Toon posts:

ASUS A8M- VM CSM ram problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb mij een asus mobo gekocht en heb daarbij 4latjes van 512 ram gekocht.
Zodus zou er 2giga ram moeten opkomen.
Maar mijn windows vindt er maar 3 en soms minder.
Ik leg het je even verder uit.
In het begin kwam erop 2 gig.
Maar ineens is dit gestopt.
er kwam dan maar 1.47 gig op.
En nu staat het op 1.50 gig.
Een kameraad van mij,heeft me verteld om in het bios mijn memory bij te regelen.
Maar wat hij zei stond niet in mijn bios,daarmee ben ik er maar afbleven.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om mijn compleet ramset terug te krijgen.
ter info, alle ramlatjes zijn het zelfde.
Het waren 2 sets van G.E.I.L..
Gelieve mij zo snel mogelijk iets te laten weten,zodat ik mijn volledige snelheid kan hernemen.
MVG Verbeke Renn

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
Dit bord heeft onboard video, dit geheugen gaat van het totaal af. Maar het maximale dat je dan kunt "verliezen" is 256Mb. Gebruik je onboard video of niet?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk ook eens of dit geheugen geschikt is bevonden voor je moederbord. Asus heeft altijd heel nette lijsten op hun site staan per moederbord. Verder zie ook het commetaar van hierboven, je onboard GPU zal inderdaad ook geheugen opnemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een grafische kaart op pci-e 7950 GX2 1024mb.
Zodus kan deze niet van mijn ram afnemen.

DUNE, waarom kwam er dan in het begin mijn compleet ram set dan wel op en nu niet meer?

Verwijderd

2gb moet ie gewoon meteen aangeven, kijk ff op de asus site voor een bios update waardoor ie betere ondersteuning krijgt voor geheugen modules enz.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een upgrade, ik ben aan het kijken hoe ik dit moet doen,maar ik vindt nergens mijn type mobo voor uitleg,kan iemand mij uitleg geven aub?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:59:
DUNE, waarom kwam er dan in het begin mijn compleet ram set dan wel op en nu niet meer?
Incompatbel geheugen kan gewoon heel vreemd reageren, maar weet jij zeker dat je het type goed hebt van je moederbord? Ik kan namelijk niet zogauw een A8M-VM CSM vinden, eigenlijk alleen een A8N-VM CSM.

Instructies voor het flashen van een BIOS worden meestal wel in een tekst bestand meegeleverd. Zorg er wel voor dat tijdens het flashen je Pc niet uitgeschakeld wordt om of door wat dan ook, want gebeurd dit wel is je moederbord hoogst waarschijnlijk dood.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik ben even misgeweest van moederbord naam, het is dus de A8N- VM CSM.
Had het van op afstand gelezen,daarmee de fout,sorry daarvoor.

Heb niet echt hier een tekst document van dit soort dingen.
Wat op de site van asustek wel staat, is een progje voor dit te doen.
Maar als ik het progje opstart,een dos programma dus, sluit dit onmiddelijk.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik verwacht dat je het BIOS ook moet flashen vanaf een bootflop (diskette). Dit is nog een van de weinig momenten dat je gewoon nog een oldfasion diskette station nodig bent. Je moet dus eerst een bootable diskette aanmaken, waar je dat programmaatje en het BIOS bestand op zet. Je dient vervolgens vanaf deze diskette je systeem op te starten.

Een BIOS flashen met een DOS based tool vanuit Windows is ook ten zeerste af te raden.

Edit: Als je op de site van Asus kijkt bij jouw type moederbord, dan kun je zien dat je een .rom (.zip) kunt downloaden onder het kopje BIOS. Vervolgens kun je onder het kopje BIOS Utility ook een op Windows gebaseerd programmaatje downloaden, zodat je het BIOS kunt flashen vanuit Windows.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens uit na het flashen vanaf een bootdiskette, dan weet je altijd zeker dat er geen Windows componenten "in de weg zitten", maar in principe zou dit ook prima moeten kunnen werken.

P.s. echt een beschrijving heb ik inderdaad ook nog niet gezien. :?

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 13-02-2007 07:41 ]

Pagina: 1