Toon posts:

Flash duplicaten, swappen en copy paste...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben een tagcloud aan het maken voor een fotogallerij... allemaal woorden, en als je over een woord heen gaan met je cursor plopt er een foto omhoog, als tooltip.

Heel leuk en aardig, heb 'm voor 1 woord klaar en dat werkt. Dit is opgezet als volgt:

Woord1 [button] + MovieClipHolder1 [met foto animatie in zich]
|
keyframes [inploppen foto -> uitploppen foto]
|
foto1 [3 lagen: foto, kader, schaduw]

Nou maak ik m'n tweede woord aan:

Woord2 [button] + MovieClipHolder2 [met foto animatie in zich]
|
keyframes [geplakt van Woord1]
|
foto2 [Swap Symbol andere foto, zelfde kader en schaduw]

Nou is het probleem dat als ik die foto2 wil swappen met een andere psd, past hij foto1 ook aan. Wat ik ook doe, duplicaten, content kopieren plakken, hij past beide foto's aan... wie weet wat ik fout doe? Heb er al een avondje of 2 in zitten met proberen maar wordt nu gek..

Zie voorbeeld op http://www.jortdevries.nl/oxygen/foto.swf

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Misschien wordt het hier wat duidelijker mee:

Ik wil dus een tagcloud maken, bestaande uit ongeveerd 50 woorden, die een foto moeten tonen doormiddel van een tooltip als je met je cursor over het woord gaat.

Dus 5 woorden, 50 foto's, 50x het indraaien van die foto. Nou heb ik 1 woord gedaan en dat werkt, maar als ik nu de animatie van het tweede woord kopieer en de content van de foto wil veranderen (in After Effects noem je 't replace footage) dan swapt hij de content voor beide / alle foto's.

Ik heb de fla even geupload op www.jortdevries.nl/foto.fla

Het lijkt me toch dat het mogelijk moet zijn dat ik de movieclip van het eerste woord kopieer naar het opvolgende woord, en daar de inhoud van kan aanpassen, maar dat hij wel de animatie van de foto kopieerd?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef voortaan ook even aan in welke versie van Flash je aan 't klussen bent :)

Het lijkt erop dat je instance namen gelijk zijn of dat je verkeerde pointers meegeeft. 'k Ga eens in je fla kijken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.