Toon posts:

Samsung DCB-P850R

Pagina: 1
Acties:
  • 1.284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter

Ik zit er over na tedenken om een Samsung DCB-P850R te kopen. Echter heb ik nog een aantal vragen over de Samsung DCB-P850R.

Op de Samsung DCB-P850R zitten 2 scartaansluitingen. Nu heb ik de Samsung DCB-P850R met een scartkabel verbonden met mijn tv dus heb ik nu nog 1 scartaansluiting over, mijn vraag is nu het volgende als ik mijn X-Box 360 aansluit op de 2 de scartaansluiting van de Samsung DCB-P850R zou ik dan beelden van de 360 kunnen opnemen met de Samsung DCB-P850R ?

En kan je opgenomen programma's, films via de usb aansluiting kopieeren naar een externe hardeschijf ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/p850r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/digitalrecievers/images/features_dcb-p850r.jpg

Specs:

TYPE Digitale Televisie Hard Disk Recorder DCB-P850R
MODEL Beeldverhouding 4:3 / 16:9
Beeldresolutie 576p/i
Teletekst en ondertiteling O
Letterbox-conversie O
Digitale kwaliteit beeld en geluid O
GEHEUGEN Harde schijf 160 GB
AUDIO/VIDEO UITGANG Standaard PAL
Scart 2
Composiet-uitgang 1
Component-uitgang -
S-video uit -
HDMI -
USB host/slave USB 2.0 (host)
Audio uit scart / audio(l/r)
Gegevenssnelheid 1~15MB/s
Dolby Digital uitgang optisch/coaxiaal O/O
SRS Surround SRS TruSurround XT
BEDIENINGSGEMAK Snelle en eenvoudige installatie O
Preview beeld via de elektronische programmagids (EPG) O
Instelbaar voor 4:3 en 16:9 beeldscherm O
Timeshifting O
Picture in Picture (PIP) O
One Touch Recording O
Opnames bewerken O
OVERIGE Afmetingen (hxbxd) 381 x 60 x 267 mm
Kleur Verkrijgbaar in zwart en zilver

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:38

MrScratch

I am rubber, you are glue

Je kunt films en dergelijke niet kopieren. Er is niets van recorder af te halen via usb (of welke andere methode dan ook), alleen foto's en mp3's kun je vanaf een usb-disk met de samsung afspelen.

Het opnemen van beelden via de scart gaat volgens mij ook niet werken.

Tevens is de samsung niet in staat tot "chase-play", dus een nog opnemende opname al bekijken. Je kunt een opname pas bekijken als deze klaar is. Ik heb de DCB-P850R en dat ervaar ik als de grootste misser van dit apparaat. Voor de rest werkt hij op zich wel aardig.

[ Voor 12% gewijzigd door MrScratch op 13-02-2007 15:08 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:07:
Je kunt films en dergelijke niet kopieren. Er is niets van recorder af te halen via usb (of welke andere methode dan ook), alleen foto's en mp3's kun je vanaf een usb-disk met de samsung afspelen.

Het opnemen van beelden via de scart gaat volgens mij ook niet werken.

Tevens is de samsung niet in staat tot "chase-play", dus een nog opnemende opname al bekijken. Je kunt een opname pas bekijken als deze klaar is. Ik heb de DCB-P850R en dat ervaar ik als de grootste misser van dit apparaat. Voor de rest werkt hij op zich wel aardig.
Apart dat "chase-play" niet werkt want de samsung heeft toch ook "time-shift". Dan kijk je toch ook naar een programma terwijl deze wordt opgenomen (Alleen kijk je dan met een vertraging). Of zie ik dit verkeerd ?

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:38

MrScratch

I am rubber, you are glue

Klopt, maar dat verschil is er wel degelijk. Je kunt het beeld stil zetten aan het begin van programma X en dan een half uur later gaan kijken, maar je kunt niet hetzelfde programma X opnemen en na een half uur al beginnen met kijken. De opname verschijnt domweg pas in de library als de opname af is.

