Toon posts:

Intern Geheugen Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hallo..

Ik kamp al een behoorlijk tijdje (zo'n 6 maanden) met een vervelend probleem, het niet (correct) functioneren van wat ik denk dat het het intern geheugen is. Alles wat ik wil uitvoeren op mijn pc wil namelijk niet echt op gang komen, en zorgt voor stotteringen. Om even als voorbeeld te geven: ik luister wat muziek met het programma iTunes of Windows Media Player en zodra ik ook maar een internetscherm wil opstarten of een leeg word-bestand loopt de hele boel vast; m'n muziek begint te stotteren en mijn muis kan ik niet meer vloeiend bewegen maar gaat met tussentijden van 2 seconden steeds een stukje verder over het scherm. Na zo'n 20 seconden staat het lege word-bestand of internetschermpje er dan eindelijk. Ook spellen spelen, mappen openen, surfen, MSN-en zorgt voor eenzelfde stotter. Het probleem ligt naar mijn idee niet bij de ingestalleerde software of een software-fout.. en ook bij apparaatbeheer staan geen Niet-Geïnstalleerde-Stuurprogramma's.. mijn computer is al een aantal keren naar een pc-zaak gebracht voor reparaties (windows xp is hierbij meerdere malen ge-herinstalleerd) maar het probleem is gebleven. Ikzelf heb niet bepaald veel verstand van computers, maar ik denk dat de hardware misschien niet juist is geïnstalleerd in de computer of dat er beschadigde hardware in zit.. als iemand mij kan vertellen wat er mis kan zijn hoor ik het graag

Alvast bedankt

processor: Pentium (R) 4 CPU 3.2GHz
intern geheugen: 512mb ram
beeldschermadapter: Nvidia GeForce FX 5500
computer: ACPI Multiprocessor-pc
moederbord: ASRock 775Dual-880Pro
besturing voor geluid, video en spelletjes: Realtek AC'97 for via (R) Audio Controller

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 20:44 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan het geheugen testen met het proggie Memtest86.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dergelijke haperingen worden eerder veroorzaakt door de harde schijf die in PIO-modus verkeert.
Controleer dit dus even via Apparaatbeheer » IDE ATA/ATAPI-controllers.

Geef tevens de volledige specs van je pc. Nu staat er veel te weinig.

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 13-02-2007 20:26 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is het teveel moeite om de specificaties van je PC te vermelden? De symptomen die je vermeld hebben zelden iets met defect geheugen te maken (dat uit zich meestal in het vastlopen van de hele PC), hooguit een gekort aan geheugen, maar kunnen wel aan andere hardware of aan software liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja pardon.. is processorsnelheid en intern geheugen voldoende?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:29:
ja pardon.. is processorsnelheid en intern geheugen voldoende?
Nee.
PMG Beleid

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
ik zal zoveel hardware-info opzoeken

Verwijderd

Topicstarter
veel meer informatie kan k niet vinden

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gebruik voortaan even de Edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, als je zelf de laatste bent die binnen 24 uur heeft gereageerd.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kijk is of je core load niet de heletijd op 100% staat.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Installeer de laatste drivers voor je chipset welke je moet zoeken op de site van de chipsetfabrikant (niet de moederbordfabrikant).
Kijk met bvb cpu-Z welke chipset je hebt.
Pagina: 1