Toon posts:

Netwerknewbievraag:LANdraad in sitecom netwerkkit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dr zit een 2 draadjes met elk 3 polen in deze kit, zeker iets met LAN te maken?
Ik heb 2 PC`s met elkaar verbonden en alles werkt (internetsharing nog niet geprobeerd).
Wat is het voordeel of verschil tussen LAN en het netwerk wat ik nu heb. Ik ben echt een netwerknewbie, duzzz als jullie wat meer specs nodig hebben, vraag het maar.....

Op beide PC`s is win98 geinstalled.

Thanx

Verwijderd

zou voor je "wake up on lan ring" kunnen zijn

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn dat kabeltjes voor wake-on-lan, die kun je aansluiten op je moederbord. Als je dat instelt dan kun je je PC laten booten bij netwerkactiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat instelt dan kun je je PC laten booten bij netwerkactiviteit

Bedoel je dat ik met PC1 een file ophaal van PC2, terwijl PC2 niet aanstaat of aan het rebooten is?

Verwijderd

Kun je andere computers mee over het netwerk aanzetten.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 04 februari 2001 17:01 schreef gschoots het volgende:
Waarschijnlijk zijn dat kabeltjes voor wake-on-lan, die kun je aansluiten op je moederbord. Als je dat instelt dan kun je je PC laten booten bij netwerkactiviteit.
best misleidend.. je moet dan een speciaal pakketje sturen naar die pc en dan zal ie ontwaken.. niet zomaar bij netwerkactiviteit dus..
doe hier effe search naar WOL en/of wake on lan en je vind wel een paar amd lionkjes terug waarop je zulk ee util kan vinden

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Die drie-polige draadjes zijn inderdaad Wake on Lan. Ik heb (ergens :)) ook een sitecom netwerkkaart liggen, en die ondersteunen Wake on Lan. Je moet die inpluggen in een stekkertje waar JWOL op staat. Deze staat meestal dicht bij je PCI sloten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal, kep die bende aangesloten en zo`n magic packet geinstalled. Maarja, ik snap dus "nog" geen klote van die IP, router, gateway, enz, enz.......
Zal allemaal nog wel komen, ik dacht dat `t wel wat simpeler was. ;(

BTW:weet iemand hoe je "on the fly" via een netwerk kan branden. M`n Reader in PC2 en Burner in PC1. M`n bakprogs herkennen die Reader niet als drive, maar als map.
Pagina: 1