Toon posts:

[Vista] Creative Audigy 2 se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van vista en voor dat ik die heb geinstalleerd heb ik netjes die check uitgevoerd. Alles zou het moeten doen. Ik heb alles geinstalleerd en na veel gehannis heb ik mijn kaart zo kunnen instellen dat hij 5.1 meot zijn. Alleen mijn probleem is dat hij dus geen bas geeft.

Ik heb al:
http://nl.europe.creative.com/support/vista/
Doorgespit en ook al de beta versies bekeken!!!!!!!
En van creative krijg ik in een email dat ik maar op hun site moet kijken terwijl ik er niet uit kom XD

kan iemand helpen?

_0_

GR

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
De drivers zorgen (naar mijn gevoel) voor de illusie dat je 5.1 hebt..
ok.. er komt wel geluid uit al de 5 speakertjes, maar omdat je geen speakerconfig panel hebt van
Creative.. kun je je bass niet bijstellen, waardoor je inderdaad geen volle bass hebt..
Het gevolg is dat je muziek, films en games ontzettend blikkerig klinken..

Creative is op het moment druk bezig om eerst alle drivers in orde te krijgen, de software komt pas
uit wanneer de driver de 'Final' status bereiken.. En dat zou zo ongeveer ergens in Maart wezen..
Dus even geduld hebben nog.. (Ik had geduld.. maar ook ik begin nu aardig ongeduldig te worden...)

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk de digital-out goed werkend van m'n Audigy 2 ZS, het lijkt erop dat dat de enige mogelijkheid is om (digitaal) 5.1 geluid uit je kaartje te krijgen op het moment.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 13:15
ik heb met een audigy 2 zs heel even goed 7.1 geluid via de analoge uitgang, maar na de eerste de beste reboot stoorde het geluid, het was een grote kraak die erin zat.

raar bijkomsel is dat de koptelefoonuitgang (op het externe kastje) wel goed geluidgeeft.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik moest in de soundmanager van mijn onboard Realtek ACL880 geluidskaart een vinkje zetten bij 'lage tonen weergeven' (of iets dergelijks). Wellicht dat bij Creative geluidskaarten een vergelijkbare optie beschikbaar is?

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Dat van de onboard Realtek kan wel kloppen.. Ik heb een extra tabblad met Enhancements
bij de Realtek geluidskaart.. Dit tabblad ontbreekt echter bij de Creative Audigy (2) geluidskaart..

Dus ik ben bang dat we maar moeten afwachten tot Creative met de Final drivers komt en ook de controlpanels die erbij horen.. :'(

- Update -

Nou.. ik heb m'n Audigy er maar ff uitgeschakeld.. En heb nu maar alles aangesloten op m'n onboard
Realtek geluidskaart.. Nu heb ik tenminste mooi vol geluid tijdens muziek, films en games..

Nu maar wachten tot Creative een keer over de brug komt.. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door DaRKoNe op 13-02-2007 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja dan blijf ik ook maar weer wachten *zit trouwens weer onder Xtra Problemen XD*

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik weet niet of jullie wat aan deze informatie hebben:
Ik heb een Audigy 2 ZS geluidskaart, en constateerde stotterende geluiden.
Ik heb toen maar gewoon de Windows XP driver geïnstalleerd en het werkt nu perfect.
Ik heb zelf een 2.1 set, maar misschien dat een XP driver onder Vista ook uitkomst brengt voor 5.1 en dergelijk systemen.

Verwijderd

Topicstarter
ThunderRobert schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:15:
Ik weet niet of jullie wat aan deze informatie hebben:
Ik heb een Audigy 2 ZS geluidskaart, en constateerde stotterende geluiden.
Ik heb toen maar gewoon de Windows XP driver geïnstalleerd en het werkt nu perfect.
Ik heb zelf een 2.1 set, maar misschien dat een XP driver onder Vista ook uitkomst brengt voor 5.1 en dergelijk systemen.
Ik heb al van alles geprobeerd... oko met de driver van Windows Xtra Problemen... Ik krijg dan niet eens 5.1 voor elkaar... en met de drivers die ik wel kan gebruiken met vista doet men bass het niet :(

onder XP weet ik dat wel aan de praat te krijgen en in vista wel maar dan geeft hij alleen bass bij het testen va nde speakers en niet bij mijn audio, films en games...

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
ik heb de laatste nieuwe driver van creative geinstalleerd en met de audioconsole kun je de instelling op 5.1 zetten. Ik heb bij mijn 5.1 setje van creative naast de volume knop, een knop om de bass in te stellen en dat werkt perfect

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02

polthemol

Moderator General Chat
volgens mij had de se toch aparte drivers nodig ? Iig, staat bij elke readme van de beta dat je hem niet moet gebruiken voor de SE en nog een deel versies óO

Geluid werkt hier boven verwachting goed met de betadrivers, zelfs 5.1 overleeft de "saving private ryan"-test (vanaf dat je de neiging hebt dekking te zoeken onder je bureau voor incoming fire is het goed :P).

Subwoofer is er hier ook wel ietwat op achteruit gegaan naar mijn gevoel (moest hem vroeger vanaf een bepaald volume terugdraaien omdat anders dingen begonnen te rammelen, is nu opeens niet meer).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik had dit probleem ook met mijn Audigy 2 ZS, maar er zijn op 9 maart nieuwe drivers verschenen die een heel stuk beter klinken. Geen blikkerig lelijk geluid meer, maar ik moet zeggen dat ik nog niet 100% tevreden ben over de geluidskwaliteit. Het is een wereld van verschil met hoe het was (het is nu wel om aan te horen, eerst gewoon echt niet), maar ik zit helaas nog steeds een beetje met tegenzin achter m'n PC en dat komt onder andere omdat ik er niet echt naar tevredenheid muziek op kan luisteren.

Vista 64-bit drivers voor de Audigy 2 ZS (mijn kaart) vind je hier (je kunt hier ook een ander produkt selecteren):

http://nl.europe.creative...=27&drivertype=0&x=9&y=22
Pagina: 1