Opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 14:56
Zo eerst een achtergrondje.

Ik heb havo afgerond en zit nu op IBMS bij hanze. Ik vind het maar nix, zon economische opleiding. Cijfers zijn wel goed, dus daar ligt het niet aan.

Maar ik wil dus een andere opleiding doen. Ik dacht van: laat ik es van men hobby wat maken.

Mijn hobby is design. Dus zon opleiding wil ik ook wel doen. Ik ben thuis bezig met photoshop, imageready, softimage xsi, begin beetje met maya to kloten en...dat was het.

Nja, k was dus op het internet aan het zoeken naar dat soort opleidingen, en hier op deze forums. Ik ben niet veel weizer geworden eerlijk gezegt. Maar ik ben wel uitgekomen bij deze opleiding: (met dank aan een topic hier ergens) http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=50386 --> Bachelor of Art and Technology in 3D Computer Animation and Visual Effects.

Als ik op de naam afga is het redelijk in de buurt van wat ik wil. Maar ik hoop dat jullie hier wel meer van af weten dan ik. Ik zou zelf denken dat ik hier leer hoe ik met: photoshop, maya, 3d max? leer werken.

'Later' als ik groot ben, wat voor werk mogelijkheden heb ik dat eigelijk? Heb wel ongeveer een idee, zoals die final fantasy films (advent children/spirit within) animeren, en/of die clips voor computer games etc. Is dit wel een *goede* opvatting van wat voor werk ik later kan doen?

Groetjes,
Szaby

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hiervoor zijn open dagen uitgevonden. Verder is er veel te vinden in over dit onderwerp met de search. Probeer trouwens eens wat meer op je spelling te letten, dit staat zo slordig als student ;)

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

computer animation and visual effects gaat natuurlijk veel verder dan wat je hier aangeeft.

reclames, films, productpresentaties etc... vallen hier allemaal ook onder, ik denk afhankelijk van de richting dat het flink op 3d gericht zal zijn. Een film als final fantasy zal niet het eerste zijn als opdracht, daar moet je heeel veel kennis en kunde voor hebben (die je echt niet alleen op school leert)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:01
Ik zit zelf in VWO6 en ben al op een open dag geweest van de HKU. Ik heb daar vooral een paar presentaties meegepikt, niet echt met studenten gesproken. Ik vroeg me daarom af of er hier ook studenten van de 3d animatie opleiding op GOT zitten en wat hun ervaringen zijn.

Van de presentatie van deze opleiding heb ik vooral meegekregen dat je erg creatief/artistiek moet zijn en dat je je in het dagelijks leven ook druk bezig met je ideën en gevoelens uitbeelden. Bijvoorbeeld tekenen of gedichten schrijven. Dit heeft mij wel een beetje afgeschrikt, want ik ben pas sinds deze zomervakantie bezig met 3dsMax en heb daarvoor nooit echt veel getekend oid alhoewel ik daar nu wel verandering in probeer te brengen want ik vind het op zich wel leuk.
Ook vind ik het jammer dat er geen meeloopdagen zijn op de HKU. Op deze manier kun je niet echt de sfeer van de lessen proeven. Er is echter wel een strenge selectie van wat ik op de presentatie gehoord heb. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar maar zelfs die worden nooit helemaal gevuld.
Maar ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die deze opleiding doen.

3D portfolio - mijn deviantART

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hiervoor is google uitgevonden. En we zouden het heel fijn vinden als je je topicstarts ook in normaal nederlands doet lees ook eens de Graphics Policy

Stoer; Marduq

Dit topic is gesloten.