Terugkerend USB keyboard conflict op 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
2 weken geleden heb ik een compleet nieuw systeem gekocht. (ook het toetsenbord)

Nu heb ik op 2 computers (mijn oude en mijn nieuwe) hetzelfde irritante probleem dat mijn toetsenbord niet (altijd) werkt in windows.
Hierbij moet vermeld worden dat het nieuwe toetsenbord aangesloten is geweest op de nieuwe en op de oude computer en dat dit probleem zich nu ook voordoet met mijn oude toetsenbord. (misschien heeft dit nieuwe microsoft keyboard iets gesloopt ofzo)

Even een plaatje om te laten zien wat er aan de hand is op het moment dat het toetsenbord het niet doet.

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_Afbeelding1m_d148510.jpg

Hier zijn 3 human interface devices te zien. 2 daarvan zijn (voor zover ik kan zien dezelfde) keyboard drivers.

De troubleshooter zegt mij dat ik het device wat een conflict heeft moet uninstallen.
Ok geen probleem -> restart en het resultaat.

Geweldig het werkt... nadat er nieuwe hardware word gedetecteerd...

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_Toetsenwerkm_8cf9a65.jpg

Hmm weer 2 keyboard drivers maar nog geen conflict.

Nadat mijn computer uit heeft gestaan is de kans 50/50 ofzo dat het conflict er weer is en dat mijn toetsenbord het niet meer doet. Dit is lekker snel te zien omdat mijn num-lock toets dan niet brand, terwijl die wel brande voordat windows opstarte.

Wat heb ik geprobeerd:
actie: search op got
resultaat: zover ik zie geen mensen met dit probleem.

actie: uninstall driver die conflict geeft
resultaat: werkt tot na computer uit is geweest

actie: uninstall de driver die geen conflict geeft
resultaat: ding werkt nog steeds niet

actie: itouch software voor mijn toetsenbord geinstalleerd
resultaat: werkt nog steeds niet

actie: de driver die het conflict geeft gedisabled
resultaat: werkt nog steeds niet

actie:bios bekeken
resultaat:heb hier een setting veranderd maar dat maakte niet uit.... dadelijk eens proberen om usb 2.0 uit te zetten als dat kan.

actie: vast nog wel meer
resultaat: ik ben nu dit topic aan het typen

Mijn systeem:
Proc: Intel core2duo 6300
Moederbord: Asus p5b-e
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GT Sil. 256MB 2xDVI/HDTV
Geheugen: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX
Muis: Logitech MX400 Laser Mouse
HD: Samsung 250GB SATA300 8MB FDB, SP2504C
TV-kaart: Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Stereo OEM

TOETSENBORD: microsoft comfort curve keyboard 2000
oude toetsenbord waar ik nooit problemen mee had: logitech elite keyboard

Dit draait op winXP proffessional met alle service packs en updates installed.

help me please :)

x

• blaatbeest
update/bump:

in bios usb op fullspeed gezet ipv highspeed en na 2 of 3 computer dat de computer uit is geweest werkt dit nog.

Alleen vind ik dit niet echt een oplossing...

x

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

itouch software is niet voor MS keyboards, dat weet je toch hoop ik...

eerst itouch software eraf, dan rebooten
dan nieuwe software erop, en dan keyboard er in
(kunt ook tijdens het instalen vd nieuwe software je keyboard ff unpluggen)

en jah, zet tijdens un-/installen van drivers steeds je antivirus uit...

kijk tenslotte eens in je bios of je USB Keyboard support hebt aanstaan.
dit is gewoon om ervoor te zorgen dat je USB KEYB al geinitialiseerd wordt voordat er usb drivers zijn (als pseudo-ps2 keyboard dus)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• blaatbeest
bedankt voor je reactie

Ik weet dat itouch niet voor microsoft is :)
Mijn oude logitech toetsenbord is op mijn nieuwe computer aangesloten en geprobeerd met itouch het fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Dat is niet gelukt en ik heb itouch weer geuninstalled.

legacy support stond in de bios op auto maar heb ik zelf op enabled gezet. Ook dit mocht niet baten.

Zal dadelijk eens kijken of uninstallen met een gedeactiveerde virus scanner iets doet :)

edit: voor het microsoft toetsenbord heb ik geen software, deze heb ik gekocht bij computerland (voor 13 euro) in een bruine doos waar voor de rest niks in zat...

edit2: usb weer op de hoge stand gezet en het werkt nog steeds, maar dat kan ook toeval zijn. Er staan iig nog steeds 2 keyboard drivers in mijn lijst.

[ Voor 25% gewijzigd door blaatbeest op 14-02-2007 10:28 ]

x

• blaatbeest
Nope stom ding werkt nog steeds niet.

Heb geprobeerd de drivers te uninstallen zonder virusscanner (had niet verwacht dat dat zou helpen en dat doet het jammer genoeg ook niet)

Als ik alle 2 de keyboard drivers uninstall worden ze de volgende herstart vrolijk allebij weer geinstalleerd.

Als ik itouch installeer op het moment dat ik allebij de drivers heb verwijderd word de 2de keyboard driver weer geinstalleerd na de volgende (verplichte) herstart.

Disablen werkt ook niet.

