Toon posts:

[c++] drag text naar wordpad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De drop functie om tekst of bestanden naar mijn applicatie te slepen gaat goed, maar als ik tekst van mijn applicatie wil slepen lukt dat niet zoals ik het wil.
1) Als ik vanuit een Memo sleep gaat het wel goed als ik tekst eerst selecteer (zet ik DragMode=dmAutomatic gaat het neit goed)
2) De tekst van een Label (dus de caption kan ik helemaal niet naar b.v. wordpad slepen

Ik kan dus alleen tekst slepen als ik die eerst selecteer, kan dat ook zonder te selecteren, en wat kan ik met de functie 'dmAutomatic')

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Welk platform? Puur C++ heeft namelijk geen GUI library.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Borland c++

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik vermoed dat een Memo simpelweg een C++ class wrapper rondom een Windows class is. In elk geval is drag&drop een Windows functie, dus je kunt altijd kiezen om de Borland classes te negeren en het zelf te implementeren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
dmAutomatic wil volgens mij zeggen dat je zelf geen "moeite" hoeft te doen om te beginnen met draggen e.d.

Hoe stel je het je voor dat je tekst kunt slepen zonder te selecteren? Hoe moet je programma dan weten wat er gesleept wordt?

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Theuno

Da Devil Crew

kingjotte schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:08:
dmAutomatic wil volgens mij zeggen dat je zelf geen "moeite" hoeft te doen om te beginnen met draggen e.d.

Hoe stel je het je voor dat je tekst kunt slepen zonder te selecteren? Hoe moet je programma dan weten wat er gesleept wordt?
Ik zou me daarbij voorstellen dat het woord waarvanaf je sleept automatisch geselecteerd word. Maar ik zou altijd kiezen voor de selecteer methode omdat je anders gedrag krijgt wat niet bij iedereen bekend is.
Maar hoe maak je dan verschil tussen slepen en selecteren ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Ow, wacht, ik lees het fout.

TS wil de caption van een label ook naar wordpad kunnen slepen, en die kan hij niet selecteren.

Volgens mij is dat intended behaviour van Labels, en kun je die dus nooit selecteren. (ik kan het op dit moment even niet proberen, geen c++ builder bij de hand)

Naar wordpad slepen wordt dan ook lastig, omdat het type van het object dat je sleept dan anders is, en daar kan wordpad natuurlijk niet mee omgaan.

Misschien een oplossing om TEdits neer te zetten i.p.v. TLabels? Je krijgt dan ook een meer vertrouwde interface denk ik.
Pagina: 1