Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PostgreSQL i.c.m Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RoemerV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-02-2014
Hallo allemaal,

Ik draai nu windows Vista (business), met ondertussen Apache en PHP (zover ik weet) stabiel. Nu moet ik voor mijn studie zaken met PostgreSQL doen, dus dat leek me ook wel handig om erbij te doen. Ik heb versie 8.2.3 proberen te installeren, en hij zegt dat alles helemaal gelukt is. Echter, het lijkt er op van niet. Zo zou er volgens mij een dir 'data' moeten zijn, waar o.a de config bestanden in moeten staan. Die dir bestaat dus niet.

Bij screenshots van (andere) installaties had ik gezien dat je meteen een database aan kon maken, maar ik kan dus nergens die optie krijgen. Met psql werkt het ook niet, want ik weet niet hoe ik erin moet inloggen.

Werkt PostgreSQL gewoon niet met Vista, doe gewoon iets verkeerd, of moet er iets 'aparts' gedaan worden?

Alvast bedankt,
Roemer

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True