdam gaan bijvoorbeeld.

Als je die mensen vertelt wat je budget is en wat je ermee wilt doen ze echt alle moeite voor je om je te helpen.
Dat betekent dus dat je daar een middag (of meerdere) gaat zitten, en luister-tests gaat doen.
Dus meerdere sets speakers testen, meerdere receivers, en verschillende soorten muziek erop luisteren.

Je kunt simpelweg geen speakers uitkiezen door reviews op internet te lezen - je moet het zelf persoonlijk horen.
Want wat jij lelijk of schel vindt klinken vindt iemand anders weer mooi,
wat goed klinkt met house klinkt misschien minder met klassieke muziek, etc.

Echt, laat je even goed voorlichten want het klinkt mij nu in de oren alsof je 3000 euro gaat uitgeven aan een set die 2x zo goed zou kunnen klinken als je je er een beetje in zou verdiepen.

Succes in ieder geval !

[ Voor 5% gewijzigd door LDenninger op 13-02-2007 22:37 ]

Verwijderd

kleine voorlichting over versterkers

de denon is zijn laag niet in control (klink na moet je van houden)
de maranz is een warme versterker
de NAD is een directe versterker (slecht cd hoor je direct)
de harman kardon is een directe versterker maar wel een beetje warm
yamaha is een giller
bose is waardeloos
onkyo is een goeie versterker maar mist iets in het midde
pioneer slaat dood op lage volume in zijn laag gebied ( een directe versteker met een tikkeltje gillent)
jvs is standaart (niks bezonder wel prettige om te horen)
jbl (ja je heb een model versterker) is gillent
kenwood is een warme versterker (veel midde gebied)
panasonic is een warme versterker (veel midde gebeid)

zal zo een lijst met speakers bij voegen

speakers heb ik met een directe versterker geluistert (NAD)

Mission kan zijn laag niet beheersen (midde en hoge is oke) (komt door kunststof behuizing van de speaker zelf)

bose leuke set voor films maar zijn beter
jbl is schel komt door de tweaters (titanium tweeters) laag is oke midde ook
dali is oke voor films en muziek wat je krijg is wat je hoort (is van NAD)
Klipse is hoorne tweeter heelaas minder in zijn laag (1xnadeel hoeverder weg de speaker hoe beter hij klinkt dat komt door de hoorn)

Heco is een huis tuin kuiken speakers die gewoon goed kan weergeven (alles kunner)
harman kardon is een uitblinker in video (niet voor audio geven ze ook aan) (speakers)
infinitie is het zelfde als jbl
Jamo is een zeer lage speaker weinig hoog goed in het midde
jvc is een standaart speaker gewoon normalen weergaven maar blinkt niet uit (zeer goed in het midde)

kef ook wel blaffers genoemt zeer goed in laag en midde helaas waardeloos in hoog (goed voor clasic muziek)(goed voor films )( tweeter zit in speaker verwerkt 1xspeaker moet alles doen)

audio pro is een nederlandse product geluid is goed maar blinkt niet uit (kan goed weer geven in hoog en midde)

magnat is een alles kunner maar blinkt ook niet uit (midde iets minder)
Mordaunt Short is leuk als center speaker maar is gebouwt voor films ook al is de laag minder maar wel helder van geluid (sub is aanbevolen)

pioneer is een speaker die net als magnat jvc thuis hoort
Wharfedale is een warme speaker uistekent voor clasic muziek (past perfect bij een nad)
sony is net als pioneer en magnat
sonus is een speaker die meer als monitor valt (direct)
Bang & Olufsen zeer goeie speaker maar duur (gehoort en ben verlieft helaas niet te betalen eigen versterkers dus perfect aangestuurt)

B&W is een warme speaker wat prettige in zijn gehoort is niks mis mee
Tannoy geen mening niet gehoort

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 23:10 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Muziek / geluid is een heel persoonlijk iets. Je kunt niet zo maar zeggen, dit merk is goed, dat merk is goed... Dus dan moet je dit maar nemen.. nee.

Zelf ben ik ook een beetje rond aan het kijken (vooral aan het luisteren), en ik vind dit een leuke combi:

Speakers: 2 x dynaudio audience 82
Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_10_3/images/dynaudio-audience-82-speakers-front-main.jpg

Versterker: Rotel RA-1070
Afbeeldingslocatie: http://yesplaza.co.kr/mall/upload/mall/ra-1070.jpg

Met deze apparaten zit je al aan de €3000,- en dan heb je nog geen Tuner en CD speler....

Tuner: Rotel RT-1080
CD-speler: Rotel RCD-1072

Hiermee wordt het echter wel erg duur :P .

Maargoed, zoals ik in mijn eerste zin zei.. Het is persoonlijk, dit zou mijn combinatie zijn. Echt super HIFI liefhebbers vinden dit nog niet "goed" genoeg. De meeste mensen vinden dit echter al best wel ziekelijk.
Het is maar net hoeveel je er voor over hebt, en hoe je het vind klinken. Persoonlijk vind ik die dynaudio luidsprekers heerlijk klinken, in vergelijking met B&W etc. Deze luidsprekers hebben echt een lekker neutraal geluid. Maar nogmaals, je moet er van houden.

• bartvl

bartvl

Zullen we dit rijtje maar aan de ts zelf overlaten? Wat de een met 'warm' bedoeld is niet per definitie wat de ander ook 'warm' vindt.
(@suijkerbuijk dus)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 13-02-2007 23:01 ]

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 23:03
Tja.. volgens mij weet je zelf nog niet echt wat je nou wil... ik zou je eerst eens afvragen of je een professionelere installatie wil (voor 3000 euro) of gewoon een lekkere normale hifi set en je daar dan ook aan houden..

