[XP/2003] My Documents icm Folder Redirection probleem

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb een server SERVER1 en een werkstation die hierop aanmeld in het domein. Ik heb ingesteld voor de betreffende gebruiker dat zijn homedirectory Z: te vinden is op \\SERVER1\USERS$\%USERNAME%

Vervolgens in een GPO ingesteld dat de MyDocuments-folder moet worden redirected naar 'the users homedirectory'. Ingelogd als user: netjes een Z-schijf, naar de juiste locatie, en een dubbelklik op MyDocuments op de desktop geeft netjes dezelfde folder aan. So far so good.

Als ik vervolgens Word start, en een bestand wil openen, is de default open-location, zoals verwacht, de mydocs-map op de server, de Z-schijf dus. Klik ik echter op de MyDocuments-shortcut in dit FileOpenDialog-venster (links in de shortcutbar) krijg ik een foutmelding: \\SERVER1\USERS$ is niet toegankelijk. Dat hij niet toegankelijk is dat klopt, maar daar wil ik ook helemaal niet in; ik wil naar \\SERVER1\USERS$\%USERNAME%

Ik heb al geprobeerd op de folder redirection ipv naar 'user's homdirectory' direct naar de juiste locatie te laten wijzen, maar dit geeft exact hetzelfde resultaat. Ook het vinkje 'grant the user exclusive rights to this folder' in de GPO-setting heeft geen effect....

Iemand bekend met dit probleem toevallig??

Met of zonder mayonaise?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heeft het te maken dat je een 'deepshare' gebruikt - als je de homefolders indiivueel zou sharen zou je vermoedelijk het probleem niet hebben maar dat is geen echte oplossing natuurlijk :)

Heb je al eens geprobeerd om je "My Documents" te redirecten naar Z:\ ipv naar de UNC path? :)

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
hoe staan de rechten op de bovenliggende folder
\\SERVER1\USERS$
de gebruiker moet daar leesrechten hebben (niet overerfbaar) (ander word hij daar geblokkeerd.)
en vervolgens de volledige mikmak (evt access contol) op zijn eigen folder
je kunt ook voor de zekerheid de ownership van de user zijn folder nogmaals op de naam van de user zetten. (als je als admin de folder hebt aangemaakt)

Verwijderd

Drareg schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:40:
hoe staan de rechten op de bovenliggende folder
\\SERVER1\USERS$
de gebruiker moet daar leesrechten hebben (niet overerfbaar) (ander word hij daar geblokkeerd.)
en vervolgens de volledige mikmak (evt access contol) op zijn eigen folder
je kunt ook voor de zekerheid de ownership van de user zijn folder nogmaals op de naam van de user zetten. (als je als admin de folder hebt aangemaakt)
Klopt, en een kleine aanvulling/verduidelijking :

Rechten op \\Server1\Users$ (Share=Everyone, Full Control, NTFS=Read & Execute (This Folder Only) voor Users.
Subfolders per user (onder Users$): Laat rechten door Users and Computers zetten, of geef mensen zelf rechten middels een script.

Pas op het (in dit soort gevallen) verdraaid irritante recht: Creator/Owner. Als je later nog eens wilt reorganiseren als administrator is dit erg vervelend. Als je de user homefolder via Users and Computers aanmaakt wordt automatisch de user toegevoegd aan de folder. Ik haal het Creator/Owner (zit op het hoogste niveau) er altijd af en zorg dat mensen expliciet rechten krijgen, qua security exact hetzelfde, beheert een stuk eenvoudiger als je gaat reorganiseren.

Ik ken het geval wat je beschrijft maar al te goed, het is niet helemaal consequent. In Office heb je er last van, in explorer weer niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 22:13 ]

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Thnx all! Dat was het inderdaad. Ik had al idd het idee dat het met de deeplink te maken had, maar snapte het niet door de inconsequentie... maar nu ik in de Users$-share alle auth. users read&exec-rechten heb gegeven zonder overerving werkt het helemaal zoals het ooit bedacht is :)

Met of zonder mayonaise?