Toon posts:

[bios]acer aspire 9101 WLMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Gister wilde ik het bios wachtwoord van mijn laptop afhalen (boot password)
Heb het oude wachtwoord ingegeven en bij het nieuwe wachtwoord en de bevestiging daarvan gewoon enter getoetst (blanco dus), tevens heb ik het vinkje weggehaald bij "password on boot".
Maar na het opnieuw opstarten van de laptop vraagt ie nog steeds om een wachtwoord :S
Het oude wachtwoord werkt niet, en het blanco veld ook niet.

Ik heb contact met acer opgenomen en die adviseerden mij om de laptop los te schroeven en op zoek te gaan naar een batterij op het moederbord of een jumper.
Ik kon de laptop ook laten opsturen maar dan moest ik wel gaan denken aan rond de 150,- aan reperatiekosten (hij is net een maand buiten de garantie :( )

Ik heb nu alle zichtbare schroeven aan de buitenkant van de laptop opengedraait, de laptop wil echter nog niet goed open, het lijkt of die in het midden onder het toetsenbord nog ergens vast zit... kan het zijn dat er onder het toetsenbord ook nog verborgen schroeven zitten ?
Ik heb ook al gezocht naar General Passwords, maar dit heeft niets opgeleverd.

Tijdens het opstarten ff snel op pauze gedrukt en krijg de volgende info over het bios:

Insyde Software MobilePRO BIOS 4.20.10
EDL72 Bios version v1.02

Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik nu nog doen om toch in de laptop te komen?
Heeft iemand ervaring met het opendraaien van laptops en kan diegene mij vertellen waar er eventueel nog schroeven kunnen zitten?
Heb overigens ook het hele internet nagezocht naar een bios manual, maar die heb ik ook niet gevonden.