[Vista] Opeens geen netwerk meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 13:20
Toen ik gister thuis kwam en mijn schitterende Vista installatie opstartte merkte ik al snel op dat ik geen verbinding met het netwerk kon krijgen. Het wereld bekende 169.x.x.x adres verscheen. Na mn netwerk gecheckt en gereboot te hebben bleef ik het probleem houden. Andere pc's in het netwerk(winxp) doen het allemaal zonder problemen. Het ligt dus aan mijn computer waar ik sinds vorige week donderdag een prachtige versie van Vista op draai die tot gister geen enkel probleem gaf. Het was te mooi om waar te zijn.

Om erachter te komen waar het probleem zit heb ik het volgende al geprobeerd:
* Het netwerk gecheckt. Deze werkt volgens mij helemaal naar behoren.
* Een andere netwerk kaart geprobeerd op een ander PCI slot, dit geeft hetzelfde probleem
* Nieuwste drivers voor vista geinstalleerd, lost niks op
* Devices aan en uit helpt ook niet
* LAN gemaakt met mn laptop, pingen lukt gewoon

De error die ik krijg als ik "ipconfig /renew" doet in cmd is 'Unable tot contact DHCP, timeout'

Ik snap er echt niks meer van, iemand enig idee? Volgens mij is het een of andere wazige setting maar ik heb echt geen idee.

Mijn pc specs:
3500+
ASUS A8N-SLI
GF7800GT
1024RAM
Realtek/Compaq/Onboard NIC's geven dezelfde problemen. (pc - switch - router - kabelmodem)
Vista Business(MSDNAA)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook wel een DHCP server? Je router kan er een zijn, staat die aan? Hoe groot is je DHCP pool, oftewel, hoeveel adressen geef je uit? Als je niet genoeg vrijgeeft krijg je dit resultaat. Probeer eens een handmatig adres in te vullen.

Commandline FTW

• StefZ
DHCP staat aan, pool is groot genoeg en manual een IP instellen werkt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.cobelens.eu/crap/cmd.JPG

Zie ik wat over het hoofd?

• sjongenelen
  • Laatst online: 26-02 11:43
je hebt m al in je buildin nvidia controller gestopt? heb je al eens een harde ip geprobeerd?

you had me at EHLO

• StefZ
Beide geprobeerd zonder succes. Sla mezelf nu wel ff voor mn hoofd dat ik restore points heb uitgezet.

• sjongenelen
brakke kabels?

you had me at EHLO

• StefZ
Daar heb ik er ook al 3 van geprobeerd, ligt het helaas ook niet aan. Maar hij vind wel wat, want als ik de kabel uit mn switch trek dan ziet ie dat wel.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.google.com/search?q=169%20ip

Probeer eens je IP zo te zetten dat hij automatisch toegewezen wordt, en doe dan een
ipconfig \release
ipconfig \renew

Check ook meteen ff hoe het met de lichtjes bij je aansluiting zit :)

• sjongenelen
aah brakke switch (port)? stom - las dat je xp wel gewoon kreeg

edit - vista doet die /renew automatisch geloof ik

[ Voor 73% gewijzigd door sjongenelen op 13-02-2007 22:30 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Welke instellingen heb je gebruikt toen je de ip manueel instelde?
(ipadres, subnetmask en gateway)
En wat voor router heb je?

• StefZ
Mijn netwerkkaart lampje brandt constant. Mezelf pingen lukt, zit nu op mn laptop op dezelfde switch en heb al verschillende portjes geprobeerd.

Zou vista misschien iets blokkeren? Firewall aan of uit maakt iig niks uit.

• StefZ
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:07:
Welke instellingen heb je gebruikt toen je de ip manueel instelde?
(ipadres, subnetmask en gateway)
En wat voor router heb je?
ASUS WL530g
ip 192.168.1.113
sub 255.255.255.0
gw 192.168.1.1

Verwijderd

StefZ schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:13:
[...]

ASUS WL530g
ip 192.168.1.113
sub 255.255.255.0
gw 192.168.1.1
De andere pc's in je netwerk.
Waar eindigt daar de ipadres van?

(Heb zelf wat problemen gehad met een netgear router (wgt)618 in combinatie met Vista RC2.
Via dhcp geen verbinding met de router. Na handmatig de boel instellen wel.)

• sjongenelen
heb je niet dezelfde computernaam? had ik problemen mee, exacte dezelfde naam voor beide OS'en met dualboot :z

edit voor hero: mn dhcp server in mn ap/router/modem snapte het niet

[ Voor 26% gewijzigd door sjongenelen op 13-02-2007 22:54 ]

you had me at EHLO

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan dat problemen opleveren dan als je een dual boot hebt en beide installs heten hetzelfde? Nooit problemen mee gehad op school eigenlijk. In dat geval zou je dus per install een andere computernaam moeten nemen. Crasht je XP, moet je een andere naam gaan gebruiken, klopt ergens niet.

Het is in een thuisnetwerk waar een router de dhcp server is, meestal geen probleem om een vast ip in te stellen met de gateway en dns1 het adres van de router. Ik heb het al zo vaak gebruikt, geen klachten nog over gehad.

