Vorige situatie:
winxp met sql2k developer edition installed. Hiermee kon ik verbinden naar een remote sql2k machine.
Nu heb ik vista, en mag ik die sql2k developer edition niet installeren van Vista. Dus dan maar sql 2k5 express gepakt. Helaas, no go. De error die ik krijg is de volgende:
Beide MS links geven "We're sorry, we do not have additional information etc". Google wil ook niet echt mee werken, en gaan voornamelijk over het remote verbinden naar een 2k5 sql express machine (waarbij TCP/IP default is uitgeschakeld).
Het enige wat ik wil is de tabellen, stored procs en views kunnen bekijken van een DB op die remote machine.
Iemand een tip?
winxp met sql2k developer edition installed. Hiermee kon ik verbinden naar een remote sql2k machine.
Nu heb ik vista, en mag ik die sql2k developer edition niet installeren van Vista. Dus dan maar sql 2k5 express gepakt. Helaas, no go. De error die ik krijg is de volgende:
Nu ben ik helemaal geen MSSQL expert, maar kan iemand mij vertellen hoe ik (via sql authentication) gewoon weer kan verbinden? (De verbinding gaat ook gewoon goed. User en pw kloppen, maar als ik daarna een DB wil selecteren, gaat het fout en krijg ik bovenstaande error).TITLE: Microsoft SQL Server Management Studio Express
------------------------------
Failed to retrieve data for this request. (Microsoft.SqlServer.Express.SmoEnum)
For help, click: http://go.microsoft.com/f...t+SQL+Server&LinkId=20476
ADDITIONAL INFORMATION:
An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch. (Microsoft.SqlServer.Express.ConnectionInfo)
SELECT permission denied on object 'sysdatabases', database 'master', owner 'dbo'. (Microsoft SQL Server, Error: 229)
For help, click: http://go.microsoft.com/f...er&EvtID=229&LinkId=20476
Beide MS links geven "We're sorry, we do not have additional information etc". Google wil ook niet echt mee werken, en gaan voornamelijk over het remote verbinden naar een 2k5 sql express machine (waarbij TCP/IP default is uitgeschakeld).
Het enige wat ik wil is de tabellen, stored procs en views kunnen bekijken van een DB op die remote machine.
Iemand een tip?
[ Voor 3% gewijzigd door megamuch op 13-02-2007 15:59 ]
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!