Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Een 20 jaar oude 340 is echt niet per definitie betrouwbaarder dan een 20 jaar oude 205.
Wat wel een argument is: hoeveel 340's en 205's zie je nog rijden? Nou zijn er van de 205 natuurlijk veel meer verkocht en is hij langer leverbaar geweest, maar het zegt toch wel iets. Daarnaast zijn er op sloperijen ontzettend veel onderdelen voor te vinden, terwijl de restanten van de Volvo 340/360's zelfs op de sloop al zo'n beetje opgeruimd zijn...
(en misschien is dit meer iets voor VV, maar daar zorgt een modje dan wel voor)
Punctuality is the politeness of kings
205 is in gebruik waarschijnlijk wat goedkoper, minder wegenbelasting en de brandstofprijzen kent iedereen wel
Dus waar ga je voor: gevoel van veiligheid of zo goedkoop mogelijk rijden. (kijk in dat laatste geval eens naar een Daihatsu Cuore of iets dergelijks).
My 2 cents
640KB should be enough for everyone
Plus ze rijden als een trein - 180km/u met een 1.1i (205 XE, standaardbakkie) is haalbaar. Been there, done that
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Euh, hoeveel ANWB 2e hands rapportages heb jij gelezenisomis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:40:
Ik ben op zoek naar een auto, alleen ik zit te twijfelen tussen een volvo 340 en een peugeot 205.
Een volvo is hartstikke betrouwbaar en niet kapot te krijgen. Alleen hij is erg zwaar en als het goed is rijden die dingen ook niet echt zuinig.
De Volvo 340 zit structureel tussen de allerslechtste, minst betrouwbare auto's
Het zijn de Zweedse Volvo's die doorgaans goed scoren, de Nedcar varianten (340/440/460/480) die als slecht uit te vergelijkingen komen.
Als je lage kosten en betrouwbaar wilt komen kleine Japanners en Koreanen toch iedere keer weer bovenaan uit. Toyota, Mazda, Nissan, Hyundai, Daihatsu, dat soort dingen. Niet sexy, wel betrouwbaar, licht en dus goedkoop. Qua Europese autos komen dingen als Skoda er vaak goed uit.Het voordeel van een peugeot 205 is dat hij licht is en zuinig.De vraag is zijn deze dingen een beetje betrouwbaar?
Wat raden jullie mij aan?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
/edit SPUIT ELF aaargghhh
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 10:56 ]
Wij hebben een 340 en 2x een 440 gehad (nieuw). Nooit problemen mee gehaddion_b schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:54:
[...]
Euh, hoeveel ANWB 2e hands rapportages heb jij gelezen
De Volvo 340 zit structureel tussen de allerslechtste, minst betrouwbare auto's
Het zijn de Zweedse Volvo's die doorgaans goed scoren, de Nedcar varianten (340/440/460/480) die als slecht uit te vergelijkingen komen.
[...]
Als je lage kosten en betrouwbaar wilt komen kleine Japanners en Koreanen toch iedere keer weer bovenaan uit. Toyota, Mazda, Nissan, Hyundai, Daihatsu, dat soort dingen. Niet sexy, wel betrouwbaar, licht en dus goedkoop. Qua Europese autos komen dingen als Skoda er vaak goed uit.
Verwijderd
Kritiek puntje zal waarschijnlijk de vario zijn, maar ik rijd met de voorloper (volvo 66 dl) en mits de vario goed uitgebalanceerd is rijdt het prima, en met weinig vermogen best vlot mits je een beetje op het gas wil trappen.
Vlot rijden merk je bij de pomp alleen wel terug
Verder passen renault 5 motoren met een beetje aanpassen ook (motorsteunen van de 340 gebruiken) en dan is er best een pittig wagentje van te maken. Sterker nog, waarschijnlijk ligt er zelfs een renault-motor in
Het ontwerp zoals de schuin opklappende voorstoelen komt van daf af, net als de vario.
Zonder twijfel de 340 dus
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 11:10 ]
Rijdt slecht?? Koop maar eens een 340 2.0 met achterwielaandrijvingVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:56:
De Volvo 340? Staat die niet in de top 5 van slechtste auto's allertijden? Hij reed in ieder geval een stuk beroerder dan de 205 kan ik uit eigen ervaring zeggen.
/edit SPUIT ELF aaargghhh
Echt zuinig zal hij inderdaad niet zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:58:
De 340 heeft een drankprobleem...
