Toon posts:

Fedora Core 4 -> 6 Kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou fedora core 4 updaten naar 6 maar toen ging er iets fout waardoor de bak niet meer opstart zoals dat zou moeten.

En het opnieuw installeren blijft rond de 40 á 50 % hangen.

Ben ik nu alles kwijt of kan ik de schijf nog als slave achter een andere windows bak hangen zodat ik de data nog wel kan herstellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:12

TheFirepit

Vuurbal

Waarschijnlijk ben je nog niet alles kwijt, het is wel foutgelopen waardoor hij niet meer wil starten.

Aan een Windhoos bak hangen heeft misschien weinig nut, maar dat hangt er vanaf watvoor type filesysteem je gebruikt.

Als de belangrijke data die je eraf wil halen op een FAT32 filesysteem staat dan kan je hem wel aan een Windhoos bak hangen, anders heeft het weinig zin (ok, er zijn wel plugins voor om ook EXT3 enzo te kunnen openen op Windhoos).

He makkelijkste wat je dan kunt doen is om een live CD te downloaden en die je pc te voeren. Als de live CD dan opgestart is dan kan je de boel mounten en dan verder kijken waar je het heen wilt verplaatsen.

Mijn ervaring met distro's installeren is dat als je alle belangrijke data op een aparte partitie hebt staan waar geen onderdeel van het systeem gemount wordt (/home /boot / bijvoorbeeld) dat je dan gewoon FC 6 zou kunnen pakken en die kan gaan installeren. Je moet dan alleen bij het indelen van de partities er even rekening mee houden dat je zelf alles opgeeft en ook zegt dat de partitie met belangrijke data niet geformateerd moet worden.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus met een live cd bedoel je de installatie dvd van fedora ?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Met een live-cd bedoelt sirik een bootable cd distro zoals Ubuntu of knoppix. Je kunt ook met de installatie dvd booten in rescue mode. Je kunt dan je oude systeem mounten en een chroot uitvoeren zodat je in feite weer op je oude systeem werkt. Als je dan een grub-install doet, dan heb je zelfs kans dat ie weer wil booten.
Overigens heb ik zelf een paar keer deze handleiding gebruikt voor een online upgrade:
http://www.brandonhutchin...d_Hat_Linux_with_yum.html
Helaas staat die voor FC6 er niet bij, maar FC4->FC6 is mij toch goed gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door Ploink op 13-02-2007 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb hier een Live-CD van Ubuntu liggen versie 5.10

Als ik hem heb draaien hoe mount ik dan die disk ?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:03:
Ok heb hier een Live-CD van Ubuntu liggen versie 5.10

Als ik hem heb draaien hoe mount ik dan die disk ?
Dat gebeurt automatisch mits er een raid kaart in zit waar je hardeschijven op draaien. Dan kan je misschien het beste de live cd van Suse downloaden. Voor suse zijn de meeste raid drivers wel geschikt maar voor knoppix in ieder geval niet.

Zou je wat meer info kunnen geven waarop je fedora op hebt geinstalleerd/geupdate?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:09:
[...]

Dat gebeurt automatisch mits er een raid kaart in zit waar je hardeschijven op draaien. Dan kan je misschien het beste de live cd van Suse downloaden. Voor suse zijn de meeste raid drivers wel geschikt maar voor knoppix in ieder geval niet.

Zou je wat meer info kunnen geven waarop je fedora op hebt geinstalleerd/geupdate?
Ik had fedora c 4 gewoon op een P4 geinstalleerd en wou het updaten naar Fedora core 6 maar toen bleef het hangen.

Maar ik zal de live cd van suse wel even downloaded
Pagina: 1