Toon posts:

3D Motion Tracking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nou al een week of 2 opzoek naar een goed (3d) motion tracking programma.
Ik heb van verschillende pakketen gehoord, zoals boujou, realviz matchmover, pftrack, pfhoe en pfmatch(laatste 3 zijn allemaal van the pixelfarm, weet ook het verschil niet precies).

Maar nou vroeg ik me dus af, welke van deze pakketten is aan te raden?
Ik werk met Adobe After effects, dus ik wil dat het daar ook naar te exporteren is(ik begreep dat men in dat soort programma's altijd .ma gebruik bij after effects, maya camera data dus).

En, heeft er toevallig iemand een tutorial over hoe je van een motion-tracking programma naar After Effects komt? Dat lijkt mij namelijk nog wat ingewikkeld..

Alvast bedankt :).

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 08:27
Kijk eens op de site van Colin Levy naar zijn tutorial over Icarus, is wel engels maar hij gebruikt wel after effects.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga er naar kijken :).
En engels moet geen probleem zijn ;)..

Verwijderd

ik weet niet wat je budget is, maar er is een bedrijf in zweden die volgens mij marktleider daarin is: ImageSystems AB. Die mensen zijn de echte profs en leveren ook een crashtestcentra zoals die van Volvo.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat is het doel van het gebruiken van de software ? Waarin wil je dit implementern ?

Verwijderd

http://www.ssontech.com/content/setoae.htm

Op deze site wordt een ander tracking programma gebruikt, maar je ziet wel hoe je het kan gebruiken in After Effects. Let er wel op, als je vanuit Matchmover naar .ma (maya camera data) exporteerd, die je ook kan importeren in After Effects, dan klopt niet alles. Je zal handmatig de .ma file iets moeten aanpassen, dit staat beschreven in :

http://finthrow.blogspot....ing-data-import-into.html

succes ermee,

Peter

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Er is ook nog het gratis programma Voodoo maar ik weet niet of je daarmee naar aftereffects kunt exporteren.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1