Toon posts:

800x600 op widescreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een Samsung 940BW 19" breedbeeld.
Ik speel een spelletje dat alleen op 800x600 kan (genaamd Gunbound)... Maar op tft word het spelletje uitgerekt (omdat me resolutie 1400x900 is).

Zodra de spel opstart gaat die over op 800x600.. en is dus alles uitgerekt zoals ik net zei. Ik heb gehoord dat je dat ook uit kan zetten, dus dat je dan 2 zwarte balken krijgt aan de zijkant. Zodat het beeld gewoon 800x600 is, en niet meer uitgerekt is (in de breedte)

Hoe kan je dat doen? Me videokaart is een nVidia 6600GT

groeten

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pluis eens je beeldkaartinstellingen na! In je control panel staat dat ergens, weet alleen niet meer waar.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 19:47
Bij het klasieke control panel van nVidia moet je bij 'Digital Flat Panel Settings', 'Centered Output' selecteren. Bij het nieuwe control panel klik je op 'Display' en vervolgens op 'Change Flat Panel Scaling'. Daar kies je voor 'Do not scale'. Dit geeft het mooiste resultaat, maar krijg je aan alle kanten zwarte vlakken, zodat dus alleen de middelste 800 x 600 pixels worden gebruikt. Je kunt ook instellen dat het beeld in de hoogte vullend wordt gemaakt en de beeldverhouding behouden blijft, al vind ik dit er niet uit zien. Als je dat wilt, moet je kiezen voor 'fixed aspect-ratio'.

[ Voor 43% gewijzigd door Q00101100 op 13-02-2007 17:39 . Reden: tweede optie toegevoegd, andere formulering ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Q00101100 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:31:
Bij het klasieke control panel van nVidia moet je bij 'Digital Flat Panel Settings', 'Centered Output' selecteren. Bij het nieuwe control panel klik je op 'Display' en vervolgens op 'Change Flat Panel Scaling'. Daar kies je voor 'Do not scale'. Dit geeft het mooiste resultaat, maar krijg je aan alle kanten zwarte vlakken, zodat dus alleen de middelste 800 x 600 pixels worden gebruikt. Je kunt ook instellen dat het beeld in de hoogte vullend wordt gemaakt en de beeldverhouding behouden blijft, al vind ik dit er niet uit zien. Als je dat wilt, moet je kiezen voor 'fixed aspect-ratio'.
Je kan beter vast-aspect verhoudingsschaal kiezen (in engels denk ik fixed aspect ratio)

Hele menu daarvan is trouwens te vinden onder tablat nView beeldinstellingen, rechtermuisknop op de monitor en dan apparaatinstellingen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Overigens werkt dit niet bij ieder scherm/videokaart. Ik heb bijvoorbeeld die optie helemaal niet in mn videokaartdrivers.

• Q00101100
masser120 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:48:
Je kan beter vast-aspect verhoudingsschaal kiezen
Dat ligt denk ik aan het type beeldscherm, of in ieder geval aan je eigen voorkeur. Ik heb een vergelijkbaar beeldscherm - Samsung 205BW - en ik vind het beeld veel te vaag worden als ik fixed aspect-ratio doe. Maar bij deze (vrij lage) resolutie van 800x600 is dat denk ik wel de beste optie, anders wordt het beeld wel heel klein. :)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt.. :D

maar dat menu had ik ook gevonden..
als ik iets kiest uit dat menu bijv. centered output of fixed aspect ratio
dan flipt me beeld..

Bij centered output krijg ik boven 2 witte balken (boven en onder) + midden is helemaal wit (geen beeld).. ik zit hier nog gewoon op me desktop (spel nog niet gestart, gaat niet, want ik zie nix)

en fixed aspect ratio krijgt het beeld vaag beeld..

Ik kom maar hier niet uit :(

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien eerst even je videokaartstuurprogramma's bijwerken? Op nvidia.com kun je altijd de nieuwste vinden.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste :p

Version: 93.71

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
jup.. ma het spel staat er niet bij..

maar het gaat er nu om, dat ik die opties dat Q00101100 heeft genoemd,
ik niet kan kiezen.. me beeld doet dan raar.. |:(

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik heb hier ook last van met die opties.
Ik stel voortaan gewoon me games in op 1440x900.
Met video kijken is het helaas niet altijd makkelijk.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:58:
Ik heb hier ook last van met die opties.
Ik stel voortaan gewoon me games in op 1440x900.
Met video kijken is het helaas niet altijd makkelijk.
helaas kent het spel wat ik graag mee zou willen spelen, geen andere resoluties dan 800x600 :(

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 14:02
Helaas heb ik hetzelfde probleem met dezelfde monitor, alleen dan in combinatie met een ATI videokaart. Alle opties gebrobeerd, helaas pindakaas. Als iemand weet hoe dan hoor ik het graag!

