WinTV-PVR-150 remote niet herkend onder MCE2005

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Sinds enkele dagen heeft mijn vriendin een WinTV-PVR-150 omdat we hier in de kamer geen plek meer hebben voor een tv.
We zijn gewoon naar de lokale computerboer gegaan en kwamen bij dit model uit. Pas toen ik thuis kwam zag ik dat deze TV kaart Windows XP MCE nodig heeft.
Ik dacht in de winkel dat dit alleen wat extra opties bood.

Geen probleem, even MCE 2005 gedownload. O-)
Vreemd genoeg installeerde deze zich niet over XP Pro heen, maar er naast.
Nouja, ook goed. Alles geinstalleerd en het werkte.
Maar toen kwam het gezeik. Omdat er ineens 2 Windows installaties op één partitie stonden (|:() werkte een aantal dingen niet meer zo goed.
Toen heb ik die hele partitie maar leeg gemaakt en MCE2005 opnieuw geinstalleerd. Vanaf dat moment werkt de remote echter niet meer.
In het apparaatbeheer staat hij slechts aangegeven als eHome Infrared Transceiver met een geel ! er bij.

En natuurlijk is het een Microsoft apparaat en zijn er (buiten windows update) geen losse drivers te vinden. |:(

Ik las elders dat een aantal Windows updates voor MCE de boel kunnen verknallen voor illegale installaties, hij werkt echter ook niet op een compleet kale installatie zonder wat voor updates dan ook.

Dat is toch vreemd aangezien zo'n remote JUIST alleen onder XP MCE hoort te werken?
Iemand enig idee?

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Probleem opgelost.
Zo af en toe ben ik wel creatief. :D

Ik heb de USB receiver van de remote aan een ander systeem gehangen met Windows XP Pro.
Hij werd daar (half) herkend. Er ontbraken slechts 2 dll's. Deze heb ik van dlldump.com gedownload en vervolgens de installatie wizard naar deze bestanden verwezen.

Zo werd de receiver volledig herkend. Vervolgens heb ik met Driver Genius een backup van de drivers gemaakt, deze op het andere systeem gezet en geinstalleerd. En het werkt! :D

Verder heb ik nergens een oplossing voor dit probleem gevonden, dus wellicht heeft iemand er nog iets aan.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik kick dit topic toch nog even om anderen te helpen.

Ik had hetzelfde probleem. Op diverse fora op internet en hier op GoT naar oplossingen gezocht maar mijn eHome afstandbediening die bij de PVR 150 kwam wilde gewoon niet werken.

ook die grappen met irbus etc hielpen niet.

totdat...

ik deze tip tegenkwam:
"Snelle beschrijving
Install this update for the latest IR support for keyboards and remotes on machines with Update Rollup 2 for Windows XP Media Center Edition 2005 installed. After you install this item, you may have to restart your computer."

http://www.microsoft.com/...c9-433b-b488-4cab82f31dc8

hoefde niet eens te herstarten! usb ding opnieuw ingeplugd, hij herkende hem nu in het nederlands en 10 seconden later drukte ik op de groene knop en go!

ik hoop dat iemand hier nog een keer wat heeft, het heeft mij heel veel gekloot gekost!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• perslek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07-2023
Computers zijn zo krachtig, maar als er zich een probleem voordoet, kan zij of hij dat niet oplossen.
JAZZPER jij hebt de oplossing gevonden. Bedankt Kerel.
Heb mediacenter versie 2002 Xp servicepack 2 en de WinTV-PVR-150 tv kaart.
Heb de download van microsoft geinstalleerd, en heropgestart en alles werkt zoals het moet.

Nogmaals thanks

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je wil niet weten hoeveel frustratie het kostte. Dat zoekpad gunde ik mijn ergste vijand nog niet, laat staan mijn mede-GOTters.

Echt heerlijk die ab! helemaal als het werkt. Enjoy!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Dat bestandje wat je van Microsoft download staat ook op de installatie cd van de videokaart in de map MCE_Remote_Patch.
Pagina: 1