Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De AD725 chip

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zoek voor een projectje een AD725 chip, een chip die een RGB video signaal converteert naar composiet of S-Video, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik zo'n chip moet vinden. Zo kan ik er op internet ook maar bar weinig over vinden.

Kan je zo'n chip nou gewoon bij de lokale electronicaboer krijgen of is het een chip die van een speciale plek moet komen waarvan ik het bestaan niet weet?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

www.analog.com ? Even op 'sample' drukken en je bent weer zover. Tis niet de bedoeling, en tis niet netjes maar het werkt wel. En anders www.farnellinone.nl of www.reichelt.de of www.digikey.com zijn de gebruikelijke adresjes.

Verwijderd

Topicstarter
Is die diagram op analog een diagram om de chip na te maken in het groot? Dan zal ik eens kijken of het moeilijk is om te doen.

EDIT:

Ik zie dat je ze eronder gewoon kan bestellen. Is de site een beetje betrouwbaar en redelijk in de verzendkosten? En welke chip komt het dichtste in de buurt met de chip van onderstaande afbeelding of zitten er tussen de chips geen dergelijk verschil?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/11/wireattach2_engadget_howto.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 22:02 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Het is de fabrikant van de chip natuurlijk is die te vertrouwen 8)7

Maar je kan dus ook zoals aangegeven sampelen dan wordt de chip zonder kosten naar je toe gestuurd. (Als je het maar bij 1 enkele keer houd dan blijft het semi netjes)

Alles is terug te redeneren naar 4

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:57:
Is die diagram op analog een diagram om de chip na te maken in het groot? Dan zal ik eens kijken of het moeilijk is om te doen.
De diagram op de site is een blokdiagram. Daardoor kan je globaal zien hoe de chip werkt. Maar om de chip aan de hand van het blokdiagram na te maken lijkt mij erg lastig. Voor elk blokje zou je een schema moeten maken, en waarschijnlijk kom je dan wel weer andere componenten tegen waar lastig aan te komen is.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:57:
Ik zie dat je ze eronder gewoon kan bestellen. Is de site een beetje betrouwbaar en redelijk in de verzendkosten? En welke chip komt het dichtste in de buurt met de chip van onderstaande afbeelding of zitten er tussen de chips geen dergelijk verschil?
Farnell is wel betrouwbaar, met de andere adressen heb ik geen ervaring.
Tussen de chips zit volgens mij geen verschil. In de datasheet kan ik maar één type behuizing vinden, en dat type lijkt erg veel op die van de foto.

• Stoney3K
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Volgens mij is de AD725 alleen in QFP package te vinden zoals je hem daar op de foto ziet. Op zich valt daar met een fijne punt nog wel aan te solderen, helaas maken ze 'm niet in DIP format. Video is redelijk hoogfrequent en daar wil je bijvoorbeeld je printbaanoppervlak zo klein mogelijk van houden, vandaar de SMD packages.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35
Stoney3K schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:43:
Volgens mij is de AD725 alleen in QFP package te vinden zoals je hem daar op de foto ziet. Op zich valt daar met een fijne punt nog wel aan te solderen, helaas maken ze 'm niet in DIP format. Video is redelijk hoogfrequent en daar wil je bijvoorbeeld je printbaanoppervlak zo klein mogelijk van houden, vandaar de SMD packages.
Dit is geen QFP (quad flat pack) maar een SO16.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt allemaal voor de info. Ik zie dat er 2 modelnummers het dichtst in de buurt komen bij die op de foto, namelijk de AD725ARZ en de AD725ARZ-R7, beide omschrijvingen zijn identiek als ik in de uitgebreide tabel kijk, dus het maakt geen donder uit welke van de 2 ik bestel?

• jerbro
  • Niet online
De chips zijn inderdaad hetzelfde.
Alleen de R7 staat voor reel7, dit is een rol met 400 van deze chips.
Ik ga ervan uit dat de winkel waar je de chip vandaan haalt de chips gewoon van de rol afhaalt als je de R7 bestelt, en deze los verkoopt, en dat je niet met 400 chips komt te zitten.
Het enige verschil is dus de manier waarop analog devices de chips verkoopt. Los of op een rol.

Verwijderd

Hou hier wel rekening mee:
Displaying VGA Output on a TV

The AD725 can be used to convert the analog RGB output from a
personal computer VGA card to the NTSC or PAL television
standards. To accomplish this it is important to understand that
the AD725 requires interlaced RGB video and clock rates that
are consistent with those required by the television standards.
In most computers the default output is a noninterlaced RGB
signal at a frame rate higher than used by either NTSC or PAL.
Most VGA controllers support a wide variety of output modes
that are controlled by altering the contents of internal registers.
It is best to consult with the VGA controller manufacturer to
determine the exact configuration required to provide an interlaced
output at 60 Hz (50 Hz for PAL).

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Oplossing is simpel: PowerStrip :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Stoney3K schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:41:
[...]Oplossing is simpel: PowerStrip :)
En vooraf controleren of je VGA-kaartje wel werkt onder powerstrip, en je de gewenste optie's kan kiezen! Daar kan je niet zomaar van uitgaan.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Overigens kun je op veel nieuwe televisies ook direct RGB op de scart aansluiten, dan heb je die AD725 niet nodig. Alleen de videokaart op de juiste timings zetten, met de nieuwere ATI en nVidia kaarten moet je daar geen problemen mee hebben, nVidia is te doen met o.a. RivaTuner en PowerStrip, ATI ook met PowerStrip en ik geloof ook met ATITool.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem niet gebruiken voor m'n pc, maar ik wil een Neo Geo MVS board "consolizen" en dat vereist voor zover ik weet zo'n convertor. Of is dat RGB signaal ook op een een simpelere manier om te zetten zonder dat ik die chip hoef te gebruiken? Van die chip heb ik trouwens wel al een schema van hoe ik die moet solderen wil ik hem kunnen gebruiken.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je NeoGeo MVS kan direct aan de scart man! RGB + composite sync aan een scart knopen en je bent er! Moet ergens een weerstandje tussen of een diode maar goed, het is vrij simpel te doen :) (zo heb ik ook een Jamma to Scart harnas gehad een tijdje)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan heb ik toch nog wel steeds een voeding nodig voor het geheel? En krijg je dan geen slechter beeld ten opzichte van bijvoorbeeld S-video of valt dat verschil te verwaarlozen?

Ik ben zelf opzich wel een electronica n00b, alleen namaken van een schema lukt me wel doordat er precies staat wat ik moet doen. Is dit ook gewoon piece of cake?
Pagina: 1