Computeren op TV-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• b_map
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 14:11
ik heb een pc met video-out. als ik deze op mijn crt-breedbeeld aansluit voor een filmpje of tv via MCE dan ziet dat er prima uit. Echter als ik mijn tv wil gebruiken om een potje te pokeren dan kan ik de kaarten niet eens lezen omdat het beeld erg slecht is. Wat is de oplossing?

Eerst keek ik naar een groot 22 / 24 tft scherm voor op mijn bureau, zodat ik meerdere potjes poker naast elkaar kan spelen zonder vergrootglas nodig te hebben.

Maar kan ik net zo goed een 32' tft televisie kopen voor in de woonkamer en er dan mijn pc op aansluiten? Heb ik dan wel scherp beeld, of net zo slecht als bij mijn crt TV scherm? Moet ik een TV dan met dvi aansluiting nemen, of maakt dat niet uit? (mijn videokaar heeft VGA, s-video en dvi out). Waar zit het hem in , om je tv scherm echt als volwaardige monitor te kunnen gebruiken. (ik speel overigens geen snelle 3d games oid). Ik zou gewoon graag vanaf de bank op een vet TFT TV scherm willen internetten, mailen en pokeren.

Graag uw reacties

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Een standaard PAL TV heeft maar een resolutie van 720x576
De reden dat poker er niet uitziet is dat je desktop waarschijnlijk 1024x786 of nog hoger is en dat wordt dus teruggescaled naar PAL. Je zou kunnen proberen je desktopresolutie op 800x600 te zetten en dan nog eens proberen. Verwacht echter geen topkwaliteit beeld omdat de tv alleen lage resolties kan weergeven. De reden dat filmpjes etc er wel goed uitziet is omdat dit ook lage resoluties zijn. Dus ook PAL 720x576 of nog lager.

EEN TFT heeft kan over het algemeen een hogere resolutie aan dan een CRT. EEN full HD panel kan bijvoorbeeld 1920x1080 aan en een HD readyscherm 1280x720. . Hoe hoger de resolutie hoe dichter je in de buurt komt van de PCmonitor. PLasmaTVs hebben over het algemeen ook een lagere resolutie dan LCD/TFT schermen. Een TFT geeft dus de beste resultaten indien je ook wilt computeren

edit:
je vraag nooit in 2 subfora posten (dubbelposten) dat is tegen de policy van dit forum indien je het nog niet wist. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door under-world op 13-02-2007 15:40 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie dat je dit topic ook in AV hebt geopend.
Op twee plaatsen een topic openen is, zoals voodooless je al verteld heeft, not done.

Dit soort vragen al veel vaker langs gekomen. Probeer voordat je een topic opent wat meer te zoeken, bijvoorbeeld door de topiclisting door te kijken of de Search te gebruiken.
Ik zie dat voodooless je al wat werk uit handen heeft genomen door twee goede startpunten te noemen. Ik stel voor dat je het slotje van voodooless even doorneemt zodat je mogelijk tot een goede oplossing komt voor je huiskamer idee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 13-02-2007 16:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.