hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• merijn_psv
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 09:20
Hoi,

ik heb op dit moment op stage een opdracht waarbij ik een systeem moet maken die kan waarschuwen wanneer een certficaat of diploma verlopen is. Dus als bijvoorbeeld in Februari een rijbewijs verloopt moet er 3 maanden ervoor een waarschuwing komen dat het rijbewijs verlengd moet worden. Ik dacht dit met behulp van Access of Excel te doen, kan iemand me opweg helpen of dit kan met deze programma's en welke functies ik kan gebruiken,
alvast bedankt, gr Merijn

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

Waar staan de betreffende gegevens op dit moment eigenlijk in, of staan deze nog nergens in en is het de bedoeling dat deze in het gekozen systeem gezet worden?

In zowel Excel als Access zullen er wel mogelijkheden zijn om een dergelijk systeem te bouwen. Maar met de info die je nu geeft, zal niemand er waarschijnlijk iets zinnigs over kunnen zeggen.

And I'm the only one and I walk alone.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, de bedoeling van een stageopdracht (= dus gewoon schoolwerk) is dat je er wat van leert...dus ik denk dat je zelf eerst maar eens op zoek moet gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Overleg even met je stagebegeleider hoe je die opdracht het beste aanpakt, maak een iniemini masterplan, onderzoek zelf wat mogelijkheden en last but not least: als je een topic op een forum post zorg dan voor een titel die de lading dekt en zorg ervoor dat je bekend met de gewoonten en gebruiken van het forum. Die staan vaak in een Registratievoorwaarden / korte FAQ beschreven. ;) Die van GoT heeft dion_b in "DVD-printer" al aardig samengevat. :)

Anyway, het kan met Access, Excel, maar ook met Outlook, OO.o, maar ook vb.net, C#, php icm MySQL, python, en zo nog een paar zijn daar allemaal reuze geschikt voor. Maar misschien is een kant en klaar tooltje wel de beste oplossing. Dit topic gaat iig dicht. Kijk even of je iets kunt met de bovenstaande reakties en als je die snapt, open dan gerust een nieuw topic waar we wel iets mee kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2007 15:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.