Toen ik gister thuis kwam en mijn schitterende Vista installatie opstartte merkte ik al snel op dat ik geen verbinding met het netwerk kon krijgen. Het wereld bekende 169.x.x.x adres verscheen. Na mn netwerk gecheckt en gereboot te hebben bleef ik het probleem houden. Andere pc's in het netwerk(winxp) doen het allemaal zonder problemen. Het ligt dus aan mijn computer waar ik sinds vorige week donderdag een prachtige versie van Vista op draai die tot gister geen enkel probleem gaf. Het was te mooi om waar te zijn.
Om erachter te komen waar het probleem zit heb ik het volgende al geprobeerd:
* Het netwerk gecheckt. Deze werkt volgens mij helemaal naar behoren.
* Een andere netwerk kaart geprobeerd op een ander PCI slot, dit geeft hetzelfde probleem
* Nieuwste drivers voor vista geinstalleerd, lost niks op
* Devices aan en uit helpt ook niet
* LAN gemaakt met mn laptop, pingen lukt gewoon
De error die ik krijg als ik "ipconfig /renew" doet in cmd is 'Unable tot contact DHCP, timeout'
Ik snap er echt niks meer van, iemand enig idee? Volgens mij is het een of andere wazige setting maar ik heb echt geen idee.
Mijn pc specs:
3500+
ASUS A8N-SLI
GF7800GT
1024RAM
Realtek/Compaq/Onboard NIC's geven dezelfde problemen. (pc - switch - router - kabelmodem)
Vista Business(MSDNAA)
Om erachter te komen waar het probleem zit heb ik het volgende al geprobeerd:
* Het netwerk gecheckt. Deze werkt volgens mij helemaal naar behoren.
* Een andere netwerk kaart geprobeerd op een ander PCI slot, dit geeft hetzelfde probleem
* Nieuwste drivers voor vista geinstalleerd, lost niks op
* Devices aan en uit helpt ook niet
* LAN gemaakt met mn laptop, pingen lukt gewoon
De error die ik krijg als ik "ipconfig /renew" doet in cmd is 'Unable tot contact DHCP, timeout'
Ik snap er echt niks meer van, iemand enig idee? Volgens mij is het een of andere wazige setting maar ik heb echt geen idee.
Mijn pc specs:
3500+
ASUS A8N-SLI
GF7800GT
1024RAM
Realtek/Compaq/Onboard NIC's geven dezelfde problemen. (pc - switch - router - kabelmodem)
Vista Business(MSDNAA)