• Q00101100
Op internet vind ik wel veel problemen met de schalingsinstellingen, maar ik zie nergens dat er witte balken komen of iets dergelijks. Probeer anders eens juist oudere drivers.

[ Voor 204% gewijzigd door Q00101100 op 13-02-2007 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook dit helpt niet egt .. heb vorige versie geinstalleerd :(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Weet niet of de samsung het heeft, maar ik kan op mijn beeldscherm zelf aangeven of ie een niet-breedbeeld signaal moet stretchen of niet. Als je videokaart 800x600 afgeeft dan is dat dus al een 4:3 verhouding, het strechen gebeurd dan niet op je videokaart maar door je monitor.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Hoi, mijn naam op widescreengamingforum is Squ1zZy.. Doe een request voor dit spel en ik zal kijken wat ik kan doen voor je !!

Squ1zZy a.k.a. 7O373R

Verwijderd

Topicstarter
@ Cobra_Lup
Ik heb volgens mij de opitie niet

@70373R
spel staat in de 1e bericht van mij.. genaamd Gunbound..
ik doe wel een request :)

Ik heb DVI nu.. zou D-SUB anders doen??

• Q00101100
Als je je video-out op D-SUB zet wordt er geen pixel speciefieke informatie meer verstuurd, wat met DVI wel zo is. (correct me if I'm wrong, weet niet precies hoe het werkt) Dus dan krijgt je monitor alleen het beeld binnen en zal dus niet kunnen weten wat de resolutie is of hoe hij het moet weergeven. Door op auto adjust te drukken zal je monitor het beeld dan beeldvullend maken, of je kunt het zelf positioneren met behulp van de knopjes op de monitor. Ik denk dus niet dat dat je probleem oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door Q00101100 op 16-02-2007 17:38 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 20:23
Met d-sub zou je inderdaad de beeldvulling kunnen fixen. Maar dat is wel veel gedoe iedere keer. Plus dat de beeldkwaliteit achteruit gaat.

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
nou, voor een spel dat alleen 800×600 draait zal de beeldkwaliteit toch wel niet zo hoog zijn :P

Verwijderd

ik hoop dat dit niet als topickaping word gezien... maar ik heb eenzelfde probleem

ik heb mijn 7900gtx aangesloten via DVI-D op mijn 1440x900 Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 maar zodra ik een andere optie kies als Monitor Scaling in de (nieuwste) drivers krijg ik garbage op mijn scherm... maak ik terwijl ik die garbage heb een screenshot met printscreen en plak ik dit na die 15s weer in Paint dan krijg ik gewoon netjes het juiste beeld. Dus mijn conclusie is dat het aan mijn scherm ligt...

wie o wie weet hier misschien een oplossing voor?

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:58:
Overigens werkt dit niet bij ieder scherm/videokaart. Ik heb bijvoorbeeld die optie helemaal niet in mn videokaartdrivers.
Heb jij een analoge aansluiting met je TFT?

Ik ook en ik zit ook te kijken met het 5:4 ratio in plaats van 4:3 rartio.

1280x1024, daar doe ik alles op. Vet gamen en Vista draaien. Ik had een spel dat niet hoger ging dan 1024x768, en dat is minder op een 5:4 scherm waar het eigenlijk 1024x819,2 is en dat klopt rekenkundig ook helemaal niet. Het is geen resolutie en een halve pixel bestaat niet dus krijg je een raar ovaal beeld. Je kunt dit eventueel fixen door voor dat spel een hoge anti-aliasing te gebruiken zodat het nog plezierig om het te spelen. Met analoog kan ik geen aspect ratios aanpassen en voor zwarte balken kiezen. mijn oude TFT die kapot was gegeaan kon dat wel heel mooi. Daar zag 800x600 er zelfs nog redelijk uit, maar dat was een 4:3 scherm.
Pagina: 1