[HTML/JS-PHP]Multiple selectbox-> []werkt niet in javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een pagina , met daarop een formuliertje en een multiple select box.
De multiple selectbox word door een functie gegenereerd en ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        function generateActivitiesSelect($lang, $form, $activity_id=false) {           
            $t = new translation($lang);            
            $companyActivity = new buscaActivity();
            $arActivities = $companyActivity->getAllActivities(false, false, false, false, false, false, false, false, $lang); 

$html = "<select name='company_activity_id[]' class='$form' multiple size=\"4\"><option value='0'>- ".$t->i18n("bu activity")." -</option><br>";           
            if($arActivities)
            foreach($arActivities as $row) { 
                if($activity_id == $row['company_activity_id']) $selected = " selected";
                else $selected = "";                  
                $html .= "<option value=".$row['company_activity_id'].$selected.">".$row[$lang]."</option><br>";
            }           
            $html .= "</select>";

return $html;
        }

Deze functie maakt dus een keurig nette "Multiple selectbox".
Ook heb ik correct de [] achter de naam staan.

Op deze pagina staan een hele boel javascripts , waaronder het formulier submitten , en het formulier controleren op ingevoerde waarden , voordat het formulier naar de volgende pagina word gestuurd.

Echter , het lijkt alsof javascript niet mijn naam van mijn multiple selectbox pakt.
Want laat ik in bovenstaande functie de [] achter de naam weg , dan werkt alles wel gewoon(maar dan heb ik natuurlijk geen mulitple selectbox).

Breek ik alle javascript er tussen uit , en ik doe een print_r($_POST) , dan zie ik dat mijn selectbox ook netjes de geselecteerde waarde post.

Zodra ik de pagina in IE wil submitten(dus met [] in de naam van de selectbox , en met javascript , dus zo als ik alles graag wil hebben)
Dan krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/2593/statlistgj4.th.jpg

Het lijkt er dus op dat javascript niet de [] voor het maken van een multiple selectbox accepteerd.
Waar kan dat aan liggen?

Ter verduidelijking zal ik het formulier zelf niet posten , dat is niet zo interrresant , maar ik post wel ff de javascripts van het form , zodat de bedoeling een beetje duidelijk is
Kunnen jullie mij weer een beetje opweg helpen.
Want ik zou graag willen weten waarom javascript na het aanmaken van een multiple selectbox met [] , gelijk het object niet meer ziet!

Het is gelukkig al opgelost , die schitterende GoT zoekfunctie biedt betere functionaliteit dan mijn geschreven functies :+ :+

[ Voor 57% gewijzigd door degroot op 13-02-2007 15:13 ]

www.degroot-it.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

voor de volgende zoeker die eerst dit topic vind:
JavaScript:
1
form.elements['company_activity_id[]']