Die bestaan dus niet...Leolinedance schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:01:
[...]
Rijdt slecht?? Koop maar eens een 340 2.0 met achterwielaandrijving
(das een 360
[ Voor 13% gewijzigd door AkroBatik op 13-02-2007 11:22 ]
.
360 dan, allemaal hetzelfdeAkroBatik schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:22:
[...]
Die bestaan dus niet...
(das een 360) Daarnaast vind ik je helemaal bijzonder als je er voorwielaandrijving op klust.
http://www.speurders.nl/a...scr0610volvo0210340.87.99
Iemand die veel verstand van autos heeft en in een garage werkt, zegt dat je beter voor die 340 kan gaan dan een peugeot 205. Volgens hem is een peugeot 205 een al ellende qua onderhoud.
Ik zelf vind zo volvo nou niet echt zuinig. Hij rijd 1 op 10 en je betaald 75 euro per kwartaal aan wegenbelasting.
Zou je dat terug verdienen qua onderhoud aan je auto?
[ Voor 0% gewijzigd door isomis op 13-02-2007 11:35 . Reden: foujte ]
Volkswagen? Maar deze auto ziet er inderdaad aardig uitisomis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:30:
Het gaat om deze auto:
http://www.speurders.nl/a...scr0610volvo0210340.87.99
Iemand die veel verstand van autos heeft en in een garage werkt, zegt dat je beter voor die 340 kan gaan dan een peugeot 205. Volgens hem is een peugeot 205 een al ellende qua onderhoud.
Ik zelf vind zo volkswagen nou niet echt zuinig. Hij rijd 1 op 10 en je betaald 75 euro per kwartaal aan wegenbelasting.
http://www.reliabilityindex.co.uk/
Hij gaat helaas niet zover terug als de 340/60 en 205, maar voor nieuwere auto's is het een erg nuttig hulpje. Het is helaas niet echt volledig - mijn Hyundai Excel staat er bijvoorbeeld niet in
Oslik blyat! Oslik!
Wat ik dus hierboven bedoelde: bij dit soort oude auto's is er geen peil op te trekken. De 'qua onderhoud zuinige' auto kan een afgeragd hok zijn en de 'qua onderhoud dure' versie kan nog goed zijn voor jaren zorgenloos rijplezier.isomis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:30:
(afgezien van het feit dat de 340 een 1.4 automaat is... ben je al 72?
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Maar voor beide auto's geldt dat je er best veel zelf aan kan doen, er zijn ook oudere 340-ers, die belastingvrij zijn. Punt is, dat dezelfde auto vaak ineens duurder wordt zogauw deze belastingvrij is
Is ie dan nog goedkoop, dan zegt het waarschijnlijk wat over de auto
//Edit:
Heb even de foto's bekeken, die laatste foto van de deuk is wel een lelijke volgens mij, daar even goed kijken of ie niet roest en anders bijwerken, anders is het vragen om gezeik.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 11:41 ]
lol, het blijft een moeilijke keuze. Ik ook deze peugeot ophalen:dreamscape schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:37:
[...]
Wat ik dus hierboven bedoelde: bij dit soort oude auto's is er geen peil op te trekken. De 'qua onderhoud zuinige' auto kan een afgeragd hok zijn en de 'qua onderhoud dure' versie kan nog goed zijn voor jaren zorgenloos rijplezier.
(afgezien van het feit dat de 340 een 1.4 automaat is... ben je al 72?)
http://www.speurders.nl/speurder.php?id=27891100
[ Voor 13% gewijzigd door isomis op 13-02-2007 11:43 ]
Verwijderd
Wacht maar eens tot je vario hebt geredendreamscape schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:37:
[...](afgezien van het feit dat de 340 een 1.4 automaat is... ben je al 72?)
Heb ik een tijdje in gereden. Best fijne auto. De motor is erg fijn en kan bovendien tegen een kapotte distibutieriem (geen kromme kleppen).AkroBatik schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:22:
[...]
Die bestaan dus niet...
(das een 360) Daarnaast vind ik je helemaal bijzonder als je er voorwielaandrijving op klust.
