Toon posts:

(LCD) HDTV leverproblemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand die al weken wacht op z'n bestelling ?

Ik heb vorig jaar (klinkt ernstiger, maar dus op 27 december) de Philips 26PF5321 besteld, een niet te duur LCDtje met degelijke specs inclusief 2x HDMI, perfect voor PS3 (die ik al sinds 22 december heb).
Besteld bij de lokale tv-boer, altijd goede service en nog een mooie cashback voor m'n oud toestel.

Hij kon me toen geen leverdatum zeggen, omdat Philips nogal onregelmatig levert en het momenteel erg druk is (lage prijzen + grote vraag + koopjes = heel grote vraag)

Na 2 weken eens gebeld of er al nieuws was, helaas.

Na 4 weken nog eens gebeld, nog altijd niks. Grote leverproblemen bij Philips en ze (winkel) kunnen zelf niets anders doen dan wachten. Ondertussen heb ik Philips eens gemaild, maar daar reageren ze niet op.

Vandaag, 48 dagen na besteldatum, eens langs geweest in de winkel (waar bijna geen enkele tv meer staat omdat er al enkele modellen verkocht zijn en ze zelfs voor in de winkel niets meer kunnen krijgen). Voor het eerst een datum gekregen voor mijn toestel: 27 februari. Wat dan 62 dagen na de besteldatum zal zijn.

De verkoper / winkeleigenaar zei me dat Philips zelfs niet meer levert aan magazijnen, maar direct voglens de bestellingen aan de winkels.
Ik zal het maar geloven, de verleiding is groot om ergens anders eentje "op te pikken", maar ik ben dan nooit verzekerd van een nieuw model + de cashback voor mijn oude toestel is ook belangrijk, alsook de goede after-sales service van de tv-boer.

Ook las ik in diverse topics hier dat er nogal leverproblemen zijn, vorig jaar nog met de CRT HDTV van Philips, maar ook met Samsung LCD's...
Toch ongelofelijk dat er zo'n slechte beschikbaarheid is. Ik kan hier binnen de week krijgen wat ik wil, van waar ook ter wereld. Maar een HDTV, waarvan je toch verwacht dat er veel gemaakt worden, en waarvan de hoofdzetel op nog geen 200km van je huis ligt en met een van de grootste fabrieken in je eigen stad, dat laat 2 maand op zich wachten.

Straks laten ze je nog de kleur en bekleding kiezen... 8)7

Alhoewel, nog niet zo'n gek idee, aangezien die fabrikanten liever tien verschillende modellen maken in beperkte oplage (Philips: zilver, zwart, met Pixel Plus, met Pixel Plus 2 HD, met AmbiLight, speakers onderaan, speakers aan de zijkanten), dan 1 of 2 modellen in een grote oplage.

Bah. :X

Verwijderd

Ga eens vragen bij andere zaken wat de levertijd is op die schermen zodat je iig weet of er iets mis is bij je tv boer.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:34:
Ik zal het maar geloven, de verleiding is groot om ergens anders eentje "op te pikken", maar ik ben dan nooit verzekerd van een nieuw model + de cashback voor mijn oude toestel is ook belangrijk, alsook de goede after-sales service van de tv-boer.
Bedenk ook het prijsverschil t.o.v van 60 dagen geleden, met nu. Lijkt me dat deze TV nog flink wat goedkoper is geworden in die tijd. Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk dat je de huidige prijs gaat betalen, en niet die van toen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb in januari een 32pf9731 besteld bij de mediamarkt,
ook nog niet geleverd.

MM gemaild en gebeld, die beweren dat ie deze week binnen komt.
Ik vind 't wel idioot zo lang als 't moet duren om een tv te leveren.
Ik lees eigenlijk overal hetzelfde, ook op buitenlandse fora - bijna niemand krijgt 'm binnen een maand geleverd.

Aan de andere kant schijnt het ook weer model-gerelateerd te zijn, de 37pf9731 scheen weer sneller geleverd te kunnen worden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:39:
Ga eens vragen bij andere zaken wat de levertijd is op die schermen zodat je iig weet of er iets mis is bij je tv boer.
Ik zal vandaag eens de grotere ketens contacteren.
Maar een van de bekendere (vanwege lage prijzen én snelle leveringen) webshops (iishop.be) zei vorige week "20 dagen". Toch ook vrij lang, zeker voor een webshop en zeker voor eentje met een goede reputatie.
voodooless schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:46:[...]Bedenk ook het prijsverschil t.o.v van 60 dagen geleden, met nu. Lijkt me dat deze TV nog flink wat goedkoper is geworden in die tijd. Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk dat je de huidige prijs gaat betalen, en niet die van toen.
Ik ga zeker nog een korting proberen af te dwingen...eventueel via Philips een deel terug eisen.
Maar voorlopig zijn er bij andere winkels nog geen prijsdalingen geweest. Ik hou het allemaal goed in de gaten.

