Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:44
Hallo ik zit met het volgende probleem

1. Windows XP Pro geïnstalleerd op E:
2. Windows Vista Ultimate op C: geïnstalleerd.

HD indeling:
C en E partitie op 2x 320GB in Raid0
D op 1x 320GB NIET in Raid

Windows XP draaide als een trein maar ik wilde Vista gaan gebruiken voor alle werkzaamheden behalve gamen. Nu draait ook Vista als een trein echter wil ik dual boot gebruiken. Dit heb ik geprobeerd met VistaBootPRO 3.1 Wanneer ik op Run Diagnostics in VistaBootPRO 3.1 klik dan zie hij het volgende:

-Microsoft Windows Vista
-Oudere versie van windows

Lijkt goed in mijn ogen. Dus bootloader weggeschreven. Bootloader komt keurig te voorschijn maar na selecteren van Oudere versie van windows krijg ik de melding \NTLDR 0xc000000F wat moet ik doen om dit op te lossen.

Kan ik net als met het normale NTLDR is missing probleem de volgende oplossing gebruiken of verziek ik meteen 2 Windows installaties?

Start de pc op met e windows cd.
kies voor de optie herstel.
je komt dan in de dosmodus van de cd.
copieer de bestanden: ntdetect.com en ntldr (uit de map i386 op de cd) naar de root van de schijf waarop windows staat.

Kortom ik wil achteraf een dual boot maken maar loop tegen het NTLDR probleem aan.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Eerder genoemde foutmelding is er uit,
Nu krijg ik een andere melding:

Ongeldige boot.ini

Er wordt opgestart vanaf C:\Windows\

boot.ini op E: ziet er als volgt uit

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Toch maar even veranderd in

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Nu krijg ik een spontane reboot zonder foutmelding, wat nu te doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Appie Heijn op 13-02-2007 21:03 ]

Verwijderd

ik heb een beetje hetzelfde probleem. Pc staat alleen niet in raid maar normaal.
vista op C partitie geïnstalleerd xp op D, ik krijg precies dezelfde foutmeldingen die jij ook krijgt als ik xp probeer op te starten (0x000000f) vanalles geprobeerd maar werkt niet. Ook vista proboot geprobeerd.
dit staat er in mijn boot.ini als ik hem probeer te veranderen via vistabootpro:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="" bootcf
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
zou je mij misschien kunnen helpen door me te vertellen wat ik hieraan moet veranderen? ben hier nog niet zo goed in.
alvast bedankt!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:19:
ik heb een beetje hetzelfde probleem. Pc staat alleen niet in raid maar normaal.
vista op C partitie geïnstalleerd xp op D, ik krijg precies dezelfde foutmeldingen die jij ook krijgt als ik xp probeer op te starten (0x000000f) vanalles geprobeerd maar werkt niet. Ook vista proboot geprobeerd.
dit staat er in mijn boot.ini als ik hem probeer te veranderen via vistabootpro:
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="" bootcf
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
zou je mij misschien kunnen helpen door me te vertellen wat ik hieraan moet veranderen? ben hier nog niet zo goed in.
alvast bedankt!
Ik heb werkelijk geen idee wat dit is. Ik heb net namelijk windows xp opnieuw geïnstalleerd maar nu heb ik vista vanuit windows xp geïnstalleerd. Hij heeft er een keurige dual boot van gemaakt,echter krijg ik weer die NTLDR melding

Wat te doen, help 8)7

Verwijderd

Dit is een bekend "probleem". Omdat Vista een nieuw soort bootloader gebruikt kan deze niet in de loader van xp worden bijgeschreven. andersom kan wel. De volgorde is dus belangrijk, maar kan je niet gewoon kiezen welke partitie je naar toe wilt installeren? lijkt me wel toch?

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:07:
Dit is een bekend "probleem". Omdat Vista een nieuw soort bootloader gebruikt kan deze niet in de loader van xp worden bijgeschreven. andersom kan wel. De volgorde is dus belangrijk, maar kan je niet gewoon kiezen welke partitie je naar toe wilt installeren? lijkt me wel toch?
Nee ik snap dat het niet goed samenwerkt, maar als je met VistaBootPRO 3.1 het zaakje aanpast zou het toch moeten lukken? Ik heb inmiddels met EasyBCD. de bootloader van Vista verwijderd. Nu nog voor mekaar krijgen dat ik een bootloader kan krijgen zodat ik vista er achteraf bij kan zetten. Mss VistaBootPRO 3.1 :?