Een versterker van 1500 euro aansluiten op een 5.1 bose set op een fancy cd-speler is wat mij betreft vloeken in de kerk en heel jammer van je geld.. :X

Als je besluit een 'echte' installatie te kopen zou ik eerst eens naar wat goeie hifi zaakjes gaan (beetje kleine die veel aandacht voor je hebben) en eens lekker gaan luisteren en wat babbelen.. voor 3000 euro praten ze echt wel met je :)
Hopelijk weet je daarna dan een beetje wat je wilt en kun je langzaam naar je besluit toe groeien door luistermiddagjes enzo en evt. met hulp hier op het forum. En heeeeeel belangrijk: geluid is persoonlijk, wat de één fantastisch vindt, vindt de ander niks, dus het gaat erom wat JIJ mooi vindt (en daar kun je dus alleen maar achterkomen door het daadwerkelijk te horen).

Nou ja, my 2cts :)

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 13-02-2007 23:28 ]

• LDenninger
Precies mijn punt.

Je kunt niet zeggen "Dit merk is zus en dat zo".
Een pioneer van 1300 euro is heel anders dan een pioneer van 250 euro, en hetzelfde geld uiteraard voor alle andere merken.

Je moet gewoon zelf gaan luisteren, en genoeg luister-materiaal meenemen (cd's / dvd's) die jouw smaak representeren.

Als je alleen maar klassieke muziek luistert op een set zul je later thuis verrast worden als je eens Cypress Hill gaat draaien :)

Verwijderd

bartvl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:00:
Zullen we dit rijtje maar aan de ts zelf overlaten? Wat de een met 'warm' bedoeld is niet per definitie wat de ander ook 'warm' vindt.
(@suijkerbuijk dus)
dit is onzin
de karakter van een speaker of versterker is door de jaren het zelfde gebleven.
Dit is hun image namelijk.
Het is wel zo dat een warme speaker van het ene merk warmer is dan een andere.

De omschijfen die ik ook geeft is door meerderen personen op hifi gebied al vaker gezegt.

Dus als je een warme speakers zoek heb je een richting, daarna kan je luisteren

Iemand die zoekt naar perfecte films systeem heeft geen donder aan een audio speaker die gemaakt is voor rok of anderen style te weergeven.

Zie ook thx speakers die blinken totaal niet uit in audio weergaven

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Suijkerbuijk, kijk eens onder deze post, naar mijn signature. Lees die eens tien keren hardop. Heb je het begrepen?

Je maakt véél te gewaagde uitspraken, en daar is helemaal niemand mee geholpen, dat wakkert alleen maar de vlam van een discussie aan.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• LDenninger
Zie je wel dat je niet naar andere mensen moet luisteren ?

Als je naar Double J had geluisterd had je straks thuis gezeten met een schitterende set van vele duizenden euro's,
die NIET doet wat jij wilt.

Dan had je gezeten met een stereo-versterker zonder multichannel audio in- en outputs, geen video-in/outputs om op je tv / beamer aan te sluiten etc..

Je had een mooie Rotel gehad waar iedereen jaloers op was terwijl je er zelf van zou balen.
Toch maar even advies vragen bij een speciaalzaak dus :P

Oh en Suijkerbuijk, heb je veel gezopen ofzo ?
Je formuleert als een dronken zuid-afrikaan met een typ-gebrek :D

[ Voor 15% gewijzigd door LDenninger op 13-02-2007 23:24 ]

• bartvl

bartvl

Laat ik een praktijvoorbeeld geven over definities:
afgelopen vrijdag bij Hobohifi geweest in Arnhem (samen met mijn pa)
Hij vond de Quad 11L 'vol' klinken, terwijl ik deze juist niet 'vol' vond klinken.
Daarentegen vond ik de Elac CL82 'vol' klinken. en warempel, mijn pa vond deze dus juist niet 'vol' klinken.
om dan naar jouw voorbeelden te gaan:
Wat de een dus als 'warm' ervaart, ervaart een ander misschien niet als warm. En dat terwijl de speaker/versterker echt niet ineens anders klinkt.

Ander punt is ook de beinvloeding van personen door gebruik van dit soort termen.
Als voorbeeld:
Een warme Denon <-> een wat wollige Denon - wat klinkt positiever?
Een schelle Yamaha <-> een heldere Yamaha - wat klinkt positiever?

Snap je een beetje wat ik bedoel?
LDenninger schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:22:

_/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 13-02-2007 23:24 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zuid-Afrikanen weten wel beter dan zo een onzin te verkondigen. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Zie je wel dat je niet naar andere mensen moet luisteren ?

Als je naar Double J had geluisterd had je straks thuis gezeten met een schitterende set van vele duizenden euro's,
die NIET doet wat jij wilt.

Dan had je gezeten met een stereo-versterker zonder multichannel audio in- en outputs, geen video-in/outputs om op je tv / beamer aan te sluiten etc..

Je had een mooie Rotel gehad waar iedereen jaloers op was terwijl je er zelf van zou balen.
Toch maar even advies vragen bij een speciaalzaak dus :P

Kijk, dit is nog eens een goede uitspraak ;)

Ga heel veel speciaalzaken af en ga luisteren. En luister niet naar de dingen die hier gezegd worden, want iedereen zegt toch iets anders >:)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

De toon van het topic maakt maar weer eens duidelijk hoe zinloos dergelijke topic zijn. Iedereen heeft zijn eigen smaak, en die zul je zelf moeten ontdekken. Dat kun je alleen maar doen door je in de materie te verdiepen, en vooral door te gaan luisteren!

Dat is ook precies de rede waarom dit soort topics in deze opzet ongewenst zijn. Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.