Vista en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
systeemspec:
intel 550 3.4 ghz
1 gig ddr2
X600 256 mb

volgens de systeemeisen kan ik Vista Home Premium draaien..

maar gaat dit dan nog:
snel?
soepel?
meerdere programma's tegelijk draaien?

en kun je met 1 gig ddr2 gewoon gamen ?

als 1 gig ddr2 te weinig is om te gamen is vista home basic dan beter? (basic eist maar 512 mb namelijk)

Verwijderd

Je kan beter voor Home Premium gaan, bij Home Basic krijg je namelijk maar erg beperkte functionaliteit. (O.a. geen Aero etc, dat is vrij zonde)

Met je systeemeisen kun je makkelijk Vista Home premium draaien. Ik zou als je een upgrade overweegt nadenken over een RAM upgrade naar 2 gb, gamen zal dan wel al een stuk beter gaan, net als multi-tasking. Multi-tasking is overigens met 1 gb ook goed te doen :)

Vista zal in jouw geval waarschijnlijk net zo soepel draaien onder Vista als XP, alleen zal het met 2gb ram natuurlijk wel nog iets soepeler lopen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 16:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf de RTM versie gehad op een dual 2GHz (2600+MP) met 2GB ram en dat liep erg traag.
De retail versie heb ik op ene P4 531 met 1GB ram gezet op mijn werk en het draait op zich wel, maar ik vind 1GB wel erg weinig om alles lekker soepel te kunnen draaien heb ikmet dat systeem gemerkt.

Persoonlijk zou ik er 2GB induwen wil je alles lekker kunnen draaien.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic sluiten en wel om het volgende..

We hebben hier op GoT 200,000 users, als iedereen gaat vragen of Vista wel lekker gaat draaien op zijn specifieke PC dan is het einde zoek ;)

Ik stel voor dat je de diverse ervaringen topics eens doorleest om te zien hoe andere mensen met vergelijkbare specificaties hun Vista ervaren en eventueel kijken of je een evaluatie versie kan vinden (al zijn die er nog niet geloof ik) :)

Dit topic is gesloten.