Toon posts:

[XP] Mappen openen in nieuw venster*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Windows XP Professional met SP2) Heb een tijd terug wat uitgezocht hieromtrent voor een ander en heb per ongeluk bij mezelf een instelling anders gelaten; Ik doe veel met de Verkenner/Explorer en zodra ik nu in het Rechtervenster op een Bestandsmap of normale map sta en dubbelklik, dan opent zich een nieuw venster (niet het Verkennervenster, maar die met de blauwe balk met opties aan de linkerkant).
Ik heb alles al ondernomen van 'Standaardinstellingen herstellen', 'Elke map in hetzelfde venster openen' en natuurlijk bij Bestandstypen-tabblad de 2 bewuste icoontjes geselecteerd en diverse instellingen geprobeerd (explore en open), maar alles zonder resultaat :? Waar ligt dit aan?

Verwijderd

explorer openen
tools of extra aanklikken
folder of map opties
hier aangeven hoe je het wilt hebben
suuk7

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie, maar dat heb ik allemaal goed staan: Door Mappen bladeren - "Elke map in hetzelfde venster openen" enzo. Vandaar dus dat ik hier post, omdat ik er niet uit kom :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat je CTRL toets niet "hangt"?

En als je rechter muisknop klikt op zo'n mapje, welke optie is dan dikgedrukt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen hangende CTRL en Dik staat dan Openen en naar gelang mijjn keuze voor standaard dan weer Verkennen, maar in beide gevallen opent ie een nieuw venster met links die blauwe optie/eigenschappenbalk ... 8)7

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er staat een registerfout bij HKCR\Folder\Shell.
*checkt de regkeys*
Overigens, als je zoekt op verkenner map openen gaat zoeken oid dan vind je de oplossing ook.
*keys gevonden*
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell
(Default) = (value not set)
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open
(Default) = (value not set)
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command\
(Default) = %SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

De default waarde moet voor een folder/file folder NIET open zijn. Die optie moet dus NIET vetgedrukt zijn. Als je de bovenstaande waardes controleerd en er klopt iets niet zoals het hier staat, verander het dan. Staat er 'none' ipv '(value not set)' dan kan dat ook goed zijn. '(value not set)' krijg je door de key te verwijderen, je maakt dan de waarde leeg.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Hero Of Time, heb ik uitgevoerd, maar ook dit heeft geen effect. Voor de zekerheid een reboot, maar mocht ook niet baten... ;(

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Yés, thanx Hero of ME :)

Die link-through deed 't 'm uiteindelijk!

Ik heb dus dít uitgevoerd ter Leering ende Vermaeck:

Quick fix:
Click Start, Run and type this command:
regsvr32 /i shell32.dll
(Thanks to David Candy for this tip)
------------------------------------------------
Manual registry fix:
To fix the problem manually, open Registry Editor and navigate to:
HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory \ shell
-and-
HKEY_CLASSES_ROOT \ Drive \ shell
In the right-pane, locate and click the (Default) value
Click Modify on the Edit menu
Type the word none in the Value data box, and then click OK
Exit Registry Editor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 20:39 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, ja, dat was de key, Directory. Ik wist dat er nog een was, maar kon hem zo gauw niet vinden. Ik had al wel gezegd dat het probleem eerder was voorgekomen maar dan met zoeken ipv nieuw venster. Als je de GoT search met mijn aanwijzingen toen had gebruikt, was je deze oplossing ook tegen gekomen. De laatste had ik namelijk op dezelfde manier opgelost. Of iemand anders had het iets beter uitgelegd, maar ik had iig nog wel de oplossing omdat ik hetzelfde ook eens had 8)7

Commandline FTW

Pagina: 1