Beste mede devvers,
Ik zit met een probleem. Ik probeer zo nauwkeurig mogelijk mijn probleem uit te leggen.
Ik heb een sql-server waar ik een postcode database op heb draaien. Het is de bedoeling dat ik de straat, plaats en kengetal uit de database haal a.d.h.v de postcode.
Database ontwerp:

Stored Procedure:
Die is aangemaakt, zonder fouten etc.
Mij code:
Het probleem is dat ik niks in de datareader krijg, dus ook niks in de pop-up venstertjes. Als ik de stored procedure aanpas, en daar direct in zet:
Dan krijg ik gewoon netjes de bijbehorende straat in een pop-up venstertje.
In de database gaat het ook om en NVarChar.
Voor mij een raadsel waarom dit niet werkt. Iemand die m'n fout ziet?
Oja, de 1000ad is een bestaande postcode in de database, waarvoor dus een straat/plaats/kengetal bij hoort.
Ik zit met een probleem. Ik probeer zo nauwkeurig mogelijk mijn probleem uit te leggen.
Ik heb een sql-server waar ik een postcode database op heb draaien. Het is de bedoeling dat ik de straat, plaats en kengetal uit de database haal a.d.h.v de postcode.
Database ontwerp:

Stored Procedure:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE PROCEDURE CheckPostcode @sPostcode nvarchar AS SELECT straat, plaats, kengetal FROM postcode WHERE postcode = @sPostcode |
Die is aangemaakt, zonder fouten etc.
Mij code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| SqlConnection ConnectiePostcode = new SqlConnection("Initial Catalog=Postcode;Data Source=ipnr;user id=user;password=passwd");
SqlCommand Commando = new SqlCommand("CheckPostcode", ConnectiePostcode);
Commando.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
Commando.Parameters.Add("@sPostcode", SqlDbType.NVarChar).Value = "1000ad";
ConnectiePostcode.Open();
SqlDataReader DataReader = Commando.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
while (DataReader.Read())
{
MessageBox.Show(DataReader["straat"].ToString());
}
ConnectiePostcode.Close(); |
Het probleem is dat ik niks in de datareader krijg, dus ook niks in de pop-up venstertjes. Als ik de stored procedure aanpas, en daar direct in zet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE PROCEDURE CheckPostcode @sPostcode nvarchar AS SELECT straat, plaats, kengetal FROM postcode WHERE postcode = '1000ad'; |
Dan krijg ik gewoon netjes de bijbehorende straat in een pop-up venstertje.
In de database gaat het ook om en NVarChar.
Voor mij een raadsel waarom dit niet werkt. Iemand die m'n fout ziet?
Oja, de 1000ad is een bestaande postcode in de database, waarvoor dus een straat/plaats/kengetal bij hoort.