Toon posts:

[MySQL] Batch Image bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een tool om plaatjes (jpg) in batch te bewerken in een MySQL database. Of anders een tool om alle plaatjes te kunnen extracten, dan in batch bewerken met PSP, en daarna weer terug te zetten in de database.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
Ik denk dat er niets anders opzit dan zelf het een en ander in elkaar te proggen d.m.v. PHP ofzo. Welke bewerkingen wil je gaan doen?

Verwijderd

Topicstarter
smeerbartje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:07:
Ik denk dat er niets anders opzit dan zelf het een en ander in elkaar te proggen d.m.v. PHP ofzo. Welke bewerkingen wil je gaan doen?
Het idee was om de achtergrondkleur wit te maken. Is er ook geen manier om simpelweg alle imagebestanden los op te slaan met een bepaalde bestandsnaam, om ze daarna weer simpel terug te kunnen zetten in de database?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een scriptje maken dat alle data uit de database haalt en één voor één opslaat als JPEG file? :) Met PHP en diens image functies is dat vrij eenvoudig. Op die manier zet je in elk geval de MySQL-beperking buitenspel en kun je naar een "gewoon" bewerkingsprogramma gaan zoeken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:33:
Een scriptje maken dat alle data uit de database haalt en één voor één opslaat als JPEG file? :) Met PHP en diens image functies is dat vrij eenvoudig. Op die manier zet je in elk geval de MySQL-beperking buitenspel en kun je naar een "gewoon" bewerkingsprogramma gaan zoeken.
Ik ben een beetje begineling hierin, dus ik hoopte dat er kant en klare tools voor waren. Ik heb vooral geen idee hoe ik de plaatjes weer terug moet gaan zetten in de database. Maar ik ga nog wel even verder zoeken met google. Als iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het graag.