Verwijderd

ik heb het eindelijk opgelost... oplossing was simpel eigenlijk 8)7 gewoon xp cd erin doen in vista, naar de i386 map gaan op de xp cd en daar de ntdlr en ntdetect.com uit de map kopieren naar je partitie waar je vista hebt geïnstalleerd als je dit hebt gedaan kun je gewoon bij de OS keuze menu bij het booten XP kiezen en dan doet hij het...

hoop dat je hier wat aan hebt, als je dit niet al zelf hebt geprobeerd...

• Appie Heijn
Ja bij de 2e post had ik dat gedaan ;) echter begon ie over boot.ini en spontane reboots.

Verwijderd

dan zou ik het ook niet weten, ben ook niet zo'n held in dit soort dingen... Ik hoop voor je dat je het opgelost krijgt, succes verder!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Ik heb een IDE schijf en een SATA schijf. Vista schreef de bootloader naar de IDE schijf, terwijl de computer steevast via de SATA schijf probeerde op te starten. Uiteindelijk opgelost door met behulp van de recovery console de files bootmgr en bcd samen met de complete boot-directory te kopieren van de IDE naar de eerste partitie van de SATA schijf. Sindsdien werkt het als een zonnetje. Ik zou dus eens checken op welke plek je VISTA install disk de bootmanager precies neerplempt

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heb het probleem opgelost door EasyBCD te installeren onder vista.

Via de knop "Manage Bootloader" heb ik een Uninstall gedaan van de Vista Bootloader. Dan een reboot en het was in orde

Nu kun je weer in windows xp komen als het goed is.

Ga naar start
RM(rechtermuisknop voor de noobs ;) ) Deze computer
Eigenschappen
Tabblad geavanceerd
Opstart-en HerstartinstellingenInstellingen
Klik op bewerken
Kopieer deze tekst (CTRL+C)
Vervolgens alles sluiten

Open Deze Computer
Open het menu Extra
Mapopties
Haal het vinkje voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen weg"
Sluit dit venster

Ga naar het station waar Windows XP geïnstalleerd is.
RM-->Nieuw TekstDocument
Plak de zojuist gekopieerde tekst hierin.
Sla het op onder boot.ini

Download vervolgens DIT bestand
Kopieer "ntldr" en "NTDETECT.com" naar de locatie waar je boot.ini aangemaakt hebt. Dit zal de root moeten zijn van de Partitie/Schijf waar je windows xp op staat.

Download vervolgens VistaBootPro 3.1
Installeer deze en open deze.
Ga naar bootloader
Klik op "reinstall the vista bootloader"

Bij mij werkte het meteen, als jullie nog vragen en op/aan merkingen hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Ik heb een vergelijkbaar probleempje.

Vanmiddag Vista (x64 Ultimate) geinstalleerd op 2 hitachi 250Gb SATA2 schijven in RAID0 op de ICH8R controller van mijn P5B Deluxe moederbord. Hierbij 2 partities aangemaakt: C (Vista) en D (Store_Vista). Op een 3e 250Gb SATA2 schijf staat WinXP Pro SP2, welke in IDE mode (non-AHCI en non-RAID) aan de JMicron controller hangt (eveneens op mobo). Hierop staan eveneens 2 partities: E (WinXP) en F (Store_XP).

De bedoeling is om voorlopig Vista en XP naast elkaar te draaien middels een bootloader en later simpelweg de IDE SATA2 schijf te verwijderen en alleen met Vista verder te gaan.

Beide operating systems zijn los van elkaar geinstalleerd. Dwz de harddisk met XP lag letterlijk naast de computer toen ik vista installeerde... ;) Daardoor heeft Vista XP niet meegenomen in de bootloader. Via F8 indrukken tijden posten kan ik nu of het RAID0-volume of de IDE schijf kiezen als bootdisk en zo of Vista of XP booten. (Beide Operating Systems zijn dus eigenlijk al bruikbaar.)

Programma's als VistaBootPro en EasyBCD lijken op hun bek te gaan omdat het om 2 verschillende fysieke schijven/raid-volume gaat.Ik ben redelijk vertrouwd met lilo/grub en het maken van multiboots daarmee, maar ik krijg Vista niet aan zijn verstand dat XP op een andere schijf staat....

