Toon posts:

[Nforce2] 2.1kanaals geluid niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dit probleem bij mijn moederbord ligt denk ik dat ik hier meer feedback zal krijgen dan bij A&V dus ik zet hem hier neer :)

Ik heb twee speakertjes en een subwoofer (allen met eigen versterker uiteraard) die ik op mijn pc wil aansluiten (met asus a7n8x dlx nforce2).
Nu zou ik dus in moeten kunnen stellen dat ik 2.1kanaals geluid heb.. dit kan dus niet.
de enige opties die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/13/f_ScreenShot0m_b273534.jpg

Nu is mijn vraag dus hoe ik tóch 2.1 kanaals geluid eruit kan krijgen?
Dit moet toch mogelijk zijn :?

Oh ja, het is de laatste driver (4.62)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat gebeurd er als je die eronder selecteerd (2 luidsprekers, nvidia cinesurround) ?

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:00:
Wat gebeurd er als je die eronder selecteerd (2 luidsprekers, nvidia cinesurround) ?
Dat is een soort "surrround effect uit 2 speakers" idee. met echo enzo :P
Helaas spreekt ie daarmee ook het .1 kanaal niet aan...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Draai de Luidspreker Wizard eens met behulp van de knop in datzelfde venster en volg de instructies. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:23:
Draai de Luidspreker Wizard eens met behulp van de knop in datzelfde venster en volg de instructies. :)
Heb ik ook al gedaan. ;)
Als ik de wizard heb afgerond geeft ie aan dat "2 luidsprekers" de beste instelling is voor mijn configuratie..

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
2 kanaals is toch ook niet meer dan logisch? Je stuurt vanuit de geluidskaart namelijk geen subwooferkanaal uit naar de speakerset(da's alleen bij 5.1)

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:59:
2 kanaals is toch ook niet meer dan logisch? Je stuurt vanuit de geluidskaart namelijk geen subwooferkanaal uit naar de speakerset(da's alleen bij 5.1)
klopt, maar ik zie niet in waarom die met twee kanalen niet een subwoofer kan aansturen.. als ik hem op 5.1 in stel doet ie het namelijk wel goed.. subwoofer wordt netjes aangestuurd en kan los van de overige kanalen worden gregeld.

Ben ik dan echt de enige die behoefte heeft aan een .1 kanaal met 2 speakers? :P
Pagina: 1