Hallo!
Wil graag een IPv6 tunnel maken om toegang te krijgen tot newszilla6.xs4all.nl news-server. Zie ook handleiding op http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785 .
Stappen geda:
* Heb een IPv6 tunnel aangevraagd op BT en op Hurricane.
* Actievatie XP voor IPv6
* Bat bestand om connectie in te stellen
ipv6 rtu ::/0 2/::64.71.128.82 pub
ipv6 adu 2/2001:470:1F00:FFFF::1BDF
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119
* XP firewall uit (Sygate staat aan)
* Firewall modem/router staat aan (Zyxel 2602H-63C)
Verder AVG Spyware, Spysweeper en McAfee virus scanner. Newsleecher werkt gewoon goed met andere servers op port 119 oa
Ik ga dan pingen met newszilla6.xs4all.nl; maar krijg time out en dus geen connectie. Ergens gaat er dus iets mis in de verbinding.
Voor mijn gevoel gaat het mis bij de router. Heb een vast IP adres van de PC, maar dat moet toch niet uitmaken? Het gaat toch om het externe IP adres van de router en die staat ook vast dacht ik.
Moet ik ik firewall open zetten? Port forwarding?
Ander vraagje hoe kan ik ICMP blocking uitzetten in de router?
Tja wie heeft er een tip voor hoe ik verder kom??
Dank alvast.
Wil graag een IPv6 tunnel maken om toegang te krijgen tot newszilla6.xs4all.nl news-server. Zie ook handleiding op http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785 .
Stappen geda:
* Heb een IPv6 tunnel aangevraagd op BT en op Hurricane.
* Actievatie XP voor IPv6
* Bat bestand om connectie in te stellen
ipv6 rtu ::/0 2/::64.71.128.82 pub
ipv6 adu 2/2001:470:1F00:FFFF::1BDF
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119
* XP firewall uit (Sygate staat aan)
* Firewall modem/router staat aan (Zyxel 2602H-63C)
Verder AVG Spyware, Spysweeper en McAfee virus scanner. Newsleecher werkt gewoon goed met andere servers op port 119 oa
Ik ga dan pingen met newszilla6.xs4all.nl; maar krijg time out en dus geen connectie. Ergens gaat er dus iets mis in de verbinding.
Voor mijn gevoel gaat het mis bij de router. Heb een vast IP adres van de PC, maar dat moet toch niet uitmaken? Het gaat toch om het externe IP adres van de router en die staat ook vast dacht ik.
Moet ik ik firewall open zetten? Port forwarding?
Ander vraagje hoe kan ik ICMP blocking uitzetten in de router?
Tja wie heeft er een tip voor hoe ik verder kom??
Dank alvast.