[ACCESS/VBA] Data in table toevoegen via VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 20:33
Sorry voor de onduidelijke titel, maar weet zo ff niet om het kort te omschrijven.
Het volgende waar ik mee zit.

Ik het op een formulier een listbox waarin een query zichtbaar is.
Als ik op de query dubbelklik dan opent er een e-mail bericht met daarin de gegevens van het veld waar ik op dubbel geklikt heb. Dat werkt allemaal fantastich en zonder problemen.

Echter nu wil ik eigenlijk na het verzenden van het e-mail bericht een datum toevoegen aan het desbetreffende record waar ik dan op dubbel geklikt heb, ik heb even geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken....

Die datum mag ook meteen wel met het dubbelklikken worden ingevoerd dus hoeft niet perse na het versturen van het e-mail bericht.

De vraag is dus eigenlijk hoe ik met VBA die datum in dat veld krijg waar ik dubbel op geklikt heb.
Misschien relatief simpel, maar soms staar je je compleet blind en dat heb ik nu.....

Oh ja ik heb genoeg gezocht, probeer zoveel mogelijk code zelf uit te zoeken etc..maar soms kom je der niet meer uit...

In de listbox zitten o.a. de volgende velden:

Id, Achternaam, tussenvoegsel, Voornaam, gebdatum, woonplaats, rappeldatum.

De rappeldatum is dus leeg en moet worden gevuld na het dubbelklikken op het record in de listbox.

Ik hoef geen code verder (mag natuurlijk) echter een stap in de goede richting zou fijn zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Je copypaste je topic nu wel en vult aan met het feit dat je een listbox hebt, maar gaat in op geen van de vragen van niesje in "\[ACCESS/VBA] Data in table toevoegen via..." We vragen een en ander niet voor de lol, maar omdat het nu eenmaal nog steeds lijkt alsof je een vraag eenvoudigweg over de muur gooit. En dan zijn mensen niet snel geneigd mee te denken. Dus: reageer even op tenminste die vragen.

Nog steeds lijkt het namelijk alsof de allereerste hit bij [google=vba access update table] een volledig dekkend antwoord op je vraag is en dat zal toch niet... En dus komen we weer terug op de vragen van Niesje ;)

(Ik heb sinds 1997 geen Access meer aan willen raken dus heb er geen verstand van, maar ken de concepten natuurlijk wel).

En nog meer offtopic: reageer anders nog even op Niesjes opmerking in het feedback topic. Wel zo netjes :)

NA het verzenden gaat niet eenvoudig werken omdat je dan of de gehele mailafhandeling moet gaan nabouwen, of je mailprogramma erg hard in de gaten moet gaan houden (of een BCC-tje moet gaan doen).

Al na dubbelklikken: je haalt duidelijk al gegevens op en dus weet je hoe dat werkt. Valt die niet aan te passen? Waarom niet? Dus wat is de huidige code?

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2007 21:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)