Synchroniseren met essent vanaf huis

Pagina: 1
Acties:

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgende:
Mijn pa werkt bij essent, en hij kan via een netwerkschijf op zijn laptop, synchroniseren met zijn schijf op het werk.

Maar sinds we meerdere pc's hebbe en dus ook een router, kan hij op geen enkele manier meer synchroniseren.
Wat ik heb geprobeerd:
Netwerk kabel rechtstreeks vanaf @home-modem in laptop, dit werkt niet omdat ze nanaf zen werk een vaste computernaam in hebben gestelt, die niet te wijzigen is.
Contact gehad met ibm die daar de netwerken beheert. na meerder malen contact nog geen oplossing.
Telefoonkabel in laptop: werkt wel maar uietaard heeeeeeel traag.

Ik vroeg me af of iemand wist hoe dat synchroniseren in zijn werk gaat en of er eventueel poorten voor open moeten staan in de router.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gebruikt hij geen vpn tunnel (windows/cisco/tunix oid) ???
moet haast wel

dus meer info !

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 13-02-2007 21:45 ]

Iperf

• programfile
  • Niet online
ja hij zegt vpn tunnel , maar daar heb ik geen kaas van gegeten

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan houd het op ...

willen jullie nou info geven of niet
wat die je als je via het modem inbelt, welk knopje druk je in en welke naam staat erbij.
screendump van programma ?

kom op he .... moet ik je martelen om het te vertellen ?

je hoeft geen passwoorden of publike/zakelijk ip adressen tegeven .. maar geef ons iets
want hier kunnen we echt werkelijkwaar helemaal geen ene reet mee

Iperf

• programfile
  • Niet online
als je op deze toon wilt reageren, wil ik je bij deze vragen niet meer te reageren.
Er zijn vast wel andere mensen die meer geduld hebben.

ik weet dat het via een vpn tunnel gaat, maar niet hoe precies. hij klikt gewoon op die netwerkschijf met rechtermuisknop, klikt dan op synchroniseren. er komt dan een login schermpje, waar hij zijn gebruikersnaam invoert. en als password moet hij dan volgens mij een of andere code ingeven die elke minuut weer anders is.

wat dus mijjn vraag is, hoe kan het dat het met telefoonmodem wel wil, maar achter een route rniet.
zijn voor dit soort acties bepaalde poorten van bekend, of ligt dat maar net aan hoe ze het bij zijn werk hebben ingestelt.

[ Voor 66% gewijzigd door programfile op 14-02-2007 01:09 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50

lordsnow

I know nothing

More info needed...
ik weet dat het via een vpn tunnel gaat, maar niet hoe precies.
wat dus mijjn vraag is, hoe kan het dat het met telefoonmodem wel wil, maar achter een router niet.
Als er rechtstreeks een verbinding is met het internet, dus niet via de router werkt het. Oftewel, het ligt aan de router(instellingen). Waarshijnlijk moet je inderdaad een aantal poorten forwarden van buiten naar binnen naar de PC in kwestie.
zijn voor dit soort acties bepaalde poorten van bekend, of ligt dat maar net aan hoe ze het bij zijn werk hebben ingestelt.
Dat kan allebei, neem ik aan.

Waarom niet gevraagd aan de IBM mensen welke poorten eventueel open zouden moeten staan?

Op welk moment gaat het nu mis eigenlijk, achter de router. Kan je pa nog wel inloggen en gaat het synchroneren niet goed. Of kan 'ie niet eens meer inloggen?

De router moet wel "VPN PASS-THROUGH" ondersteunen.

Welke VPN client gebruikt 'ie?

Het kan ook nog zo zijn dat je in de router een aantal dingen moet aanzetten, bv IPSec, PPTP, L2TP.

*mogelijke* poorten die je kan openzetten:
PPTP: 1723
L2TP: UDP Poort 1701

Info:
http://www.zoesnet.net/vpn.htm
http://www.homenethelp.com/vpn

[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 14-02-2007 01:46 ]

• programfile
  • Niet online
kijk hier heb ik respect voor, bedankt ik ga even op onderzoek uit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

programfile schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:06:
als je op deze toon wilt reageren, wil ik je bij deze vragen niet meer te reageren.
Er zijn vast wel andere mensen die meer geduld hebben.

ik weet dat het via een vpn tunnel gaat, maar niet hoe precies. hij klikt gewoon op die netwerkschijf met rechtermuisknop, klikt dan op synchroniseren. er komt dan een login schermpje, waar hij zijn gebruikersnaam invoert. en als password moet hij dan volgens mij een of andere code ingeven die elke minuut weer anders is.

wat dus mijjn vraag is, hoe kan het dat het met telefoonmodem wel wil, maar achter een route rniet.
geduld ? dude denk een na. ik vraag specifiek wat je gebruikt en je zegt doodleuk weet ik niet, hoe verwacht je dat we met een zinnig antwoordt komen ?

Daarnaast is het tamelijk dom om niet te antwoorden want daarmee onthoud je net alle welwillenden net al ik trouwens, aan infomatie om jou te helpen. als je pas onderzoek gaat doen als iemand ander is imho een beetje chauvinistisch

Ik zeg dit niet vaak, maar dit is een forum (en geen helpdesk) waar een bepaald niveau verwacht wordt van iemand. wat jij bij uitstek zou moeten weten. dat houdt niet in dat je niks mag vragen of niet begrijpen. maar we verwachten wel je zel zelf gedegen vooronderzoek houd en met informatie op de proppen komt. en als iemand iets vraagd dat je dat probeert te onderzoeken ipv blijft zitten

dus er zijn poorten bekend maar jij moet eerst eens vertellen wat voor tunnel je gebruikt
zoals gewoon gevraagd in het begin ...

daarnaast heb je al Het Grote Poortmappingsverhaal doorgenomen ?
zo nee doe dat dan even en kom terug als je iets niet begrijpt

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topictstarter : het is idd wel zo dat je meer info zult moeten geven, anders weten andere simpelweg niet waaarmee te helpen.
Info als 'iets met X maar daar weet ik niets van' is net zo zinvol als helemaal geen info geven.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1