Wat als je IPv6 op elke interface uitschakeld, heb je dan wel netwerk? Het is mogelijk dat Vista een IPv6 adres wil, maar je router die niet kan geven.

Commandline FTW

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Volgens mij zit er een bug in Vista. Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar niet constant. Wanneer mijn PC na een tijdje op screensaver en vervolgens de user op locked gaat, heb ik geen netwerkverbinding meer. Dit gebeurt, ondanks dat ik power saving options en dergelijke heb uitgezet. Op Technet kon ik er niks over vinden, en googlen op "Vista network connection lost after screensaver" wordt je ook niet wijzer van.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• StefZ
Na een reinstall van Vista werkt het gewoon weer. Wat het probleem was? Geen idee.

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 18:41
MueR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:47:
Volgens mij zit er een bug in Vista. Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar niet constant. Wanneer mijn PC na een tijdje op screensaver en vervolgens de user op locked gaat, heb ik geen netwerkverbinding meer. Dit gebeurt, ondanks dat ik power saving options en dergelijke heb uitgezet. Op Technet kon ik er niks over vinden, en googlen op "Vista network connection lost after screensaver" wordt je ook niet wijzer van.
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan als ik de computer op slaapstand zet. Als ik hem dan weer resume uit slaapstand is mijn netwerkverbinding weg. Na een reset werkt alles weer. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb ook hetzelfde probleem. Net nieuwe pc gebouwd met een Asus PB5 E Plus moederbord , vista NL 32 bit en de ethernetkabel op de onboard gigabit netwerkpoort aangesloten. Mijn SMC router slaat nu om de haverklap vast. De enige oplossing is om iedere keer even de voeding van de router te halen, maar hier wordt ik niet vrolijk van. Iemand al een structurele oplossing/oorzaak gevonden?

Verwijderd

Ik voeg me hieraan toe. Mijn vista deed het enkele maanden perfect tot nu opeens mijn netwerk (zowel draadloos als met draad) niks meer doet. Hij krijgt wel local access maar idd geen DNS en dus ook geen internet. Renew/repair, flushdns enz heeft alleemaal geen zin. Ik heb een dual boot met Gentoo en die doet het echt perfect geen enkel probleem.

Heb dit probleem sinds zondag avond. Maandag avond heb ik nog wel even op een onveilig accesspoint geconnect, en daar deed internet het wel. Maar met draad op of mijn eigen access point werkt het allemaal niet, terwijl Gentoo er dus geen problemen mee heeft. Ook mijn huisgenoten kunnen gewoon internetten met draad en via de accesspoint.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22
Mitt3nz schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan als ik de computer op slaapstand zet. Als ik hem dan weer resume uit slaapstand is mijn netwerkverbinding weg. Na een reset werkt alles weer. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Ik had dat ook op mijn (ietwat oudere) laptop. Bij mij was het over toen ik de (XP) software installeerde voor de snelkoppeling toetsen (ik heb naast m'n toetsenbord 5 knopjes zitten: draadloos netwerk aan/uit, email, internet en 2 "vrije keuze"). Ik had namelijk zelf al gezien dat het uit- en inschakelen van de draadloze adapter genoeg was, dus toen dacht ik: heeey, laat ik dat via dat knopje doen.. software installeren.. en daarna was het probleem weg! (Ik hoefde dus niet eens meer het knopje te gebruiken...) Waarschijnlijk ligt het ergens anders aan, maar goed... Wilde toch even mijn ervaring delen. :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Schop.

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met het gekke dat ik wél een internetverbinding heb volgens dat Netwerkcentrum. Ook blijft internetradio gewoon doorspelen, torrents blijven doorlopen, etc. Maar Thunderbird, Outlook, IE, Firefox e.d. krijgen niks.

Toen ik met PuTTy een ssh verbinding wilde maken naar een server (buiten het LAN) kreeg ik de melding "Network error: Permission denied".

Pingen naar diezelfde server werkt wel!
Modem/router resetten: geen resultaat.
Netwerkverbinding uitschakelen/herstellen: geen resultaat.
Andere pc's (zowel Vista als XP) op het netwerk doen het prima.
Ik gebruik geen DHCP, heb dus vast ip/dns/gateway ingesteld.
Vista rebooten is de enige "oplossing".

Mijn idee is ook dat dit een Vista bug is en wel een verschrikkelijk irritante. Ik heb al gelezen over een bug dat de gateway verdwenen is nadat Vista op sleep heeft gestaan, maar het gebeurt ook zonder sleep. Daarnaast staat er bij het KB-artikel dat DHCP actief moet zijn en dat is niet zo.

Specs:

Asus P5B-Plus Vista Edition / C2D E6420 / 2 GB DDR2
Orange Livebox + Linksys WRT54GL met DD-WRT

edit:

Mijn probleem is blijkbaar dit: rb338 in "[Vista] Internet connection drops - IE7 ..."

edit2:

Hotfix alleen na opvragen beschikbaar, maar dit is een directe link bij hotfixshare:

x86: http://thehotfixshare.net...ndows6.0-KB937168-x86.msu

x64: http://thehotfixshare.net...ndows6.0-KB937168-x64.msu

[ Voor 29% gewijzigd door rb338 op 24-07-2007 11:37 ]

Pagina: 1