Toon posts:

[Vista] DVD drive werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van Vista Ultimate 64bit doet mijn dvd drive het niet meer. Ik heb reeds geprobeerd met meerdere types van drives. bvb LG GSA H20L en nu de LG GDR 8163B. Ik heb ook al de drivers van de site van LG afgehaald maar ook dit werkt niet.
Als ik opstart met de installatie dvd van vista in de drive en ik ga dan naar mijn computer kan ik de inhoud van deze dvd zien. open ik de lade dan en plaats ik een anders dvd erin dan zegt hij dat hij geen schijfje kan vinden. Hij vraagt dan om een schijfje in de drive te steken en doet de drive zelf open. zelfst als ik dan de vista installatie dvd er terug insteek kan hij die niet meer lezen.

iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? of welke dvd's het wel doen?

verder heb ik nog een probleem met de drivers van de realtek AC97. Ik heb zonet de laatste nieuwe update gedownload van deze site. Hopelijk werkt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het probleem kunnen oplossen door vista opnieuw te installeren. De DVD drive doet het nu. Geluid was iets anders. Ik heb de sweex klommel eruit gegooit en vervangen door een sound blaster X Fi Fatality. De vista driver gedownload en dit werkte perfect. Het enige nadeel: COD2 werkt nu niet meer. Schakel ik de soundcard uit werkt cod2 wel.

Iemand een idee???

Verwijderd

heeft met codecs te maken.
werkt je control panel nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg zelfst de geluidskaart niet meer terug ingeschakeld. Ik heb hem daarna dan maar verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Heb cod2 uitgevoerd in win xp compatibilliteit en dat blijkt te werken. Alle hardware doet het nu.
over de games:
cod2: win xp compatible
NFS: carbon: win 98 compatible
UT2004:
Joint Operations:
FarCry:
FEAR:
Braintrainer
Namco museum (arcade games)

Ik houd jullie op de hoogte.