Pc blijft limited netwerk houden

Pagina: 1
Acties:

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 12:37
Nu ik zo'n beetje alles gedaan heb maak ik maar een topic aan! Natuurlijk heb ik al overal gezocht en veel tips gebruikt maar helaas wil het allemaal niet werken :'(

Dit is het verhaal:

Een oude pc van mij uit 2000 deed het altijd perfect. Ook qua netwerk. Toen ik een tijdje terug ging switchen van adsl naar kabel heb ik ook meteen de kabels in het huis aangepast en langere kabels gebruikt. Mijn nieuwe pc had meteen weer netwerk en internet. Maar mijn oude pc gaf meteen 'limited connection' aan. Toen pakte ik mijn notebook en deed daar de kabel in. Die deed het meteen! Dus toen heb ik in de oude pc de netwerkkaart vervangen. Maar weer limited! Toen maar Windows XP opnieuw geinstalleerd. Zelfde verhaal... Weer limited! Na wat zoeken hier en via Google nog wat tips gebruikt maar helaas... 0,0... Nog steeds limited! Een vriend van mij heeft voor een oude notebook een usb netwerkadapter. Dus die heb ik aangesloten en geinstalleerd. Maar zelfs dit werkt niet... Weer limited! Heeft iemand dit ooit gehad?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gebruik je misschien een router met MAC adres authenticatie? Vaak als dat aanstaat, en het MAC adres komt niet in de allow-list voor, krijg je ook 'Limited Connection' verschijnselen. :) En kun je dezelfde pc misschien ook met een andere kabel testen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 12:37
Nee de router gebruikt geen MAC adres authenticatie.

Wat ik wel al heb gedaan is de kabel die nu de pc in gaat in een switch gepropt en toen vanaf de switch weer naar de pc met een andere kabel. Maar toen was ie nog steeds limited ;(