Toon posts:

Win'98 SE neemt de tijd met opstarten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een pc (PIII 933, 128M, ATA100 HD) opnieuw installeer (al 5x gedaan) en ik installeer de driver voor de netwerkkaart (al meerder kaarten geprobeerd) duurt het opeens enkele MINUTEN voordat windows is opgestart. Wat kan ik hiertegen doen. Ik ben al met de verschillende kaarten wezen schuiven, maar niet heeft tot nu toe geholpen.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 04 februari 2001 16:55 schreef Volendammer_Pacman het volgende:
Wanneer ik een pc (PIII 933, 128M, ATA100 HD) opnieuw installeer (al 5x gedaan) en ik installeer de driver voor de netwerkkaart (al meerder kaarten geprobeerd) duurt het opeens enkele MINUTEN voordat windows is opgestart. Wat kan ik hiertegen doen. Ik ben al met de verschillende kaarten wezen schuiven, maar niet heeft tot nu toe geholpen.
Je moet zorgen dat je een gesloten netwerk hebt!

Anders blijft Windows effe zoeke naar het complete netwerk.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik de PC op een switch/hub aansluit zonder andere PC duurt het erg lang, en met een andere pc gaat het snel?
Ik zal dit ff moeten proberen, maar mijn eigen pc start wel snel op ongeacht of de ander pc's aan het netwerk(je) aan staan of niet.

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan het netwerk zelf ligt. Als je een netwerk kaart installeerd dan staat het IPadres automatisch op krijgen van een DHCP server. En dan gaat windows zoeken naar een DHCP server om hem een IP adress te geven. Dit is makkelijk op te lossen door je compu een IP adres te geven bij netwerk in configscherm en dan bij tcp/ip protecol van je NETWERK kaart. en daar verzin je iets. Effe reboten en klaar is kees.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik had hier dus eerst ook last van maar zodra je je pc een ip opgeeft dan gaat hij verder niet zoeken want anders denkt hij dat hij automatisch een ip krijgt.. (denk aan dail-up verbinding)

dus gewoon ip invullen en alles komt goed!

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Topicstarter
Windows blijft hangen tijdens het "Windows '98 wordt gestart scherm". Er verschijnt gedurende enkele seconden een DOS scherm waar verschillende drivertjes (SB Live!) geladen worden. En dan begint het. Het duurt ongeveer 2 á 3 minuten voordat die bak opstart, is ie eenmaal opgestart dan loopt ie als een trein. Zonder netwerkkaart durt het opstarten nog geen 20 seconden. Ik probeer het ff uit met een vast ip adres en ik laat wel weten of het werkt.
Bvd. Pacman

Verwijderd

Bij mij precies hetzelfde probleem. Ik zal dus ook wat moeten doen met de IP-adressen. Kan dit geen kwaad voor mijn ADSL-verbinding?

Verwijderd

wat je ook kan proberen is bij
systeem-->prestaties-->bestandssysteen
te kiezen voor de optie server

Verwijderd

Topicstarter
Het kl#te ding start nu wel snel op na een vast ip adres te hebben ingevoerd, maar nu sluit ie niet meer af. Hij blijft hangen op het gare MS windows wordt afgesloten scherm.
Ik heb de MS patch al geinstallleerd. Wanneer moet deze eigenlijk worden geinstalleerd? Meteen na de installatie van Win 98 of als laatste?

Verwijderd

Moet je ff testen met de volgorde van installeren van je kaarten.
Ik moet mijn video kaart eerst, dan ISDN kaart, dan SBlive en daarna mijn netwerkkaart.
Als ik dat niet doe duurt het ongeveer 90 secondenen als ik het wel zo doe ben ik in 35 sec ingelogd.

Verwijderd

Zet onder je tcp/ip instellingen een ip adres en zet onder ipx/spx je frametype van auto af. (zet 'm op een ethernet variant)

dan gaat het sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing eindelijk gevonden.
Het bleek dat de Asus CusL2-C icm. Win'98SE geen goede ACPI ondersteuning biedt. (wie zegt dat Intel beter/stabieler werkt dan AMD met AMD of VIA) Om dit te ondervangen kun je volgens ms of in de BIOS ACPI uitzetten (deze optie is Intel ff vergeten in de BIOS te proppen) of je kunt de PCI BUS setting aanpassen. MS zegt dat je alles uit moet zetten wat maar met Plug & Play (ook in de BIOS) te maken heeft, maar dan krijg ik allerlei IRQ conflicten. Vervolgens gaan Tweaken aan deze settings en na een uurtje en erg veel keer opstarten werkt het eindelijk goed. Nu hopen dat het morgen nog steeds goed werkt. Nu komt de grootste uitvinding allertijden. Norton Ghost 6.5. Deze versie (ik gebruik ghost al vanaf versie 5.1) heeft ondersteuning voor atapi cd-writers en gelukkig ook de Plextor PX-W1210TA. Gewoon een cd-rw erin en de image naar de writer rammen. Vraagt ie nog of je nog ff een bootdiskie erin wilt proppen en je hebt ziezo en bootable cd met een backup van de installatie waar je ongeveer 3 dagen op hebt zitten K*TTEN. Handig als de toekomstige eigenaar van de pc een of ander gaar virus of progje van internet af z'n pc in sleurt en alles opniew geinstalleerd mag worden. Ik wil ff iedereen bedanken die hier een zinnig antwoord heeft gegeven.

Mvg. Pacman

p.s. Als nu alleen die malloten bij Intel ook eens zoiets als 4 in 1 drivers maken, dan wordt ik (en vele andere) erg gelukkig. Een BIOS met wat meer uitzet opties is overigens ook helemaal niet erg. Hoef je niet de halve wereld af te zoeken om een beetje info om Windows goed te laten werken.
Pagina: 1