Aan de andere kant kun je ook stellen, wie nu de goedkopere prijs betaalt, zal ook weer 2 maand moeten wachten...
LDenninger schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:57:
Aan de andere kant schijnt het ook weer model-gerelateerd te zijn, de 37pf9731 scheen weer sneller geleverd te kunnen worden...
Hoe groter (of hoe duurder), hoe sneller.

Het lijkt wel of ze er evenveel maken van elk model. Er is echter heel veel vraag naar 26 & 32 inch, veel minder naar 37 en heel weinig naar 42.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 11:20 ]

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
Toen ik ging shoppen voor een LCD tv was ik ook geinteresseerd in een Philips model. Toen ik vragen ging stellen over de specs, vermeldde de verkoper meteen dat ik er van uit moest gaan van een lange levertijd, vanwege de manier waarop Philips de schermen levert aan de winkels. Het verhaal van de tv-boer klinkt mij dus zeer bekend.
Als je een goede deal hebt gemaakt, is het het wachten wel waard naar mijn idee.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou verkoop ik deze dingen en ik heb ff bij onze leverancier de voorraad van de 26pf5321 en de 32pf9731 gecheckt.... allebei binnen 24 uur leverbaar, dus waar deze vertraging vandaan komt? wij hebben er iig geen last van.

[edit]
Ook voor bijna alle samsung LCD's geld dit, uit voorraad leverbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Tekielja op 13-02-2007 13:34 ]

• LDenninger
Tekielja schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:34:
Nou verkoop ik deze dingen en ik heb ff bij onze leverancier de voorraad van de 26pf5321 en de 32pf9731 gecheckt.... allebei binnen 24 uur leverbaar, dus waar deze vertraging vandaan komt? wij hebben er iig geen last van.

[edit]
Ook voor bijna alle samsung LCD's geld dit, uit voorraad leverbaar.
Misschien dat MM ze direct bij philips vandaan haalt,
terwijl jouw leverancier zelf een buffervoorraad heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Twee grote winkelketens hier beweren het toestel in voorraad te hebben, maarja, kost me 200 euro (30% van de prijs) én het risico op een ietwat verouderd model. Dan wacht ik nog wel 2 weken.
En vervolgens Philips eens contacteren...want 2 maand wachttijd is toch wel érg lang.

Verwijderd

Tsja, ik vind eerlijkgezegd dat wanneer je geen levertijd afspreekt je ook niet moet mekkeren als je lang moet wachten.

• LDenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:04:
Tsja, ik vind eerlijkgezegd dat wanneer je geen levertijd afspreekt je ook niet moet mekkeren als je lang moet wachten.
Mja, maar als er gezegd wordt "Oh, die komt met de volgende bevoorradings-vrachtwagen mee" en het duurt al een maand,
dan vraag ik me af uit welk continent die vrachtwagen ingescheept moet worden :P

Verwijderd

Loop eens een de dichstbijzijnde MediaMarkt binnen, en kijk of ze hem daar op voorraad hebben. Indien dat het geval is, leg ze het probleem voor en vraag of ze de TV voor dezelfde prijs kunnen leveren, als ze al niet goedkoper zijn dan je lokale TV-boer.

• LDenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:33:
Loop eens een de dichstbijzijnde MediaMarkt binnen, en kijk of ze hem daar op voorraad hebben. Indien dat het geval is, leg ze het probleem voor en vraag of ze de TV voor dezelfde prijs kunnen leveren, als ze al niet goedkoper zijn dan je lokale TV-boer.
Laat dat nou net zijn waar die van mij in bestelling staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag telefoontje van Philips...
(trouwens hun eerste reactie op e-mails verzonden op 19 jan, 3 feb en 8 feb.)

Samenvatting van het hele gesprek:

- er zijn geen productieproblemen
- levertijden zijn lang wegens populariteit
- men levert op volgorde, niemand krijgt voorrang (ook niet grote ketens)
- grote ketens kunnen soms sneller leveren aan de klant, omdat die "oudere" toestellen op voorraad hebben
- helaas geen cashback of korting mogelijk omdat men geen datum heeft gezegd (wat ze volgens mijn tv-boer ook niet meer (mogen) doen)
- mijn datum (van tv-boer) is nu 27 feb, die zou moeten kloppen volgens Philips

We zien wel.

Verwijderd

Topicstarter
w00t, vanmiddag telefoontje van winkel, mijn tv was binnen ! :-)

Eindelijk GTHD echt in HD.
Pagina: 1