Toon posts:

Problemen met IPv6 tunnel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Wil graag een IPv6 tunnel maken om toegang te krijgen tot newszilla6.xs4all.nl news-server. Zie ook handleiding op http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785 .

Stappen geda:
* Heb een IPv6 tunnel aangevraagd op BT en op Hurricane.
* Actievatie XP voor IPv6
* Bat bestand om connectie in te stellen
ipv6 rtu ::/0 2/::64.71.128.82 pub
ipv6 adu 2/2001:470:1F00:FFFF::1BDF
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

* XP firewall uit (Sygate staat aan)
* Firewall modem/router staat aan (Zyxel 2602H-63C)

Verder AVG Spyware, Spysweeper en McAfee virus scanner. Newsleecher werkt gewoon goed met andere servers op port 119 oa

Ik ga dan pingen met newszilla6.xs4all.nl; maar krijg time out en dus geen connectie. Ergens gaat er dus iets mis in de verbinding. :(

Voor mijn gevoel gaat het mis bij de router. Heb een vast IP adres van de PC, maar dat moet toch niet uitmaken? Het gaat toch om het externe IP adres van de router en die staat ook vast dacht ik.
Moet ik ik firewall open zetten? Port forwarding?

Ander vraagje hoe kan ik ICMP blocking uitzetten in de router?

Tja wie heeft er een tip voor hoe ik verder kom??

Dank alvast.
:) :)

Verwijderd

Topicstarter
"Officieel wordt protocol 41 nog niet ondersteunt in de ZyXEL modem, het zit nog in de experimentele fase.

We hebben dit meerdere malen al aangekaart bij de fabrikant, maar we hebben nog (steeds) geen zinnig antwoord of ontkenning hierover ontvangen. "

Dit is het antwoord van Zyxel. Gaat dus niet lukken als ik het goed begrijp??

Verwijderd

Topicstarter
"excuus wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn antwoord.

We hebben dit geprobeerd hier te testen met IPv6 maar we kregen dit helemaal niet voor elkaar.

Wij zijn een technische helpdesk van de Nederlandse importeur en de ZyXEL fabrikant en ontwikkelaars zitten in Taiwan.

Er staan wel in de Firewall regels IPV6 als service weergegeven, maar ook hier konden we niets mee in onze test-opstelling.

Kortweg : het is een IPV6 project dat naar ons idee stil is gebleven en de ontwikkelaars hebben toch andere prioreiteiten gesteld aan dit onderdeel.
"

Verwijderd

Topicstarter
Tja dit levert wel bar weinig respons op ??!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dit modem wordt drie jaar later nog steeds geleverd, en de ip(v6) optie is nog steeds aanwezig maar heeft intussen al iemand dit werkend of is de status onveranderd?

Ik heb het niet werkend gekregen, zwaar iritant trouwens dat ze dat dan wel in de firmware zetten want dan denk je dat het aan je instellingen ligt en blijf je zoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 17-01-2010 21:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En bedankt voor het onnodig omhoogschoppen van een 3! jaar oud topic :)

En weer open in overleg.

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 18-01-2010 07:25 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bedankt :)

Ik zal mijn vraag even verduidelijken: Ik vraag me af of er iemand is die dit intussen werkend heeft gekregen omdat het modem nog steeds het default modem is van verschillende ISP's en de optie nog steeds in de firmware zit. Ik heb het zelf niet werkend gekregen en er is ook weinig informatie over te vinden op Google of op de Zyxel website. Mijn vermoeden is dat er nooit wat geupdate is aan dat deel van de firmware.

Volgens mij zou dit voldoende moeten zijn (regel4), uitgaand verkeer wordt niet gefilterd in de Zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkwgMoqLmwgS6ohqjeMHf8fX/thumb.png

/▌

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik volg hem niet. De OP probeerde een ipv6 tunnel vanaf zijn dekstop naar een tunnelbroker. Daarvoor hoeft je router toch niets te doen op ipv6 gebied? De ipv6 data wordt in je desktop geëncapsuleerd in ipv4 pakketten, en pas weer bij de tunnelbroker uitgepakt tot ipv6. Dus je router ziet alleen ipv4 verkeer.

Of mis ik iets?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijzelf schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:50:
Ik volg hem niet. De OP probeerde een ipv6 tunnel vanaf zijn dekstop naar een tunnelbroker. Daarvoor hoeft je router toch niets te doen op ipv6 gebied? De ipv6 data wordt in je desktop geëncapsuleerd in ipv4 pakketten, en pas weer bij de tunnelbroker uitgepakt tot ipv6. Dus je router ziet alleen ipv4 verkeer.

Of mis ik iets?
Ja :)

PC's connecten over een IPV6-tunnel naar een pop. Die tunnel moet door het modem over IPV6 (protocol 41) wat zoals in mijn screenshot te zien is gewoon een optie is die al drie jaar in de firmware zit :)

Maar ik denk dat ik het antwoord al zie als ik kijk naar de datums van de firmwares. De enige 2602 waar nog iets aan gedaan is, dat is zo te zien de versie die ook wireless heeft. Dus ik denk dat de status ongewijzigd is. Bridge-modus is helaas ook geen optie omdat er voipaccounts in staan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fa82bHv33Av0t0Aq9MTvzl7a/full.png

/▌

Pagina: 1