8)7 8)7 I need more options 8)7 8)7

x

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Is het wel een driver probleem? Het toetsenbord werkt immers op 2 systemen niet. Test eens het toetsenbord met een Linux-live cdtje. Dan sluit je in ieder geval uit of het niet de hardware betreft. Anders probeer je nu vanalles met drivers terwijl die wellicht correct werk(t)en :)

[ Voor 9% gewijzigd door breinonline op 14-02-2007 18:36 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• blaatbeest
Nee momenteel doen 2 computers het allebij niet goed (met dezelfde bug)
Dit terwijl mijn nieuwe computer mijn oude logitech toetsenbord als invoer heeft en mijn oude computer het nieuwe microsoft toetsenbord.

Het enige waarmee ik kan verklaren dat ik op deze 2 computers dit probleem heb terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad is door het microsoft toetsenbord. Dit is het enige wat op allebij de computers aangesloten is geweest.

x

• breinonline

breinonline

blaatbeest schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:21:
Nee momenteel doen 2 computers het allebij niet goed (met dezelfde bug)
Dit terwijl mijn nieuwe computer mijn oude logitech toetsenbord als invoer heeft en mijn oude computer het nieuwe microsoft toetsenbord.

Het enige waarmee ik kan verklaren dat ik op deze 2 computers dit probleem heb terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad is door het microsoft toetsenbord. Dit is het enige wat op allebij de computers aangesloten is geweest.
Juist. Waarom ben je dan met drivers bezig? Je geeft nu zelf al aan dat je de hardware verdenkt :)
Ik zou toch die Linux live cd eens proberen, dan weet je het zeker. Is het het toetssenbord, dan kan je die om gaan ruilen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• blaatbeest
Probleem is dus dat nu (zonder dat het toetsenbord dat ik verdenk aangesloten is) het geheel ook niet werkt.

Ik HOOP dat het microsoft toetsenbord iets in de drivers heeft verneukt wat te fixen is. (daarom ben ik met drivers aan het kloten)
Ik heb ook nog geprobeerd om de geinstalleerde itouch software te disablen en dat die andere dan gewoon zou werken....helaas....
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/15/t_Afbeelding1m_7c93db7.jpg

Ik ben bang dat het microsoft toetsenbord iets gesloopt heeft (alhoewel de toetsenborden pas ophouden op het moment dat windows gestart is)

Maar ik zou inderdaad met linux kunnen kijken of het aan windows drivers ligt of dat er echt iets stuk is.
Welke linux versie is dan het makkelijkst om te proberen en te downloaden voor iemand die linux naar een paar dagen opgegeven had? :) (ben nu knoppix aan het downloaden.... roep even als die niet handig is? :))

[ Voor 22% gewijzigd door blaatbeest op 15-02-2007 09:59 ]

x

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
ubuntu/knoppix, maakt allemaal niet uit als je alleen het tobo gaat testen, zorg wel dat je een liveCD download ;)

• blaatbeest
ok in knoppix werkt mijn keyboard (maarja in windows soms ook...)

Weet niet wat ik hieruit kan concluderen.

Knoppix zoekt iedere keer naar devices als hij geboot word. (dingen worden niet opgeslagen)
Windows slaat wel driver informatie op maar het gaat mis op het moment dat hij gaat zoeken naar devices die al geinstalleerd zijn en die gaat installeren -> dat gaat dus mis.

x

• blaatbeest
Het werkt allemaal nog steeds niet.
Lijkt alsof het toetsenbord nu vaker wel werkt maar vanochtend bij het opstarten weer niet.

i need help

edit: en het uitzetten van mijn computer duurt ook minuten.

[ Voor 18% gewijzigd door blaatbeest op 17-02-2007 12:10 ]

x

• blaatbeest
wtf

Mijn nieuwe moederbord RMA gedaan en net een nieuwe in mijn computer gestopt (met mijn logitech toetsenbord)

2de startup en weer PRECIES hetzelfde probleem!!!!

Op mijn oude computer met volledig ander systeem (alleen met nieuw logitech toetsenbord, microsoft rommel de deur uit gedaan) ook nog steeds hetzelfde probleem!

Dus toch software probleem (terwijl ik het vroeger met die computer nooit had en vista hetzelfde probleem geeft)
Microsoft toetsenbord (of mijn oude logitech) heeft moederborden gesloopt die op hun beurt mijn nieuwe toetsenborden sloopt?!

wtf is going on?!?

x

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je nu eens in veilige modus alle drivers van de toetsenborden verwijderd in het aparaatbeheer.

• breinonline

breinonline

Hele stomme vraag: is je computer geaard aangesloten? Zo nee, probeer dat eens even. Ik heb dit soort rare problemen door aarding al genoeg meegemaakt.

• blaatbeest
veilige modus zal ik dadelijk eens proberen, maar ik heb al een complete windows reinstall gedaan van winxp en vista zelfs. (maar misschien nu het een nieuw moederbord is dat dit wel werkt... onwaarschijnlijk maarja :))

1 computer is wel geaard (als het goed is... tenzij de aarde in de muren ergens los ligt.... hoe kan ik dit testen?)
De andere computer is niet geaard.

Nogmaals, op 2 computers exact hetzelfde probleem. Het lijkt me sterk dat het ontbreken van aarde op 2 computers hetzelfde stomme probleem levert.

x

Pagina: 1