De 2 officiele alternatieven zijn de Siemens en de Humax. De Siemens is af te raden vanwege zeer slechte kwaliteit (vastlopers, bugs, enz) en de Humax is pas zeer recent op de markt. Een onofficieel alternatief is de Dreambox 7025, maar hiervoor is wat meer tweaken vereist. Als ik opnieuw mocht kiezen zou ikzelf ipv de Samsung voor de Dreambox gaan.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Nou uiteindelijk heb ik de samsung wel gekocht en ik ben er uitermate tevreden over. Nu heb ik alleen nog 1 vraag. Ik heb er nu een smardcard in van @home. Als ik nou een smartcard koop van bv. Sport 1 zou deze dan ook werken in mijn decoder ???

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Als je je tvhome abonnement "upgrade" met sport1 erbij verandert gewoon je abbo en blijf je je bestaande kaart gebruiken...

Heb hetzelfde nml.

Systeem Specs

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Euh.. ik weet dat dit een redelijk oud topic is maar ik heb een vraag over dit apparaat, ik zit er namelijk ook over te denken er een aan te schaffen maar..

Is het mogelijk om dagelijks het zelfde programma op te nemen en dat alleen de nieuwste bewaard wordt? dus ik wil bijvoorbeeld van elke dag het nieuws van 8uur hebben zodat ik dit op een later tijdstip kan kijken en als ik een dag oversla met kijken hij alleen de nieuwste aflevering bewaard...

kan dit met dit apparaat?

@iMartien

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Dat kan volgens mij met geen 1 apparaat, je zult zelf toestemming moeten geven om een programma te wissen, het is geen videorecorder die terugspoelt naar het begin, maar het zijn allemaal apparte files.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Als we dan toch een oud topic aan het kicken zijn :)

Ik had een Humax decoder welke ik nu vervangen heb door deze 850R. Na wat kabelgeklooi en afstandbediening jongleerwerk stond alles goed, beeld zag er mooi uit, apparaat de kast in, deurtje dicht. toen begon er digitale storing op te treden. Enig idee waar dat aan ligt bij dit apparaat? Is de kabel stekker stuk? Of kan het nog ergens anders aan liggen?

• zneek
Ik heb dit apparaat nu iets meer dan een week staan, maar ik ben er toch al behoorlijk flauw van. De beeldkwaliteit is erg slecht, het apparaat erg luidruchtig, de software half kreupel, zo kreupel dat zelfs de upgradefunctie niet werkt.

Nog 1 dag, dan pak ik hem weer in en zet mijn Humax terug en ruil ik de 850 voor een Humax 9200c (als die te krijgen is).

Is er nog iemand die dit apparaat ook heeft (gehad) en er ook niet tevreden mee is/was?
[edit] ik lees net op kieskeurig dat er kennelijk een bagger update de deur uit is gegaan en dat Samsung daarom voorlopig (tot na de kerst) de update kanalen uit lucht heeft gehaald. Lekker handig dat ze dat ook even zelf op hun eigen support site vermelden. Vertrouwen in Samsung is gedaald tot 0....

[ Voor 25% gewijzigd door zneek op 24-12-2007 20:21 ]

• zneek
Mmm, ik loop lekker met mezelf te discussieren.... :)

Nou goed, voor de volledigheid: Samsung ingeruild voor Humax iPVR9200C, net zo duur, 100000 x zo goed.

Voor de mensen die de Samsung 850R willen kopen, 1 advies: koop hem niet.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

zneek schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:38:
Mmm, ik loop lekker met mezelf te discussieren.... :)

Nou goed, voor de volledigheid: Samsung ingeruild voor Humax iPVR9200C, net zo duur, 100000 x zo goed.

Voor de mensen die de Samsung 850R willen kopen, 1 advies: koop hem niet.
Ik schop even schaamteloos een heul oud topic omhoog. Heb zelf net een 2ehands model overgenomen wat van een heel recente productiedatum is. Deze schijnen dus niet meer de kinderziektes te hebben die de eerste lichtingen hadden. Vind het een prima apparaat; perfect beeld bij kijken tv en opnames.

Minpuntje is dat hij van usb alleen muziek en foto's speelt en geen videobestanden. Of de mogelijkheid om opnames weg te schrijven naar een usb-stick of -schijf.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 15:21
Weet iemand of in de Samsung DCB-P850R een grotere HD in kunt plaatsen? En de fan, is die ook te vervangen. Als er een opname start of je tv kijkt is de fan zacht hoorbaar. Dit is niet storend als de tv aan staat.Maar als het stil is, en er een opname loopt, dan is de fan wel hoorbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Sparkiee op 23-06-2009 12:07 ]

Pagina: 1