[ Voor 21% gewijzigd door d3vlin op 31-03-2007 21:06 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie, wilde je ff bedanken. Je beschrijving is duidelijk en het werkt allebei weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:27:
Appie, wilde je ff bedanken. Je beschrijving is duidelijk en het werkt allebei weer...
Bedankt voor je bedankje :) Gebeurt niet vaak hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:26:
ik heb het eindelijk opgelost... oplossing was simpel eigenlijk 8)7 gewoon xp cd erin doen in vista, naar de i386 map gaan op de xp cd en daar de ntdlr en ntdetect.com uit de map kopieren naar je partitie waar je vista hebt geïnstalleerd als je dit hebt gedaan kun je gewoon bij de OS keuze menu bij het booten XP kiezen en dan doet hij het...

hoop dat je hier wat aan hebt, als je dit niet al zelf hebt geprobeerd...
Hoi, ik heb je beschrijving opgevolgd, op een paar dingen na:
- ntdlr --> ntldr;
- ntldr en ntdetect.com gekopieerd naar de XP partitie i.p.v. de Vista partitie.

Bedankt iig, want zonder je beschrijving was ik er niet uitgekomen! :)

NOSIG

• BlackPredator72
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb Vista Ultimate op 2 x sata2 320GB Raid 0 gezet met 2 partities (C/D)
Laatst IDE 80GB erbij geplaatst waar ik XP op heb gezet (E).

Vista Boot Pro 3.3 geprobeerd...lukt niet...Vista start wel, XP niet

OSLoader 2000 9.03 t/m 9.14, niet zo mooi menu, maar werkt wel

Acronis OS Selector 2160...mooi menu...ziet Vista ook staan, maar Vista start niet (krijg 'n zwart scherm met knipperende cursor)...XP start wel

Het liefst zou ik dus die Acronis gebruiken.

Heb trouwens alle 3 de programma's zowel in XP als Vista geprobeerd.
Ook de bootvolgorde in de BIOS op 2 manieren geprobeerd :

1. 80GB IDE (Windows XP) (E)
2. 600GB Raid 0 (Windows Vista) (C + D) maar ook andersom, dus eerst 2 en dan 1.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackPredator72 op 17-08-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb misschien hier een oplossing voor. Ik heb ook XP over Vista geïnstalleerd en ik heb een manier gevonden om toch van allebei gebruik te maken. Als je van Vista gebruik wilt maken moet je gewoon bij de boot Vista aanklikken. Maar zodra je van XP gebruik wilt maken moet je evengoed Vista opstarten. Zodra je vista hebt opgestart op je VistaBootPRO, je gaat naar de tab 'System Bootloader', je vinkt 'Windows Legacy Bootloader (Uninstall Vista Bootloader)' aan en 'All Drives' en dan 'Install Bootloader'. Als het goed is krijg je nu een scherm dat je bij het de volgende keer opstarten van je computer de verandering merkt. Als je nu VistaBootPRO weer afsluit en je computer opnieuw opstart start automatisch XP op (zonder bootscherm). Als je weer terug wilt naar Vista zul je in XP de verandering moeten aanbrengen met VistaBootPRO. Je vinkt nu 'Windows Vista Bootloader (Uninstall Legacy Bootloader)' aan en weer 'All Drives'. Als je nu deze keer de computer opnieuw opstart krijg je weer het bootmenu van Vista en kun je gewoon Vista kiezen.
Dit heeft voor mij gewerkt. Het werkt misschien niet helemaal handig, maar het werkt wel.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:34:

Via de knop "Manage Bootloader" heb ik een Uninstall gedaan van de Vista Bootloader. Dan een reboot en het was in orde

Ga naar start
Eigenschappen
Tabblad geavanceerd
Klik op bewerken
Vervolgens alles sluiten

Open Deze Computer
Open het menu Extra
Mapopties
Sluit dit venster

RM-->Nieuw TekstDocument

Kopieer "ntldr" en "NTDETECT.com" naar de locatie waar je boot.ini aangemaakt hebt. Dit zal de root moeten zijn van de Partitie/Schijf waar je windows xp op staat.

Ga naar bootloader

Bij mij werkte het meteen, als jullie nog vragen en op/aan merkingen hebben hoor ik het graag.
Bedankt Appie,
Ik had ook iets maar hiermee heb ik het pas echt gefixt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat ook een oplossing is, (die ik heb toegepast) is door simpelweg 1 aparte partitie te maken waarop de boot files komen te staan, dus dan ziet het er als volgt uit:

C:\ (System)
D:\ Vista/XP
E:\ Vista/XP

Ik werd gek van dat iedere keer m'n boot files verwijderd werden en heb het maar zo aangepakt, dan werkt het tenminste altijd :P (Ik heb toevallig 2 Seagates waarvan de firmware AAK is en dus heb ik in principe geen performance verlies met de plaats van de data op de schijf)