Maar als het geen 2.0 liter is, zou ik hem denk ik niet nemen; ze zijn dan niet vooruit te branden volgens mij.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
De 66 is 840 kg zonder mij erbij, en heeft een 1108cc / 47 pk motor. Best lekker vlot hoorMrSleeves schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:43:
[...]Maar als het geen 2.0 liter is, zou ik hem denk ik niet nemen; ze zijn dan niet vooruit te branden volgens mij.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
1.4 injectieblok van de TU-series engine. Bij normaal gebruik vrijwel niet stuk te krijgen
Zo;n 340 heeft ook wel wat maar eigenlijk moet je dan inderdaad voor een 360 gaan (2-liter blok). Als 1.4 heeft-ie niet veel over en het rijdt echt als een dweil
Zo'n 205 is in ieder geval veel lichtvoetiger dan een 340/360. Voordeel van de XS is dat deze wel fatsoenlijke stoelen heeft. In de simpeler uitvoeringen heb je vlakke en kleine zetels, de XS heeft feitelijk dezelfde stoelen als de GTI (alleen een ander stofje) en die zitten doorgaans prima, zeker als je niet al te groot van stuk bent.
Het zal je overigens nog verbazen hoeveel ruimte een 205 nog biedt van binnen
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat zal dan te maken hebben met het feit dat de Excel bijna alleen in Nederland Excel heette, de rest van de wereld kent 'm als Accent: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Accentdion_b schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:36:
Misschien een nuttige link:
http://www.reliabilityindex.co.uk/
Hij gaat helaas niet zover terug als de 340/60 en 205, maar voor nieuwere auto's is het een erg nuttig hulpje. Het is helaas niet echt volledig - mijn Hyundai Excel staat er bijvoorbeeld niet in
Nederlands is makkelijker als je denkt
wij hebben de volgen volvo's gehad 360,440,740,850 en nu een v70
dus ben gewoon gek van volvo
Me pap rijd ook volvo, ik heb het virus denk ik over genome van hem, ik vind het prachtige wagens.
Woei, als dat zo is heb ik niet te klagenSeatRider schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:02:
[...]
Dat zal dan te maken hebben met het feit dat de Excel bijna alleen in Nederland Excel heette, de rest van de wereld kent 'm als Accent: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Accent
Reliability Index 21.87
Ter vergelijking scoort de Volvo 440 74.68 en de Peugeot 206 58.64. Dus van de opvolgers van de 340 en de 205 scoort de Peugeot beter - maar in hoeverre dat wat zegt over de oudere modellen is discutabel.The Average of all cars is 112 which means that if the figure for the car you are looking at has a higher than average index (118) it indicates that that car is less reliable than the average, if however there is a lower than average index (60) the reliability is better.
Oslik blyat! Oslik!
Eerst een 340 GL 1.7 met de nodige toeters en bellen. De auto zat heerlijk, had de wegligging van een tuinstoel op wielen en met 82 hele pk's kwam de auto vooruit en daar was dan ook alles mee gezegd. Maar mijn vader doet altijd rustig aan, rijdt wel vlot met het verkeer mee maar boven de 140 komt hij zelden. Dus dat ging allemaal prima tot dat de auto letterlijk uit elkaar begon te vallen - versnellingsbak kapot, remmen weigerde ineens dienst, auto wilde tig keer niet starten en uiteindelijk zorgde een motorbrandje voor verlossing. Ook was het erg teleurstellend om te zien dat een auto van nog geen 4 jaar oud toch aardig aan het roesten was.De auto was wel altijd onderhouden door een Volvo dealer en kreeg altijd netjes zijn beurten etc.
Na de ongeplande BBQ onder de motorkap had de dealer "gelukkig" nog een 340 1.4 staan.
Na twee jaar letterlijke ellende (niet willen starten, niet willen afslaan, niet willen remmen, niet .... nou ja alles niet eigenlijk) was mijn vader het beu en trok naar de dealer.
Mijn vader was altijd een goede klant en ze zaten er ook behoorlijk mee in de hun maag - maar een oplossing werd snel gevonden. Men gaf het COMPLETE aankoopbedrag terug en mijn vader kocht ter plekke een bijna nieuwe Volvo 850 2.5i automaat uit 1993 met allerlei toeters en bellen.
Inmiddels zijn we bijna 14 jaar verder en is de 850 de 4-ton al voorbij en rijdt nogaltijd even prima als altijd.
M.a.w. : ik zou zelf geen 340 nemen maar een 205je. Die 340 roest net zo hard (hoewel de 205 niet eens zo roestbak is hoor..de Renault 19 was veel erger), hij zuipt behoorlijk en onze beide 340-ers waren alles behalve betrouwbaar.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)