Exch2003: Autoreply inschakelen voor individuele mailbox

Pagina: 1
Acties:

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Ik ben op zoek voor mijn werk naar de mogelijkheid om een autoreplymelding mogelijk te maken op basis van een individuele mailbox.
Standaard hebben wij dit voor iedereen uitstaan met de optie "Allow automatic Replies" bij de Global Settings in de Exchange management console. Dit moet ook zo blijven.

We hebben te maken met meerdere SMTP-domeinen.
Op basis van domein kan ik wel iets doen, dit is echter niet de bedoeling. (moet op een mailbox)

Een goede oplossing kan ik niet vinden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Gfi Mail essentials kan een auto reply mee geven, in te stellen per mailbox.

• Berimbau
Dit is geen optie.... We moeten het doen met standaard Exchange 2003 / Outlook 2000-2003.
In outlook kan je een auto-reply rule aanmaken, maar die werkt niet omdat we Autoreply niet toestaan op de servers. Voor een heel enkele mailbox willen we dit wel kunnen toestaan.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
GFi is ook een server applicatie. Deze moet het dus wel goed, je kan een reply instellen per mailbox (dus niet in de mailbox). Dus de mailbox Sales@mydomain.nl kan een andere automreply hebben dan info@mydomain.nl

Probeer het eens, je hebt een 30 dagen trail versie.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
Berimbau schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:13:
Dit is geen optie.... We moeten het doen met standaard Exchange 2003 / Outlook 2000-2003.
In outlook kan je een auto-reply rule aanmaken, maar die werkt niet omdat we Autoreply niet toestaan op de servers. Voor een heel enkele mailbox willen we dit wel kunnen toestaan.
Een outlook autoreply kan niet, want het staat voor je hele server dicht. Wat je wel kunt doen, is een smtp sink maken die voor jou een autoreply doet, of een server-side script dat je aan die specifieke inbox hangt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Berimbau
Ik kan nergens vinden hoe je een eventsink kan maken/installeren. Ik vind geen duidelijke handleiding.

In mijn geval, dit doe je op de betreffende exchange server (we hebben er meerdere) waar de mailbox staat of waar de mail vanaf het internet binen komt?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
Berimbau schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:48:
Ik kan nergens vinden hoe je een eventsink kan maken/installeren. Ik vind geen duidelijke handleiding.

In mijn geval, dit doe je op de betreffende exchange server (we hebben er meerdere) waar de mailbox staat of waar de mail vanaf het internet binen komt?
Een event sink hangt aan een specifieke exchange folder en die stel je in vanuit Outlook; je zou ook een SMTP sink kunnen maken, dat doe je op de inbound SMTP server.

Event Sinks zijn niet zo uitgebreid gedocumenteerd, van SMTP sinks is meer dan genoeg te vinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1