Hallo,
De afgelopen weken heb ik last van een pc die reboot als ik hem belast met games.
Heb de kast stof vrij gemaakt en heb daarna memtest gedraaid maar daar kwamen geen problemen naar voren. Windows xp is net opnieuw geinstalleerd dus er zit geen troep op me pc. De reden dat er een herinstallatie is gedaan komt door dat ik 2 nieuwe hdd's erin heb geplaats had eerst 2 IDE schijven van Maxtor en nu twee sata schijven van WD.
Moet wel zeggen dat ik nu me pc handmatig moet uitschakelen en dat was voor de herinstallatie niet. Heb me bios nog eens met de laatste bios update geflashed en de laatste chipset drivers opnieuw geinstalleerd. En de laatste nvidia graphic driver voor de 7 serie zijn geinstalleerd plus de laatste versie van Exper Tool. Maar dit heeft geen baat gehad.
Nu weet ik niet wat het kan zijn. Is me moederbord stuk of is me voeding te licht? Of misschien wel allebei. Of is het heel wat anders?
Wie kan mij helpen aub. Want ik ben nu echt ten einde raad.
Hier zijn me specs
P4 Prescott 3.0 ghz skt 478
2x 512mb ddr400 merk a-data
Epox 4PDA5+ skt 478 moederbord
1x WD raptor 74gb sata 1
1x WD 250gb 16mb sata 2
Coolermaster realpower 450watt
Gainward Blizz 7800GS+ 512MB Special Edition AGP
Creative Soundblaster Live
Linksys WRLS PCI kaart 54g
DVD Speler
NEC DVD Brander
Diskette station
1x 12cm fan
3x 8cm fan blue led
Artic Freezer CPU Cooler skt 478
Externe apparatuur.
1x Logitech G5 gaming muis
1x Logitech G15 gaming toetsenbord
1x Samsung 930BF 19 inch TFT
1x Creative I-Trique L3800 IR 2.1 Speakerset
PS. heb alles aangesloten op stekkerdozen.
Weet niet of dit misschien ook een oorzaak kan zijn met de stroom?
Groeten,
Ricardo
De afgelopen weken heb ik last van een pc die reboot als ik hem belast met games.
Heb de kast stof vrij gemaakt en heb daarna memtest gedraaid maar daar kwamen geen problemen naar voren. Windows xp is net opnieuw geinstalleerd dus er zit geen troep op me pc. De reden dat er een herinstallatie is gedaan komt door dat ik 2 nieuwe hdd's erin heb geplaats had eerst 2 IDE schijven van Maxtor en nu twee sata schijven van WD.
Moet wel zeggen dat ik nu me pc handmatig moet uitschakelen en dat was voor de herinstallatie niet. Heb me bios nog eens met de laatste bios update geflashed en de laatste chipset drivers opnieuw geinstalleerd. En de laatste nvidia graphic driver voor de 7 serie zijn geinstalleerd plus de laatste versie van Exper Tool. Maar dit heeft geen baat gehad.
Nu weet ik niet wat het kan zijn. Is me moederbord stuk of is me voeding te licht? Of misschien wel allebei. Of is het heel wat anders?
Wie kan mij helpen aub. Want ik ben nu echt ten einde raad.
Hier zijn me specs
P4 Prescott 3.0 ghz skt 478
2x 512mb ddr400 merk a-data
Epox 4PDA5+ skt 478 moederbord
1x WD raptor 74gb sata 1
1x WD 250gb 16mb sata 2
Coolermaster realpower 450watt
Gainward Blizz 7800GS+ 512MB Special Edition AGP
Creative Soundblaster Live
Linksys WRLS PCI kaart 54g
DVD Speler
NEC DVD Brander
Diskette station
1x 12cm fan
3x 8cm fan blue led
Artic Freezer CPU Cooler skt 478
Externe apparatuur.
1x Logitech G5 gaming muis
1x Logitech G15 gaming toetsenbord
1x Samsung 930BF 19 inch TFT
1x Creative I-Trique L3800 IR 2.1 Speakerset
PS. heb alles aangesloten op stekkerdozen.
Weet niet of dit misschien ook een oorzaak kan zijn met de stroom?
Groeten,
Ricardo