Gisteren gaf mijn raid 5 array van 3x300gb s-ata aan dat de array degraded was. Dit was na de installatie van windows 2003 op een 4e schijf op dezelfde controller. Deze windows wilt nu ook niet opstarten en geeft iedere keer meteen een BSOD. De raid-5 array is de eerste array en de losse schijf is een JBOD array met 1 schijf is de 2e array. Hij is nu al ongeveer 24 uur aan het rebuilden maar je je hoort helemaal geen activiteit bij de schijven ofzo. Is het normaal dat het zolang duurd.
er zit geen hd led in dat is dus eigenlijk het probleem, ik kan niet zien wat hij aan het doen is.
Afkappen, data backuppen en opnieuw beginnen?
Je kunt toch nog aan je data komen aangezien de array alleen degraded is? Dan plaats je dat op die vierde schijf.
Je kunt toch nog aan je data komen aangezien de array alleen degraded is? Dan plaats je dat op die vierde schijf.
[ Voor 56% gewijzigd door Dukey op 14-02-2007 12:00 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik weet niet of die controller ook een instelling heeft voor de snelheid van een rebuild? Het kan bv zijn dat dit op een lage setting staat (zodat de gewone requests van progs ed er niet te erg onder lijden), en dat verklaart dan de lage activiteit. Ik zou zeggen, kijk eens in het raid bios of deze optie er zit.
Is er verder ook geen indicatie ergens te vinden hoe ver de rebuild is gevorderd? (appje of bios)
Is er verder ook geen indicatie ergens te vinden hoe ver de rebuild is gevorderd? (appje of bios)
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
hij is nou in de bios van de raid controller aan het rebuilden omdat ik windows niet opnieuw kan installeren. die blijft maar BSOD's geven.
Pagina: 1