• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Is het mogelijk om outlook 2003 in te stellen dat, zodra ik een (pop3) e-mail in outlook op mijn pc ontvang, deze d.m.v. pushtechnologie op mijn treo 750 'doorstuur'?

'POP3 e-mail' -> 'Outlook 2003 op pc-thuis' -> 'Push naar m'n treo'

Ik ben dus niet van plan om compleet exchange-server te installeren, maar meer een optie/aanvulling/o.id. op mijn pc.

......

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:31
Makkelijker lijkt het me om Outlook uit te laten staan, en mail op de treo binnen te laten komen. De treo geen mail op de server laten verwijderen, maar later met Outlook alsnog binnenhalen en dan wel verwijderen. Zo doe ik het inmiddels al een tijd met een treo 650.

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
En is dit dan ook mogelijk om via Push te doen of is dit helemaal afhankelijk van je mail provider?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 23:50

Quindor

Switching the universe....

Ik denk dat je je niet dood moet staren op het woord push. Dat is namelijk puur en alleen dat de server de mail naar je mobieltje zend in plaats van dat je mobieltje aan de server vraagt of er mail is (pull).

Functioneel, zijn er twee verschillen. 1. Je mail is sneller binnen op je mobieltje. 2. Het scheelt iets in data verkeer, vanwege mindere herhaling van commando's en herhaling van instructies.

Als je zaken zoals een calender en dergelijke wilt, moet je of met syncml aan de gang of met een officiele client welke dat ondersteund (mail for exchange van nokia, of activesync van microsoft bijvoorbeeld).

Verder is mij geen manier bekend welke dit mogelijk maakt met alleen outlook. Normaal gesproken werkt pushmail van outlook via een exchange server die O.M.A. ondersteunt. Outlook Mobile Access. Wellicht dat je via IMAP een betere synchronisatie tot stand kan brengen dan POP3 zoals gesuggereerd, aangezien dit protocol iets intelligenter is.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Als ik jou verhaal goed begrijp bestaan er dus niet echt manieren om via een 'Normale' Outlook installatie push mail te genereren?
Een andere vraag, is het mogelijk om agenda/ contact personen via het internet te synchroniseren? Dus zonder een kabel/ b.t. connectie?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hwmook schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:39:
En is dit dan ook mogelijk om via Push te doen of is dit helemaal afhankelijk van je mail provider?
De volgende keer graag even op de datum van het laatste bericht letten.

Omdat er op dit gebied de afgelopen tijd is veranderd, sluit ik dit oude topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.