Misschien een handige tip voor de rest, mij heeft het iig uit de brand geholpen, ik werd schijt ziek van dat gerepair met die appz. :/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik probeer dus ook XP dual boot te installeren naast Vista en het lukt werkelijk van geen kant. Wat heb ik gedaan:
  • Vista stond al geïnstalleerd en helemaal ingericht etc. op C:
  • Daarna geprobeerd XP te installeren op een andere partitie F: op dezelfde schijf
  • Na het kopiëren van alle bestanden van de CD naar F: moet ik rebooten (prima)
  • Vervolgens krijg ik een error "Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)". Hier zit ik dus vast en als ik op Enter druk wordt weer gereboot.
  • Enfin, Vista DVD erin, Vista bootloader herstellen en Vista start ook weer gewoon op, gelukkig.
  • Wat gegoogled en op aanraden van diverse mensen VistaBootPRO geïnstalleerd en een entry aangemaakt waarmee naast Vista ook XP opgestart kan worden.
  • Nu komt het: Ik krijg het boot menu te zien waarin ik kan kiezen tussen Vista en XP. Als ik XP kies krijg ik van het bootmenu de melding dat XP niet volledig is geïnstalleerd en blablabla. Hier kan ik dus ook alleen voor Vista kiezen om op te starten!!
  • Ik heb verder nog geprobeerd om ntldr en ntdetect.com van de XP CD naar mn XP root te kopiëren. Krijg weer dezelfde foutmelding als in het 4e puntje hierboven.
  • Vista bootloader uninstallen met EasyBCD: zelfde verhaal.
Ik zit dus hartstikke vast! Of NTLDR komt met een foutmelding dat ik niet met die partitie kan booten indien ik een XP loader gebruik. Gebruik ik VistaBootPro, dan geeft die een foutmelding dat de XP-installatie incompleet is.

Ik zit nu al 2 uur hiermee te klooien en ik kom er werkelijk geen wijs meer uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
In Vista even in de boot.ini geneusd en die ziet er wel een beetje raar uit vind ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[boot loader]
timeout=1
default=signature(e884e884)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
signature(e884e884)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
signature(e884e884)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
fraQ schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:07:
In Vista even in de boot.ini geneusd en die ziet er wel een beetje raar uit vind ik:
Ik wou dat ik je kon helpen, ben wel met je eens dat het er erg raar uit ziet in die boot.ini. Jij probeert het precies in een andere volgorde te doen dan ik heb gedaan. Anders kon ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Nou, ik heb maar weer wat gevogeld en geloof dat ik nu een klein stapje verder ben.

Op de root van mijn Vista drive stond een gare boot.ini die twee posts terug te zien is. Deze heb ik renamed, naar boot.bak zodat die onherkenbaar is voor het systeem.
Vervolgens heb ik ntldr en ntdetect.com gekopieerd en een nieuwe frisse boot.ini aangemaakt op F: (de XP-partitie) waar het volgende in staat:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=1
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Ik mag aannemen dat de verwijzing multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2) klopt? Partitie F: staat wel als tweede afgebeeld in schijfbeheer.

Anyway, daarnaast weer de VistaBootPro bootloader geïnstalleerd met een entry voor XP. Die bootloader ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Windows Boot Manager
--------------------
identifier              {bootmgr}
device                  partition=C:
description             Windows Boot Manager
locale                  nl-NL
inherit                 {globalsettings}
default                 {current}
resumeobject            {bf6fcc5d-b2f9-11db-bbcc-a92c59d5d154}
displayorder            {current}
                        {81c8ed85-6547-11dc-a359-00110957536c}
toolsdisplayorder       {memdiag}
timeout                 30

Windows Boot Loader
-------------------
identifier              {current}
device                  partition=C:
path                    \Windows\system32\winload.exe
description             Microsoft Windows Vista
locale                  nl-NL
inherit                 {bootloadersettings}
bootdebug               No
osdevice                partition=C:
systemroot              \Windows
resumeobject            {bf6fcc5d-b2f9-11db-bbcc-a92c59d5d154}
nx                      OptIn
pae                     ForceDisable
vga                     No
quietboot               No
sos                     No
debug                   No

Windows Legacy OS Loader
------------------------
identifier              {81c8ed85-6547-11dc-a359-00110957536c}
device                  partition=F:
path                    \ntldr
description             Microsoft Windows XP

Lijkt in orde te zijn toch?
Echter als ik vanuit deze bootloader XP probeer te starten (nog steeds met een half onafgemaakte setup, maar als ik vanaf deze schijf kan booten kan ik de setup afmaken) krijg ik weer een foutmelding van NTLDR dat ie multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet kan openen!!

