Beste Allemaal.
Ik heb onlangs NetBeans versie 5.5 gedownload. Dit omdat ik had gehoord dat je met NetBeans nogal makkelijk Gui's kan bouwen door middel van de 'sleur en pleur'-methode.
Ik heb al een aantal jaren ervanring met het programmeren van Java. Maar toch loop ik tegen het volgende ogenschijnlijk simpele dingetje aan.
Ik wilde op een JFrame een panel zetten. Geen probleem. Nu wilde ik die Panel op setVisible(false) zetten. En jullie denken dat dit zomaar gaat?
Ten eerste: setVisible staat niet bij een van de properties.
Ten tweede: de code aanpassen lijkt eenvoudiger dan het is.
NetBeans heeft de gewoonte om deze code onderaan te zetten:
Dit maakt het niet mogelijk om iets te doen in code met de componenten. Letop er staat: "do not modify" Maar je kunt het niet eens aanpassen. Dus zit ik eigenlijk een beetje vast.
Heeft iemand een workaround?
Ik heb onlangs NetBeans versie 5.5 gedownload. Dit omdat ik had gehoord dat je met NetBeans nogal makkelijk Gui's kan bouwen door middel van de 'sleur en pleur'-methode.
Ik heb al een aantal jaren ervanring met het programmeren van Java. Maar toch loop ik tegen het volgende ogenschijnlijk simpele dingetje aan.
Ik wilde op een JFrame een panel zetten. Geen probleem. Nu wilde ik die Panel op setVisible(false) zetten. En jullie denken dat dit zomaar gaat?
Ten eerste: setVisible staat niet bij een van de properties.
Ten tweede: de code aanpassen lijkt eenvoudiger dan het is.
NetBeans heeft de gewoonte om deze code onderaan te zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // Variables declaration - do not modify
private javax.swing.JMenu New;
private javax.swing.JComboBox jComboBox1;
private javax.swing.JLabel jLabel1;
private javax.swing.JLabel jLabel2;
private javax.swing.JMenu jMenu1;
private javax.swing.JMenu jMenu2;
private javax.swing.JMenuBar jMenuBar1;
private javax.swing.JMenuItem jMenuItem1;
private javax.swing.JPanel jPanel1;
// End of variables declaration |
Dit maakt het niet mogelijk om iets te doen in code met de componenten. Letop er staat: "do not modify" Maar je kunt het niet eens aanpassen. Dus zit ik eigenlijk een beetje vast.
Heeft iemand een workaround?