Toon posts:

[Vista] Internet connection drops - IE7 bug?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Vista -en daarmee IE7- heb geïnstalleerd, heb ik last van een vreemd probleem met gedeeltelijk wegvallende connectiviteit. Op willekeurige momenten kan ik namelijk opeens geen pagina's in IE meer opvragen. Ik krijg de standaardmelding: Explorer cannot display the webpage... etc. Dit na 1 á 2 uur probleemloos verbonden zijn geweest. Herstellen, disable-enablen of ipconfig /renew etc. levert niets op, IE blijft niet in staat om de opgevraagde sites weer te geven. Ook kan ik niet meer remote connecten op mijn netwerk PC's of inloggen op mijn router via IE. Het vreemde is dat ik in de tussentijd nog wel gewoon kan pingen (zowel IP-nummers als DNS) en mijn downloads in Bitlord gewoon doorlopen. Als ik de internetverbinding test op een ander netwerkstation met XP, heb ik daar wel gewoon toegang tot internet (NB: Het XP-station maakt gebruikt van een gedeelde internetverbinding via de Vista-PC). Na een minuut of twintig of een reboot, herstelt de situatie zich en ben ik opeens weer in staat om gewoon webpagina's op te vragen op de Vista-PC.

Heb het vermoeden dat het of een bug is in IE7, mogelijk veroorzaakt door een corrupte plugin, of dat het een probleem is met de ARP-cache, maar mijn netwerkkennis is te beperkt om het precies te lokaliseren. Iemand hier enig idee?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Indien het een probleem is met de ARP cache, zou dit verholpen moeten zijn met het herstellen van de netwerkverbinding. Gebeurt dit ook met een andere browser? Download eens bijvoorbeeld Mozilla Firefox en kijk of je daarmee hetzelfde probleem heb. Dus surf gewoon rond met IE, totdat weer hetzelfde gebeurt en start dan Firefox op, kijk of die ook dat probleem heeft. Mocht dat namelijk zo zijn, kan het zijn dat wellicht de HTTP requests worden geweigerd of iets dergelijks, aangezien al je andere internetactiviteiten wel gewoon doorlopen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit probleem is al eens eerder naar voren gekomen en het bleek aan ICS te liggen. Ik heb hetzelfde gehad namelijk dat ik na een tijdje geen internet meer had, maar mijn internet radio bleef vrolijk door spelen. Een herstart moest ik toen doen om het internet terug te krijgen. Ik had toen ICS alleen aan staan, werd niet gebruikt.

Overigens, bij mij was al het internet weg. Niet via Opera, niet via IE. Alles wat liep bleef lopen tot het een keer stopte, zoals een emule transfer of je herstart een torrent.

Waarom gebruik je ICS eigenlijk? Je kan beter een router of switch gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hero of Time op 13-02-2007 15:37 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Glaanieboy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:32:
Indien het een probleem is met de ARP cache, zou dit verholpen moeten zijn met het herstellen van de netwerkverbinding. Gebeurt dit ook met een andere browser? Download eens bijvoorbeeld Mozilla Firefox en kijk of je daarmee hetzelfde probleem heb. Dus surf gewoon rond met IE, totdat weer hetzelfde gebeurt en start dan Firefox op, kijk of die ook dat probleem heeft. Mocht dat namelijk zo zijn, kan het zijn dat wellicht de HTTP requests worden geweigerd of iets dergelijks, aangezien al je andere internetactiviteiten wel gewoon doorlopen.
Ja, zat ik ook al aan te denken. Zal het zometeen eens even proberen, bedankt voor je suggestie iig.

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:36:
Dit probleem is al eens eerder naar voren gekomen en het bleek aan ICS te liggen. Ik heb hetzelfde gehad namelijk dat ik na een tijdje geen internet meer had, maar mijn internet radio bleef vrolijk door spelen. Een herstart moest ik toen doen om het internet terug te krijgen. Ik had toen ICS alleen aan staan, werd niet gebruikt.

Overigens, bij mij was al het internet weg. Niet via Opera, niet via IE. Alles wat liep bleef lopen tot het een keer stopte, zoals een emule transfer of je herstart een torrent.

Waarom gebruik je ICS eigenlijk? Je kan beter een router of switch gebruiken.
Ik weet niet zeker of het probleem zich ook al voordeed voordat ik die verbinding heb geshared (volgens mij wel), maar het zou inderdaad met elkaar kunnen samenvallen. Ik gebruik die ICS omdat de tweede computer eigenlijk alleen fungeert als storage/media-PC met TV-out... Hij hangt dus gewoon achter m'n Vista-PC met de benodigde shares. Geen optimale oplossing, maar het voldoet - vooral omdat ik in die kamer maar een wall-outlet heb, en ik geen zin heb om extra kabels te trekken naar de router in de meterkast. Switch zou idd beter zijn.... Maar ja, toch vreemd dat ik gewoon websites kan opvragen op die XP-pc nadat het op het Vista-systeem opeens niet meer mogelijk is. Had jij hetzelfde?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had geloof ik wel hetzelfde ja. Ik weet het niet meer zeker omdat mijn verbinding draadloos gaat en ik niet veel gebruik heb gemaakt van ICS thuis.

Gebruik overigens voortaan de Edit knop als je meerdere posts achter elkaar maakt, zo hoeft niet niet onnodig je topic omhoog te schoppen. Wil je meerdere mensen quoten, kopiëer dan de tekst van het ene venster naar het andere (open een quote in een ander venster).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Seems that did the trick... Ik heb even gewacht tot de verbinding weer crashte, vervolgens Mozilla geprobeerd. Daar kreeg ik eveneens 404's.... Toen ICS uitgezet en lo and behold, alles werkt weer naar behoren. Nu even wachten of het probleem zich alsnog herhaalt na een tijdje, maar ik verwacht dat dit inderdaad wel de oplossing was. Toch maar een switch gaan halen dus.. Dank voor de tips :*)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Schop!

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb een media center pc met Vista Home Premium, een werkstation met Vista Business en een drietal laptops, alles aangesloten op een Linksys WRT54GL die op zijn beurt aan een Orange Livebox hangt. De vaste pc's zijn bedraad aangesloten en maken geen gebruik van DHCP.

Als ik op het werkstation geen internet meer heb loopt webradio enzo inderdaad gewoon door en torrents ook, maar na een poosje geeft uTorrent de melding dat er geen toegang is tot het netwerk. PuTTy zegt eveneens "network error: access denied". Als ik mijn smartphone wil synchroniseren krijg ik de melding dat ActiveSync niet geinstalleerd is.

Na een poosje (of een reboot) werkt alles inderdaad weer gewoon, ook smartphone sync. Ik heb op het werkstation ook ICS aanstaan, maar puur zodat ik op mijn smartphone via bluetooth op internet kan.

Het lijkt er dus op dat ICS inderdaad het probleem is. Is hier inmiddels een hotfix oid voor? ICS uitschakelen is namelijk geen oplossing.

edit:

Nu ik de oorzaak weet heb ik ook een hotfix gevonden die zou moeten werken. Heb het niet geprobeerd omdat ik op mijn werk ben, maar bij deze:
After you configure Internet Connection Sharing in Windows Vista, the network connection stops working after one-to-two hours

edit2:

Hotfix alleen na opvragen beschikbaar, maar dit is een directe link bij hotfixshare:

x86: http://thehotfixshare.net...ndows6.0-KB937168-x86.msu

x64: http://thehotfixshare.net...ndows6.0-KB937168-x64.msu

[ Voor 21% gewijzigd door rb338 op 24-07-2007 11:39 ]

Pagina: 1