PC onstabiel bij belasting

Pagina: 1
Acties:

• shadowdude
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-02 21:34
Hallo,

De afgelopen weken heb ik last van een pc die reboot als ik hem belast met games.
Heb de kast stof vrij gemaakt en heb daarna memtest gedraaid maar daar kwamen geen problemen naar voren. Windows xp is net opnieuw geinstalleerd dus er zit geen troep op me pc. De reden dat er een herinstallatie is gedaan komt door dat ik 2 nieuwe hdd's erin heb geplaats had eerst 2 IDE schijven van Maxtor en nu twee sata schijven van WD.

Moet wel zeggen dat ik nu me pc handmatig moet uitschakelen en dat was voor de herinstallatie niet. Heb me bios nog eens met de laatste bios update geflashed en de laatste chipset drivers opnieuw geinstalleerd. En de laatste nvidia graphic driver voor de 7 serie zijn geinstalleerd plus de laatste versie van Exper Tool. Maar dit heeft geen baat gehad.

Nu weet ik niet wat het kan zijn. Is me moederbord stuk of is me voeding te licht? Of misschien wel allebei. Of is het heel wat anders?

Wie kan mij helpen aub. Want ik ben nu echt ten einde raad.

Hier zijn me specs

P4 Prescott 3.0 ghz skt 478
2x 512mb ddr400 merk a-data
Epox 4PDA5+ skt 478 moederbord
1x WD raptor 74gb sata 1
1x WD 250gb 16mb sata 2
Coolermaster realpower 450watt
Gainward Blizz 7800GS+ 512MB Special Edition AGP
Creative Soundblaster Live
Linksys WRLS PCI kaart 54g
DVD Speler
NEC DVD Brander
Diskette station
1x 12cm fan
3x 8cm fan blue led
Artic Freezer CPU Cooler skt 478

Externe apparatuur.

1x Logitech G5 gaming muis
1x Logitech G15 gaming toetsenbord
1x Samsung 930BF 19 inch TFT
1x Creative I-Trique L3800 IR 2.1 Speakerset

PS. heb alles aangesloten op stekkerdozen.
Weet niet of dit misschien ook een oorzaak kan zijn met de stroom?

Groeten,

Ricardo

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Modbreak:Als jij nu even de FAQ leest dan wist je dat het niet de bedoeling is om de wannebee-moderator uit te hangen en dat men vriendelijke replies wel waarderen kan.

[ Voor 74% gewijzigd door Thandor op 12-02-2007 23:13 ]

Hoi!

Verwijderd

Zal als eerste eens de temps van je CPU bekijken onder zware belasting. Download even het programma'tje CPU burn-in & speedfan om dit makkelijk te testen.

Kijk ook even of je bol staande of lekkende elco's op je moederbord hebt.
(wat Gamo zegt dus).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 23:03 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
urnie538 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:54:
Welkom op Got,

Lees in het vervolg de FAQ even door, dan wist je dan je niet had hoeven groeten.

Ook moet je je Topicnaam specificeren, dit is veel te algemeen. Een mod doet dat anders wel even voor je...

Edit: je topic vorig jaar werd ook al sloten na 1 reply... 8)
Sorry, maar wat zeur je? Dit is eigenlijk een prima topicstart.
Hooguit weet de TS niet precies wat ie nou moet vragen maar de info die er staat is prima.
@TS, je kunt vast kijken in Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter
Daar staan erg veel tips in over wat je kunt doen.

PSN: djmurcielago

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Stiekem gok ik op de (nu defecte) condensatoren van je Epox, of anders komt het door de S-ATA controller die wellicht niet goed werkt. Heel vervelende problemen, als dit werkelijk zo is, maar condensatoren checken kan iig geen kwaad.

@Murcielago info is prima, maar de TT niet natuurlijk

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45

Thandor

SilverStreak

Nu weet ik niet wat het kan zijn. Is me moederbord stuk of is me voeding te licht? Of misschien wel allebei. Of is het heel wat anders?
Beide wellicht. Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en check de zaken die daarin vermeldt staan :).

Tevens even een titelfix naar: 'PC onstabiel bij belasting'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• shadowdude
bedankt voor jullie snelle reactie. :)

Ik zal morgen eens wat meer testen en ook even kijken naar me condensatoren.

En dan rappoteer ik weer wat terug.

• shadowdude
De status is momenteel niks veranderd. Heb memtest nog een keer gedraaid maar dan veel langer. Ongeveer 9 uur lang maar daar komen geen fouten naar voren.

Heb de cpu burn in test gedaan 1 uur lang maar ik kreeg geen foutmeldingen en me cpu bleef netjes rond de 40 a 41 graden. Heb er ook Arctic Freezer cpu kooler opzitten dus vandaar dat de temperatuur goed blijft.

Daarna heb ik me kast nog een keer open gehad om te kijken of er condensatoren defect waren maar heb er geen 1 kunnen vinden. Heb daarnaast alles nog een keer nagelopen of alles goed vast zit en aangesloten zit. En dat was ook het geval.

Het viel me wel op dat toen ik me pc weer aangesloten had en weer voor de eerste keer aanzetten de pc zich uitschakelde en daarna weer automatisch opnieuw inschakelde en toen pas door naar windows doorstarte. :?

Wat zou het nu toch kunnen zijn? Als ik gewoon aan het surfen ben op het internet en music aan het luisteren / downloaden ben gebeurt er helemaal niks. Alleen als de pc zwaar belast wordt. 8)7

• shadowdude
Hallo iedereen,

Heb nog geen reactie gehad op mijn laatste update :/
Weet iemand nog wat ik kan doen of wat het nou kan zijn.....??

Want ik wordt er niet goed van. :(

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:51

ralpje

Deugpopje

Je voeding zou inderdaad ook nog problemen kunnen geven. Is je pc trouwens geaard aangesloten? Dat wil ook nog wel eens vage problemen geven, als dat niet het geval is...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat veel gebruikers last hebben met hun pc met opstart problemen. Om nu te zeggen dat het allemaal induvidueel ligt aan de gebruiker zijn hardware zet ik vraagtekens bij. Het lijkt wel of, en dat is gewoon een sterk vermoeden, dat er een Windows update moeilijk zit te doen. Vind het in ieder geval nogal verdacht, gezien de plotselinge stijging met deze problemen bij gebruikers :)
Pagina: 1