Toon posts:

[Vista] Importeren van outlook in Windows mail

Pagina: 1
Acties:
  • 9.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Office 2007 op mijn Vista Ultimate 64 draaien, maar wil niet outlook gebruiken, maar Windows Mail.
Ik probeer mijn mail bestanden (*.pst) dus te importeren in Windows mail, maar krijg dan het bericht: "berichten kunnen niet uit de MAPI-client worden geïmporteerd. MAPI is niet op deze computer geïnstalleerd of er is een fout opgetreden tijdens de initialisatie".

Ik heb gezocht, maar vindt alleen verwijzingen naar berichten waarbij mensen geen outlook hebben geinstalleerd en dan proberen te importeren.
Hoe kan ik toch de berichten importeren?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me een typische vraag die veel meer met een mail client te maken heeft dan met Windows Vista en laten we daar nou een heel forum voor hebben ingericht :P

Windows Clients >> Officesuites en -software

Verwijderd

Je hebt de mail al allemaal in outlook staan, maar je wilt ze importeren naar windows mail?
Zoja, ga dan naar windows mail.
Klik op bestand->importeren->berichten.
In het volgende menu klik op outlook.
Vul dan een profielnaam in en klik op ok.
Nu krijg je de mappen tezien die naar windows mail geimporteerd worden.
Deze kun je zelf gaan selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:32:
Je hebt de mail al allemaal in outlook staan, maar je wilt ze importeren naar windows mail?
Zoja, ga dan naar windows mail.
Klik op bestand->importeren->berichten.
In het volgende menu klik op outlook.
Vul dan een profielnaam in en klik op ok.
Nu krijg je de mappen tezien die naar windows mail geimporteerd worden.
Deze kun je zelf gaan selecteren
Dat is juist het probleem:
Ik kies in Windows Mail voor importeren, berichten, outlook en dan komt de melding: "Berichten kunnen niet uit de MAPI-client worden geimporteerd"....

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:15:
Dit lijkt me een typische vraag die veel meer met een mail client te maken heeft dan met Windows Vista en laten we daar nou een heel forum voor hebben ingericht :P

Windows Clients >> Officesuites en -software
Excuus, omdat ik in XP nooit problemen hiermee had verwachte ik dat het een Vista probleem was.
Ik zal verder gaan in de groep "Office suites"......

Verwijderd

Ik heb ook een computer met Vista en wilde ook windows mail gebruiken. Ik raad het echter af. Bij de import van adressen ging de conversie totaal fout. Uiteindelijk heb ik het verborgen bestand (*.wab) geimporteerd. Toen stonden de adressen er wel in, maar met allerlei spellingstoevoegingen en fouten. Uiteindelijk kies ik voor outlook.

Ik heb dus soortgelijke negatieve ervaringen.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 14:55
Ik zit met het zelfde probleem maar vista heeft geen outlook...hoe kom ik dan aan outlook?

Verwijderd

door dit te kopen. Het is onderdeel van het office pakket. Koop dan wel office 2007, want ik had met office 2003 problemen in combinatie met Vista.

Verwijderd

Ik heb het (zelf) gevonden!!
Exporteer je adresboek vanuit outlook 2000 als komma gescheiden csv bestand.
Daarna open je dit bestand in je exel, en slaat het daarna met "opslaan als" weer op als csv(MSDOS) bestand.
Dit bestand krijg je wèl netjes geimporteerd in je vista live mail.
Pagina: 1