Toon posts:

Systeem wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb van de week een nieuw systeem inelkaar gezet:

Antec lifestyle sonata II 450Watt
Asus p5b
Intel core 2 duo E6600
2x Kingston 1gb 667 mhz (dual channel)
1x Seagate barracuda 320gb
Sapphire ati x1950XT

(nog niets overgeclockt)

Gister voor het eerst getest, alles deed het prima. Windows XP geinstalleerd, paar moederbord drivers geinstalleerd. Vervolgens heb ik de computer een paar keer gereset. Alles deed het prima. Had gisteren niet de tijd om drivers van videokaart te installeren.

Dus ik kom de volgende dag thuis en dacht laat ik eens de videokaart drivers gaan installeren. Probleem is nu dat het hele systeem ineens niet meer wil opstarten. Zie alleen maar een zwart scherm en kan ook niet het bios menu meer in. Moederbord geeft ook geen piep meer (toen alles het nog deed hoorde ik altijd 1 luide piep) Alle fans draaien gewoon (de videokaart fan draait op volle toeren) Heb het hele systeem al gedemonteerd en weer opnieuw inelkaar gezet, maar nog steeds geen veranderingen. Wat kan hier in godsnaam aan de hand zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 17:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het probleem kan in meerdere onderdelen liggen waardoor het systeem niet meer door wilt booten. Dus sluit zoveel mogelijk uit zodat je weet welk onderdeel aan vervanging toe is.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:37:
begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het probleem kan in meerdere onderdelen liggen waardoor het systeem niet meer door wilt booten. Dus sluit zoveel mogelijk uit zodat je weet welk onderdeel aan vervanging toe is.
Eerst een bios reset voor dat je alles er weer uit trekt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bassie_ schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:40:
[...]

Eerst een bios reset voor dat je alles er weer uit trekt.
Dat punt staat als tweede onderdel in de troubleshooter (na de voeding). Dus dat is nog echt voordat alles eruit gesloopt moet gaan worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch vreemd dat het systeem de volgende dag ineens niet meer wil opstarten, zonder iets te veranderen. Zelfs wanneer ik allebei de geheugen reepjes eruit trek piept het moederbord niet.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 18:19 ]

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

heb je al je hardware al gecheckt... volgens mij klinkt dit ook als een voedings probleem.. ik zal even alles strippen en om en om alles even testen :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
carlino schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:16:
heb je al je hardware al gecheckt... volgens mij klinkt dit ook als een voedings probleem.. ik zal even alles strippen en om en om alles even testen :)
Heb hier nog een Antec nsk4400 kast staan, mischien moet ik het hele setje hier eens in uitproberen?

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

ik zou gewoon even alles na kijken.. Het kan je voeding zijn.. dus probeer eerst een andere voeding.. en ga zo door met al je hardware.. misschien dat dat wel zal gaan helpen

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
carlino schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:25:
ik zou gewoon even alles na kijken.. Het kan je voeding zijn.. dus probeer eerst een andere voeding.. en ga zo door met al je hardware.. misschien dat dat wel zal gaan helpen
Maar hoe kan het dat het moederbord niet piept als er geen geheugen geplaatst is?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb van alles geprobeerd: Andere voeding geprobeerd --> geen resultaat
Geheugen verwisseld/verminderd ---> geen resultaat
Geheugen helemaal eruit ---> geen enkele pieptoon
Videokaart eruit ----> geen enkele pieptoon

Heb ook geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten ---> geen resultaat

Nog steeds zwart beeld en alle fans blijven continu draaien.

Verwijderd

wat voor videokaart heb je erin?

Verwijderd

Topicstarter
sapphire ati radeon x1950XT

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een andere videokaart in het systeem gestopt (msi ati radeon X1300). Helaas weer een zwart scherm zonder enige piep van moederbord

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29
Ik heb dit probleem zelf ook. Door een aantal tests ben ik er achter gekomen dat mijn mobo is overleden.
Wanneer je alles van je moderbord afhaald, behalve de CPU, en je zet hem dan aan. Krijg je normaal gesproken een signaal (piepje of iets dergelijks).
Krijg je dit niet, dan kun je met zekerheid stellen dat of de CPU, of het Moederbord, of de PSU (voeding) kapot is. Hierna sluit je bijvoorbeeld een DVD-rom speler aan. Als je nu de pc aan zet zal deze gaan op spinnen en gaat er een lampje branden op de speler. Wanneer je dit nogmaals herhaald, maar dan zonder CPU, zal de DVD-rom speler niet op starten.
Je mag dan wel de conclusie trekken dat je CPU nog intakt is.
Blijven er 2 dingen over: mobo en PSU.
Hang je PSU aan een andere pc (hoeft allen het moderbord aan te sluiten en natuurlijk een monitor + toetsenbord). Kom je op de andere pc in de bios, dan kun je stellen dat je PSU niet het probleem is, maar je moederbord.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je info. Heb net een RMA aanvraag voor moederbord ingestuurd
Pagina: 1