Terwijl in de boot.ini op F: toch echt naar een andere partitie verwezen wordt en op C: geen boot.ini meer bestaat.
Wederom vraag ik om hulp, want ik snap er niks meer van.

• Appie Heijn
Mss kun je proberen dat ie vista niet meer kan booten om vervolgens "F" te formateren en opnieuw XP installeren. Daarna kun je volgens mij voorgaande boot.ini wel gebruiken.

Je loopt nu toch constant vast op die setup

• fraQ
Appie Heijn schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:58:
Mss kun je proberen dat ie vista niet meer kan booten....
Hoe kan ik dit het best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar start
Eigenschappen
Tabblad geavanceerd
Klik op bewerken
Vervolgens alles sluiten

Open Deze Computer
Open het menu Extra
Mapopties
Sluit dit venster

RM-->Nieuw TekstDocument

Ga naar bootloader

Beste Appie,

Ik heb het geprobeert zoals vermelt maar ik blijf die fout melding krijgen.
Wat ik heb gedaan is.
Eerste in vista, Uninstall gedaan van de Vista Bootloader ging allemaal goed.
Dan start xp weer op en heb ik als volgt gedaan naar eigenschappen en dan de tekst kopieren zie
en dan als boot.ini opgeslagen gaat ook goed.
Dan heb ik als volgt gedaan eerst in de root van winxp waar ook de folder system,program files in opgeslagen ook daar heb ik de "ntldr" en "NTDETECT.com" geplaatst
Nu heb ik alleen de nieuwe vistabootloaderPro 3.3 Daar heb ik de volgende optie ik denk zelf dat ik daar iets fout doe.
Optie's zijn als volgt.

ik ga naar tabblad Boot loader

dan kan ik hier iets invullen als volgt.

Choose a system bootloader to install.
- windows vista bootloader (uninstall legacy bootloader)
- windows legacy bootloader ( uninstall vista bootloader)
Welke moet ik dan hier gebruiken?

2e optie die ik moet invullen zijn

System bootloader install option
-All drives
-System patition
-Specific drive

Ook kan ik dan nog iets invullen als optie alleen voor ervaren gebruikers en dat is
- Force bootloader install (optional)

Hopenlijk kunnen jullie mij hiermee helpen, voor mijn werk heb ik dingen wat ik alleen op xp kan laten draaie en thuis wil ik zelf gewoon vista gebruiken.
Ik ben er al dik 2 dagen mee bezig en het wil niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gemaakt in easybcd moet je ook een schijf selecteren van Win XP bij mij dus D:
Daar ben ik achter gekomen d.m.v deze site http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp hopenlijk hebben er andere ook wat aan!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!

Ik heb een Uninstall gedaan van de Vista Bootloader MAAR NU KAN IK NIET MEER IN MIJN LAPTOP!!! Hij zegt steeds dat er geen NTLDR aanwezig is!! (Ik heb dan ook het vinke voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weggehaald voor ik iets anders van je aanwijzingen heb gedaan!!) Stom waarschijnlijk!! Alleen nu heb ik wel een enorm probleem!!!

Kun jij me helpen?? PLEASE!!

Ga naar start
Eigenschappen
Tabblad geavanceerd
Klik op bewerken
Vervolgens alles sluiten

Open Deze Computer
Open het menu Extra
Mapopties
Sluit dit venster

RM-->Nieuw TekstDocument

Ga naar bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:39:
HELP!!!

Ik heb een Uninstall gedaan van de Vista Bootloader MAAR NU KAN IK NIET MEER IN MIJN LAPTOP!!! Hij zegt steeds dat er geen NTLDR aanwezig is!! (Ik heb dan ook het vinke voor "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weggehaald voor ik iets anders van je aanwijzingen heb gedaan!!) Stom waarschijnlijk!! Alleen nu heb ik wel een enorm probleem!!!

Kun jij me helpen?? PLEASE!!

[...]
Als je even zoekt op het forum hier, zul je zien dat er al heel veel topics zijn over het ontbreken van NTLDR. Als het goed is kun je met de CD van Windows XP in de repapratieconsole NTLDR weer van cd naar de Windows (ik geloof system32) kopieeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je het antwoord leest dan was je al een heel eind op weg. Verder verwachten we hier op het forum dat je eerst zoekt naar oplossingen. Gezien je ander topic verwacht ik dat je kennis van windows etc niet al te groot is, waardoor ik je wil adviseren om een kennis te vragen of hij je pc weer in orde wil brengen (en voortaan niet van dat soort handelingen uitvoeren tenzij je weet hoe je het moet repareren).

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1